Samsung Galaxy - tråden

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Happ, då har man gjort världens hopp ifrån iphone 4 till Samsung galaxy SIII, vilket var det bästa jag gjort i telefonväg.
Jag har alltid gillat iphone, men efter presentationen av iphone 5 blev jag jätte besviken på deras specs. Men men, nu ska vi inte snacka iphone.

Jag är helt grön vad det gäller Android och samsung-telefoner.

Tips på inställningar, appar, tillbehör, programuppdateringar, nyheter, allt är välkommet!

Diskutera på!
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag sökte på både android, galaxy och samsung. Men som vi alla vet funkar inte sökmotorn på forumet speciellt bra =)
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
En liten, kanske dum, fråga från en som efter att ha sett Terminator är lite orolig för intelligenta maskiner.
Kan man få larmet att fungera även om jag stänger av mobilen?? Gick bra på mina tidigare 1-kronas mobiler men kostade mig bara en försovning på min smarta...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
En liten, kanske dum, fråga från en som efter att ha sett Terminator är lite orolig för intelligenta maskiner.
Kan man få larmet att fungera även om jag stänger av mobilen?? Gick bra på mina tidigare 1-kronas mobiler men kostade mig bara en försovning på min smarta...

Nej, inte med Android.

En dum fråga till en dum fråga :))), varför vill du slå av mobilen helt?

Vill du spara batteri på natten så sätt telefonen på flight-mode, då funkar fortfarande alarmet.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
En liten, kanske dum, fråga från en som efter att ha sett Terminator är lite orolig för intelligenta maskiner.
Kan man få larmet att fungera även om jag stänger av mobilen?? Gick bra på mina tidigare 1-kronas mobiler men kostade mig bara en försovning på min smarta...

En av de stora nackdelarna med dessa mackapärer är just att det inte går...
Du får göra som jag och ställa den i "flygläge" så slipper du iaf oönskade sms & ringsignaler på natten samtidigt som du sparar lite batteri om den nu inte sitter i laddaren vill säga..
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nej, inte med Android.

En dum fråga till en dum fråga :))), varför vill du slå av mobilen helt?

Vill du spara batteri på natten så sätt telefonen på flight-mode, då funkar fortfarande alarmet.
Jag ville mest slippa ladda den varenda natt.
Har sett att det finns flight-mode men som riktig karl undviker jag att läsa instruktioner så har ingen pejl på vad det var för något. Sparar det batteri så kan jag testa det.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag läste i en recension att S3 hade 4g redan =/
Det var när jag läste en jämförelse mellan iphone 5 och s3. Har nog kommit över specs på den nya s3 och inte den jag köpte =/
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ett tips om man vill undvika att telefonen piper för oviktigtheter och drar batteri nattetid så stänger man av mobildatan. Finns förnämliga program som automagiskt slår av den vid en viss tidpunkt och på igen när det är morgon. Annars står man där vid lunch och uindrar varför där inte kommer några mail...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top