Caferacers Göteborg ��

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Hej,

Låg aktivitet från min och alla andras sida. Det är väl på grund av semestrande...
Är det några som kan Marmelad imorn vid 14?

/Johan

Tjenare Johan,

Samma här, haft fullt upp!
Jag kan marmelad imorgon kl 14 om inget otippat händer

Ses vi där?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kafétur, någon? Kl. 19?

EDIT: då tar jag själv en tur! Om det nu inte blir regn.

EDIT 2: å så blev det det regn! :( Hann få på mig kläderna, men hann inte komma iväg i alla fall..! Skuren gick visserligen över på 5 minuter, men nu är vägbanan våt = skitig hoj! Blir att stanna hemma och se Manchester United spöa AIK! :D
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag vill ut o provköra min lätt cafe'ade yamaha imorrn efter besiktningen! Nån som är på en liten tur?
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Har återvänt till Göteborg men har tyvärr missat att besiktiga. Just nu körförbud tills jag hittat en besiktningstid. Någon som har förslag på en bra station med snälla och förlåtande besiktningsmän?

Erik
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har återvänt till Göteborg men har tyvärr missat att besiktiga. Just nu körförbud tills jag hittat en besiktningstid. Någon som har förslag på en bra station med snälla och förlåtande besiktningsmän?

Erik

Absolut. Dekra tagene är mina nya favoriter. Kika in på dropin med mig imorrn. Drar dit när dom öppnar..
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har återvänt till Göteborg men har tyvärr missat att besiktiga. Just nu körförbud tills jag hittat en besiktningstid. Någon som har förslag på en bra station med snälla och förlåtande besiktningsmän?

Erik

Åk runt till alla och fråga om någon har tid för en drop in. Ibland har de luckor i schemat även om det inte går att boka via nätet. Alltid varit nöjd med Bilprovningen i Mölndal (Besikta vid Astra Zeneca).
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dropin i tagene var fullt idag.. lika bra för bromsljus o blinkers slutade helt magiskt att fungera när jag körde in där :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Marmelad? Kl. 14? *)
En liten kopp espresso och sedan en eftermiddagstur ut på landet?

*) Kafeet på Mariagatan, nära Mariaplan, för den som inte följt tråden tidigare.


EDIT: F*sen oxå. Nu regnar det! Varför måste det börja regna när jag föreslår en tur? (otur med min karma??)

EDIT 2: Vem skall man tro på när det är så här... Regn när jag tittar ut genom fönstret. Och prognos från YR om sol, sol, sol. Se bild.

Skärmklipp YR.JPG
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Marmelad? Kl. 14? *)
En liten kopp espresso och sedan en eftermiddagstur ut på landet?

*) Kafeet på Mariagatan, nära Mariaplan, för den som inte följt tråden tidigare.


EDIT: F*sen oxå. Nu regnar det! Varför måste det börja regna när jag föreslår en tur? (otur med min karma??)

EDIT 2: Vem skall man tro på när det är så här... Regn när jag tittar ut genom fönstret. Och prognos från YR om sol, sol, sol. Se bild.

View attachment 389913

Lite vått.. håller mig i garaget o trimmar xs750..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vart ju ganska snabbt o smutt!
Provar en teori om att cvförgasare behöver rör mellan konfilter och inlopp för att få jämnare luftström och bättre funktion..
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1376151651123.jpg
    uploadfromtaptalk1376151651123.jpg
    80.3 KB · Visningar: 68
  • uploadfromtaptalk1376151763333.jpg
    uploadfromtaptalk1376151763333.jpg
    66.5 KB · Visningar: 66

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Twin, jag tror att det är dags att du gör dig en byggtråd....
Med tanke på alla timmar du lägger i garaget och allt du meckar fram, så lär det ju komma en hel del mer :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Twin, jag tror att det är dags att du gör dig en byggtråd....
Med tanke på alla timmar du lägger i garaget och allt du meckar fram, så lär det ju komma en hel del mer :)

Tempot går nog ner mot fryspunkten när jag börjar jobba igen ska du se.. ;)
Tänkte starta en byggtråd när jag kommer igång med det riktiga bygget, det här är ju bara uppvärmning! Fast du kanske har rätt.. Projekt haschbobber, hur låter det??
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
har väldigt många uppbokade helger för närvarande. men om nån är sugen på en kvällsfika en inte alltför regnig vardag är jag på
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Godkänd besiktning i morse. Tack för tipset Dekra i Tagene. Ser ut att bli bra väder i kväll. Vad sägs om att ses vid Marmelad klockan 18.00?

Erik
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Godkänd besiktning i morse. Tack för tipset Dekra i Tagene. Ser ut att bli bra väder i kväll. Vad sägs om att ses vid Marmelad klockan 18.00?

Erik

Jag är på. Måste ut o lufta trippeln lite..

Edit: blir'e nåt?
 
Last edited:

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Rockers vs Mods i Stockholm är lördag den 7 september. En idé är att åka på fredag. Möta en gäng från Oslo någonstans på vägen. Kanske övernatta fredag till lördag utanför Stockholm för att sen rulla in gemensamt. Vi måste också hitta någonstans att sova lördag natt i Stockholm. Skicka mig ett pm om du är sugen på att åka med. Jag kontaktar norrmännen för att skissa på ett upplägg.

Erik
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top