KTM 1190 Adventure

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Era döskallar...Ni är skyldiga oss andra minst...ja jättelänge i tid räknat med erat trams:glömdet...jag debiterar er 37 minuter till er bägge för att jag offrat min tid att läsa sådan skit:arsele

Du får lägga fram din motion så får vi i utskottet ta upp din premomoria på nästa styrelsemöte,
Projektledaren kommer att tillkalla vidare votering...
 

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Det är ju jag som e chefen!!!!
NU e det 42 minuter som du e skyldig mig med ditt meningslösa skrivade :smasha

Var ute på TSV idag, där fanns alla banor med konor för uppkörning, man skall hålla 50 knutar i slalom på sista biten, detta var inte helt lätt med KTM'en märkte jag. Våga inte svänga för mycket heller så kablarna går av igen. :D

Hans 500'a var smidigare. Och jag fattar inte hur tjejer skall fixa detta, efter 50-sträckan skall man bryta ner cykeln i en garagevändning.


2014-05-29 14.05.20.jpg
 

Bifogat

  • 2014-05-29 14.05.26.jpg
    2014-05-29 14.05.26.jpg
    250.8 KB · Visningar: 83

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
DET är väl inga problem??
klarade det enkelt med Bumsen,det gick med viss möda att hålla 70.
Ann-Sofie har inga problem heller med det. Du får öva =)

Det finns ju hur många tjejer som helst som tagit körkortet sen det infördes,så alla har ju klarat det...det är bara du som är en klant.
 
Last edited:

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
DET är väl inga problem??
klarade det enkelt med Bumsen,det gick med viss möda att hålla 70.
det är bara du som är en klant.

Ja ja, men du bygger ju dina egna banor.
Lägger jag cyklen mer, så försvinner juh fegiskanterna.

Okej, jag skall testa på Söndag igen återkommer...
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag provade min 1190 på lidköpings bana och det var inga problem att köra den. Visst så var väl min smc 690 lite smidigare, men det var knappast svårt att göra det:p Broms skillnaderna var ganska stora iom abs systemet, så det är jag minst sagt nöjd med:)

Förstår inte varför tjejer skulle ha problem med svängen, det är ju bara att vrida på styret och så gör ju farten att man kommer runt. Sen bara gasa och bromsa där man ska. Lågfarten är ju svårare iom att man måste balansera, farten gör ju att man kommer runt på högfarten.
 

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Kör han i 50 på sista slalomdelen se ovan?
Ps: håller på med detta, då pojken skall köra upp på Tisdag

Test med KTM 990, nedan, ser "segt" ut...
ps: han går för långt ut i "garaget"

 
Last edited:

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Jag har det fått förklarat att:
du ska gasa upp till 50 så fort som möjligt men du är ju tvungen att släppa gasen och minska farten vid dom sista konerna för att komma runt i garaget på ett säkert sätt...

Tur att DU har kortet redan, då du har problem med att svänga med den smidiga KTM,en :hihi
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Haha Tom@s visa oss :banana

Jag hittade lite gött på nätet,ett luftfilterkit på gång och lite annat braåha skit.:tummenupp


http://www.rottweilerperformance.com/Adventure1190.html

Äh, nått om att jag inte trodde att någon icke nämnd som skrivit på forumet var så pass gammal... glöm det :rolleyes:

Såg det på Rottweiler också, lite intressant, vet dock inte hur garantier osv funkar om man gör så pass stora ingrepp, just garanti verkar ju vara bra att ha på denna hoj.

Jag skall lämna in min och får nått DNA filter som KTM sanktionerat/tagit fram i slutet av juni. Har också krävt en noggrann genomgång av motorn då den tagit in damm 2 ggr nu, den genomgången kommer nog göras i höst/vinter efter högsäsong när jag inte använder hojen så mkt och verkstäderna har lite mer tid. Ska bli intressant att se om DNA filtret hjälper, ska testa filtret ordentligt, funkar inte det så blir det nog krav på återlämning/motorbyte eller liknande, brukar inte ge mig i första taget om det är fel på produkten...
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jaha, då skrev man en riktigt dyr namnteckning igår då. Det blev en orange standard.

