KTM 1190 Adventure

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Rumpvärmare för svenskt klimat :rolleyes:

Faktum är att det kommer fungera som det på ett utmärkt sätt. :)

Enda gången jag känt av värmen är när det vart väldigt varmt ute och man står still vid ett rödlyse eller liknande, inget stort problem. Men kan tänka mig att det är rätt störande i tex Australien...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu vill jag inte vara sån, men det kanske är läge att flytta denna tråden till "Modellspecifika diskussioner"?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Borde den väl ha gjorts från början, om det nu spelar någon roll :)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Äh, Starstriker e bara putt för att vi inte diskuterar BMW 1200 GS :arsele:krama
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag ringde handlarn som inte ringde upp, dom sa 10 mins. Efter 30 mins så ringde dom upp igår.
Då fråga jag varför väskpaketet var dyrare hos dom än ktm:s hemsida. Fick inget svar men dom sa att jag får rabatt pga jag köper hojen där. Perfekt tänkte jag, sen sa dom:

Sen är det 2100kr i monteringskostnad för väskorna. Liksom hahaha, va?!?! 2100kr för att klicka fast original väskorna i original fästena. Tankväskan måste man ju lyfta på sadeln, men vad tar detta totalt. 5 mins?

Sen sa dom nåt om att dom bjuder på det när jag protestera, fan va trött jag blir. Denna firman verkar vara för stor för att bry sig. Jävligt tråkigt då dom har den enda modellen jag vill ha och det finns bara 1 i hela sverige i den färgen...

Tror jag lugnar mig till nästa år dock, så dom lyckats reta mig på tele så orkar jag nog fan inte ha med dom att göra irl:p
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag ringde handlarn som inte ringde upp, dom sa 10 mins. Efter 30 mins så ringde dom upp igår.
Då fråga jag varför väskpaketet var dyrare hos dom än ktm:s hemsida. Fick inget svar men dom sa att jag får rabatt pga jag köper hojen där. Perfekt tänkte jag, sen sa dom:

Sen är det 2100kr i monteringskostnad för väskorna. Liksom hahaha, va?!?! 2100kr för att klicka fast original väskorna i original fästena. Tankväskan måste man ju lyfta på sabeln, men vad tar detta totalt. 5 mins?

Sen sa dom nåt om att dom bjuder på det när jag protestera, fan va trött jag blir. Denna firman verkar vara för stor för att bry sig. Jävligt tråkigt då dom har den enda modellen jag vill ha och det finns bara 1 i hela sverige i den färgen...

Tror jag lugnar mig till nästa år dock, så dom lyckats reta mig på tele så orkar jag nog fan inte ha med dom att göra irl:p

Fan va trist, vilken handlare? Ett tips är att välja al-väskorna som jag hade på mina bilder, det är KTM powerpart fast Touratech tillverkat dem. Samma pris som plastväskorna. Robustare och hållbarare sen snyggare på R modellen, tycker jag i alla fall. Hörde från Hojcenter att någons plastväska gått sönder i fästet... Fast på vanliga modellen vet jag inte vad som passar bäst...
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Fan va trist, vilken handlare? Ett tips är att välja al-väskorna som jag hade på mina bilder, det är KTM powerpart fast Touratech tillverkat dem. Samma pris som plastväskorna. Robustare och hållbarare sen snyggare på R modellen, tycker jag i alla fall. Hörde från Hojcenter att någons plastväska gått sönder i fästet... Fast på vanliga modellen vet jag inte vad som passar bäst...

Jag vill väl igentligen inte hänga ut nån, men det finns bara en ny silvrig 1190 på blocket. Så då kan man ju kanske räkna ut det:p
Jag fattar liksom inte det att man ska ha 2100kr för montering,sen "bjuder vi" på det. Då bjuder dom ju inte på nåt iom att det kostar ju inte 2100kr att klicka fast 3 bags. Blir lite less för jag är så sjukt taggad på en 1190 och detta är enda silvriga som finns i sverige...

Jag var väl mest intresserad av touring väskorna. Gillade utseendet samt att man kunde ha innerväskor. Sen verkar det som hjälmen får plats i vänster väska med. Så det e ju nice om man går in i affärn eller så.

Låter ju tråkigt om det är bristfällig kvalitet på dom dock. Ska se om det kanske går hitta en review på YT eller liknande.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Absolut :tummenupp ...säkert inget problem med kvaliteten heller. Smidigt med fästena, slipper massa stålbyglar som jag tvingas ha!
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
1190'n verkar sparka på rätt bra! :tummenupp
Om jag ändå bara kunde leva med äventyrshojarnas utseende...:gråta
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Gjorde 100-milaservicen igår på Din Mc, fick även vara med under hela servicen vilket var lärorikt :)

Ja jäklar vad bra hojjen går!!!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker detta ser rätt bra ut:) View attachment 390351

Sorry, men jag tycker alla fyrkantiga topboxar ser ut som korvlådor. :zpy

Jag köpte original sidoväskor till tigern (skulle köpt touratech :gnissla ) och sedan fixade jag lite med en GIVI topbox. Tog av skärmen och spacklade lite, köpte Tiger emblem och fick det inlackat i original färg. Jag är nöjd med resultatet. Kör oftast med bara topboxen.
Topbox_TriumphTiger.jpg
Tiger800_TB.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top