Caferacers Göteborg ��

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Hallå Kamrater!

Är det några som är sugna/Kan ta en tur på söndag kl 14 eller tidigare?

Tänkte man kunde ta kust vägen norrut? lite längre tur alltså :)

/Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Söndag kan tänkas. Mindre folk längs kusten nu än i juli när man måste köra om husvagnar var 1000:e meter... :) Måste dock kolla lite hemma först (familj å sånt).

Det finns ju caféhojar i Bohuslän också. Bl a minst två i Uddevalla som jag känner. Kanske är de intresserade av att hänga på i så fall.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
EM skrev tidigare om en Bohustur på söndag. Start kanske kl. 10 och sedan upp längs kusten på go'a vägar. Lunchstopp någonstans en bit upp. Bohuslän är härligt så här års. Soligt och vackert, och de flesta turisterna har åkt hem så det är inte lika trångt på vägarna.

Lördag på Marmelad eller söndag vid kusten... nu blev det svårt! Men varför välja? Man kan ju både fika/köra på Marmelad lördag kl. 14, och ta en rejälare tur på söndag. Eller välja något av dem. Fritt val! ;)

Skriv gärna i tråden om någon vill hänga på, eller om EM måste köra ensam på söndag! :gråta
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Tack Ulf!
Kunde inte sagt det bättre själv :)

Så Kan vi bli ett gäng även på söndag tro?
Vet hur svårt det kan vara att få ihop det med annat men det
Skulle kunna bli en fin tur!

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ok, här är ett utkast till en plan för idag/i morgon:

* Träff på Marmelad, "som vanligt", kl. 14 idag för den som vill
- En eftermiddagstur för den som vill
- Tittar på kartan inför morgondagens Bohustur, grovplanerar rutt och tidplan

* Start från Marmelad kl. 10.00 i morgon, mot Bohusläns kustsamhällen. (Mätt och med full tank, så vi inte måste börja med att åka till macken och tanka upp förare och maskin)
- lunchstopp "någonstans" - vi behöver käka något om vi skall sitta i sadeln ett antal timmar
- hemma på sen eftermiddag/tidig kväll, beroende på hur körtokiga/trötta vi blir under dagen

* Deltagare:
- EM, gul Ducati
- TMax, röd Thruxton
- (förhoppningsvis) Twintorsk, svart Thruxton (om han inte är alltför bakis... ;))
- (förhoppningsvis) BJN, gul Thruxton (bor i Uddevalla, ansluter någonstans på vägen)
- (förhoppningsvis) Hasse D, tvåfärgad Bonneville (bor i Fjällbacka, ansluter någonstans på vägen)
- (förhoppningsvis) Hasse D:s kompis (vet inget om honom/henne! :))

Skriv gärna en rad om du vill hänga på, så att vi vet hur många vi skall vänta in i morgon kl 10. Eller PM:a mig eller E.M.

Glömt något?

Kan bli en övervikt av engelska bajkar i morgon. Var är alla italienska, japanska m fl hojar? Kom igen nu, vetja! :)
 
Last edited:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
En guldstjärna till dig Ulf å din planering! Härligt om dina kamrater från norrut kan sluta upp!
Nu diska och göra rent kedjan inför imorgon, tar med kartboken så hoppas vi átt det kommer till några :)
Ses om drygt 2 timmar

Erik
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
En guldstjärna till dig Ulf å din planering! Härligt om dina kamrater från norrut kan sluta upp!
Nu diska och göra rent kedjan inför imorgon, tar med kartboken så hoppas vi átt det kommer till några :)
Ses om drygt 2 timmar

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fin uppslutning idag på Marmelad. Både av cafétrådens hojar och gästartister. :) En kom hela vägen från Kiel!

ImageUploadedByTapatalk1377362073.791382.jpg

I morgon kl. 10 mullrar vi iväg mot Bohuskusten!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Uppdatering (= lite reklam för) söndagens Bohustur.

Avresa 10.00 från Café Marmelad, Mariagatan, Majorna, Göteborg. PM:a om du skall med. Eller dyk upp spontant. Vi inväntar sena deltagare max 10 minuter efter 10.00, sedan rullar vi. Kommer man senare får man köra ikapp! :)

Vi far upp Göta älv-dalen till Lilla Edet. Därifrån till Ljungskile, via Vassbo till Uddevalla (c:a 11.30).

Efter Uddevalla letar vi oss ut mot Smögen (lunch? räkmacka på bryggan?) och därifrån vidare norrut mot Hunnebostrand, Bovallstrand, Hamburgsund och Fjällbacka (fika och glass?). Från Fjällbacka vänder vi söderut igen och väljer väg efter humör. Vi tar det beslutet där och då.
 

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Jag hänger på ! Skiter i Varberg o vindsurfing, det kan man ju göra närdomhelst :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu är jag osäker på vilka signaturer ni har här men tack för dagens tur. (röd och gul Ducce 1000S) Det var kul och jag blev rätt rejält förtjust i era hojar. Ni liksom jag såg väl vilken enorm uppmärksamhet våra hojar drog till sig när de stod parkerade i Fjällbacka. Givetvis också tack till TMax 500 som är en mästare på att arrangera turer med roliga vägar. Givetvis också tack till Sixty som var med en stund med sin snygga Bonneville.

Min kompis och jag får försöka hitta till marmelad någon gång!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Instämmer! Tack för en fin åktur!

ImageUploadedByTapatalk1377451299.712253.jpg

Bildtext: hojarna får vila medan vi pausar i Fjällbacka med mjukglass och kaffe.

EDIT: fortfarande lite svullen efter incidenten med humlan (bromsen? getingen?) som fastnade innanför hjälmen och började sticka mig i örat. Jä*kligt obehagligt att ha en sådan liten gynnare stickande och surrande inne i hjälmen och örat - i landsvägsfart. Så kan det gå med öppen hjälm! ;)
 
Last edited:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Instämmer! Tack för en fin åktur!

View attachment 390727

Bildtext: hojarna får vila medan vi pausar i Fjällbacka med mjukglass och kaffe.

EDIT: fortfarande lite svullen efter incidenten med humlan (bromsen? getingen?) som fastnade innanför hjälmen och började sticka mig i örat. Jä*kligt obehagligt att ha en sådan liten gynnare stickande och surrande inne i hjälmen och örat - i landsvägsfart. Så kan det gå med öppen hjälm! ;)

Men du tog det som en man Ulf! Tryckte ihjäl honom å fortsatte köra utan att klaga :yoparty
Va för övrigt en väldigt lyckad tripp tycker jag också!

Erik
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top