Jag har inte riktigt kunna bestämma mig för vilka options jag skall köpa till, men det lutar åt:

KTM- Handtagsvärmare
KTM- Kraschbågar
KTM- GPShållare

Holan- sidoväskor
Remus- Avgas.

Har ni fler eller bättre ideer?
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jaha, då skrev man en riktigt dyr namnteckning igår då. Det blev en orange standard.

Jag har inte riktigt kunna bestämma mig för vilka options jag skall köpa till, men det lutar åt:

KTM- Handtagsvärmare
KTM- Kraschbågar
KTM- GPShållare

Holan- sidoväskor
Remus- Avgas.

Har ni fler eller bättre ideer?

Fan vad kul Ragge... grattis :) En underbar hoj bara man tydligen håller koll på luftburken :) Min uppfttning om tillbehören är

Handtagsvärme, smutt med original då dom styrs från kontrollplanelen, dock rätt kass värme, när jag körde runt +5 till+10 så ger dom inte tillräcklig värme.

KTM krachbågar, bra!

KTM GPS hållare, -folk gillar den inte, vibrerar för mkt. Välj TT, fast den vibrerar också, har stagat upp min och den e jättestadig även vid grusvägsåka, kanske går att göra med original också.

Sidoväskor, ingen åsikt
Remus, igen åsikt, har inte koll på dem men skulle hellre ta Wings, hört mkt gott om dem... eller Arrow
 

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Handtagsvärme, smutt med original då dom styrs från kontrollplanelen, dock rätt kass värme, när jag körde runt +5 till+10 så ger dom inte tillräcklig värme.

Detta stämmer inte på min.
På medium blir handtagen lite för varma, på max kan jag inte hålla i dem utan å "bränna" mej.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jaha, då skrev man en riktigt dyr namnteckning igår då. Det blev en orange standard.

Grattis till en kanon hoj:)

Handtagsvärmare rekommenderar jag verkligen, kanon nöjda med mina:) Dock lite dryga att installera imo, så hade gärna låtit verkstan göra det om dom inte tar för mkt för det.

Ktm´s gps hållare tycker jag inte är något vidare, jag har köpt touratechs variant och tycker den är bättre.

Angående avgas system så tycker jag Wings är ett riktigt bra alternativ. Bättre pris än dom flesta och det är riktigt snyggt. Men det är ju lite upp till var och en vilken design man gillar.
En sak inte många vet om akra är att db-killern är svetsad, så man kan inte välja om man vill ha den i eller inte.

Jag har ktm´s original touring väskor på min och dom är helt okej, dock känns dom lite plastiga. Jag hade i efterhand hellre valt några i metall, typ touratechs eller liknande.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Igår lämnade jag KTM-träsket, bytte bort min 1190r mot en lite roligare hoj :D
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Igår lämnade jag KTM-träsket, bytte bort min 1190r mot en lite roligare hoj :D

Jasså du:näsblod Du kanske är den smartaste bland oss :hihi

Jag har lämnat in min efter att ha kört ca:160mil och för att den pissar ut olja från toppen någostans,vi får väl se vad som händer med det...

Är det bara jag som upplever att det är nästan olidlig värme på sadeln när det är lite värme ute? Jag har ju R:en och det kanske är skillnad mot den "vanliga" ?

Ska försöka leda in lite fartvind från sidorna för att få bort värmen från bakre cylindern samt avgasröret, annars så vete fan om jag behåller skiten...synd på en annars trevlig hoj .
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Är det bara jag som upplever att det är nästan olidlig värme på sadeln när det är lite värme ute? Jag har ju R:en och det kanske är skillnad mot den "vanliga" ?

Jag har samma problem med min, ibland blir värmen riktigt varm. Det känns inte när man kör som tur är:)

annars så vete fan om jag behåller skiten...synd på en annars trevlig hoj .
Tanken har väl slagit en, men det är endast Multistradan som kan konkurera med 1190:in. Stradan är ju 60k dyrare tyvärr:/ Körde stradan och gillar den mer, samma sportiga känsla med känns som den är snäppet värre.

Offroad så ligger la gs:en bättre till än stradan, men jag kör ju mest på asfalt:p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top