SATAN i GATAN vad jag startar bra!!! Kolla här!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det finns till och med dokumenterat på det finaste som finns, YOUTUBE!!!! (Tack nermal för grym dokumentation!:tummenupp) Och lyssna till de entusiastiska speakrarna Crazy Mike och Peter Linden!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=quhNxd3EtN4&feature=player_embedded
Fifan!!! Var är "Gilla"-knappen???:banana

Racehelgen 8-9 september började ju helt ok. Kvalade på gamla mackor och hamnade där man hamnar i detta sällskapet om man inte tränar på fredagen: näst sist! Men jag gjorde som jag brukar och startade väl, var 10a när vi gick ut på varv 2!!! :D

IMG_8656.jpg


Sedan var det några boyz som var snabbare och jag tappade till 13:e, men jag är riktigt nöjd: 3 SM-poäng!!!

IMG_9130.jpg


Sedan var det söndag och det hade regnat på natten!! VAFFAN, det var det ju ingen som sa något om! Men det höll upp, torkade låååååångsamt, så torrdäck var ett självklart val.
Planen var: Nya däck. Vänta 15 minuter så det torkar så mycket som möjligt, ut och kolla av banan ett varv och sedan panga på i 5 varv. Detta för att kunna rejsa på samma däck.
Så, ut och speja... Såg ganska torrt ut i svängarna! = Full mutter! Körde mina 5 varv, allt kändes bra!

7971589776_07886e2b82_b.jpg


IMG_8816.jpg


Väl tillbaka i depån parkade jag och började palta av mig när John Johannesson kom fram och gratulerade
- Till vad?:va
- Du körde ju så inni h-vete fort i halkan!
- Halkan? Var det halt?:jisses
- Jamen det var ju flera som skrotade! Och alla körde långsamt! Utom du!:)

Det visade sig att jag kvalade som 9:a, mindre än 2 sek efter pole! Hade legat femma ett slag! :D Ganska nice tycker jag!:banana

IMG_8656.jpg


Sedan var det dags för race! Och igen, en grym start, 5:a efter ett varv! Kolla här en gång till för säkerhets skull! (och lyssna ytterligare en gång till speakern!)

http://www.youtube.com/watch?v=quhNxd3EtN4&feature=player_embedded

Kunde givetvis inte hålla 5:e platsen mer än ett varv, sedan kom di snabbe och ålade sig om.
Finns en snygg film till här på en stilåkare som jobbar HÅRT på att hålla ungtupparna bakom sig! (Tack Nermal):tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=MLU76iIUCsA&feature=player_embedded

Men jag sålde mig dyrt, och låg på en ohotad 9:e plats när jag missade en växel och körde av!

7971575584_c5bf5fbcc5_b.jpg


7971575360_ac3aaf2acb_b.jpg


7971575076_4752135bda_b.jpg


Så jekla fånigt!!!!!

JAg är fortfarande sur! Men det börjar gå över.... Lite... Hmmmmm

Tack Roffe för snygga foto!:tummenupp

Och tack alla fans som hejar. Och medtävlare som tycker att det är kul att manb är med. Älskar er!:Bugar
 
Last edited:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Svensk RR håller sannerligen klass!
Tänk om ännu fler fick del av detta, förstod spänningen o underhållningsvärdet och kom o tittade!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Svensk RR håller sannerligen klass!
Tänk om ännu fler fick del av detta, förstod spänningen o underhållningsvärdet och kom o tittade!

Du har sååååå jeffla rätt; folk förstår helt enkelt inte bättre!!! På allvar!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Blixtrande reaktioner uppvisar du ju dessutom när du räddar bakhjulssläppet vid apex i vänstern 5:35 in i filmen!:Bugar:

/B

FIFAN Björn, bara en IoM-hjälte med mosad fot kan ha så mycket tid över att man skärskådar Mozz på YouTube så noggrant!:tummenupp Du har såååååå rätt, såååå nära det var!!! Och att ingen körde om var MYCKET konstigt, tappade massa fart!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag har kass koll på svensk racing, usel koll på de olika klasserna och fenomenalrisig koll på SS600 men jag älskar dina inlägg och positiva attityd Moss! :)

Bara fortsätt!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har kass koll på svensk racing, usel koll på de olika klasserna och fenomenalrisig koll på SS600 men jag älskar dina inlägg och positiva attityd Moss! :)

Bara fortsätt!

TACK! Det skulle finnas fler som du!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top