Caferacers Göteborg ��

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Caferacers Göteborg

Hej!

Tänkte försöka mig på en tråd som behandlar
Allt som rör "Cafe racer" kulturen och då
I synnerhet i Göteborgs området.

Fyll på med reflektioner, åsikter tips å tricks
I tråden så den kommer igång!

I nuläget tänkte jag att man kunde börja
Diskutera ett fik att ha återkommande träffar på
Varge vecka.
Förslag på lämpligt sådant!
Viktigt att det finns parkering för våra hojar
Utanför.

Mvh Erik Mikaelsson
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kul påhitt! Posta en konkret inbjudan i Thruxtontråden här på SH. Där har du några gossar i trakten som kör caféhojar. Mest Thriumph då förstås, med tanke på trådens namn...:)

Ett första förslag kan vara caféet vid blomsterhandlaren i Långedrag. Det kanske låter konstigt, men de har en uteservering och hyggligt med p-platser några få meter bort. Kör förbi och titta.
Fler förslag?
 
Last edited:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Kul påhitt! Posta en konkret inbjudan i Thruxtontråden här på SH. Där har du några gossar i trakten som kör caféhojar. Mest Thriumph då förstås, med tanke på trådens namn...:)

Ett första förslag kan vara caféet vid blomsterhandlaren i Långedrag. Det kanske låter konstigt, men de har en uteservering och hyggligt med p-platser några få meter bort. Kör förbi och titta.
Fler förslag?

Äntligen lite liv i tråden ;)
Ang Thruxton tråden så tycker jag att det är bättre att detta är oberoende av märke.
Du kan köra Ducce Cb500 Sr Norton etc etc

Jag har ett förslag på cafe:

Språk kaffet på Esperantoplatsen

Tack TMax500 för ditt engagemang å för vidare! :7peta

mvh Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jo självklart skall det var märkesoberoende. Jag menade mera att just där finns caféhojar vars ägare kunde vara intresserade av att hänga på "ditt" café.

Att du kunde posta ett inlägg i den tråden som ren marknadsföring av din tråd och din idé, alltså.
 
Last edited:

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Bra initiativ!

Vad sägs om att se hur många som kan dyka upp på Esperantoplatsen klockan 14.00 på lördag? Det verkar bli kanon väder.

Erik
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Bra initiativ!

Vad sägs om att se hur många som kan dyka upp på Esperantoplatsen klockan 14.00 på lördag? Det verkar bli kanon väder.

Erik

Härligt Erik!

Då gör vi slag i saken å säger 14.00 esperanto pl
Framför språkkafeet.
Vi får se hur många som kommer, börjar i liten skala
Å växer förhoppningsvis succesivt

Fyll gärna på ni andra som också planerar att dyka
Upp
Ses!

Mvh Erik
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Roligt!
Kalasbra med ett stamcafe, alltid skoj att träffa liksinnade.
Dock är min egen racer "under construction" för närvarande, så dyker jag upp nu på Lördag så blir det med annat fordon :)
Bra initiativ!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Såg en duktigt fet traja igår vid Göta Älvbron strax innan fem. Ingen aning om vem det är eller vad det var för hoj, men ball var den iallafall.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bra initiativ!Vad sägs om att se hur många som kan dyka upp på Esperantoplatsen klockan 14.00 på lördag? Det verkar bli kanon väder. Erik
Jag försöker dyka upp! Skall även försöka hinna med att tvätta hojen innan. Den fick en hel del sk-t på sig i söndags den gick nära 30 mil i Halland, tidvis i duggregn och våta vägbanor... :(

EDIT: wapper, ser fram emot att se din Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér. Har alltid gillat Guzzi!

EDIT2: har postat även i Thruxton-tråden, så får vi se om det dyker upp någon mer därifrån.
 
Last edited:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Jag försöker dyka upp! Skall även försöka hinna med att tvätta hojen innan. Den fick en hel del sk-t på sig i söndags den gick nära 30 mil i Halland, tidvis i duggregn och våta vägbanor... :(

EDIT: wapper, ser fram emot att se din Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér. Har alltid gillat Guzzi!

EDIT2: har postat även i Thruxton-tråden, så får vi se om det dyker upp någon mer därifrån.

Skall också försöks snygga till
Men det är viktigare att duka upp än att
Vara snygg! :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Bjuder gärna på en bild av min ofärdiga kafferäser :)
5 9 tank 1.jpg

Och en inspirationsbild av okänd härkomst
XS650Project20100103012.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Eller några som är mera färdiga. Ja, helt färdiga blir de väl aldrig riktigt. Men mera färdiga. :)

Den röda (min) är nästintill standard från fabrik. Fusk att köpa en färdig tycker kanske vissa. Ser rätt ok ut redan från början, tycker jag. :)

DSC00049.jpgIMG_0112_mod.jpg
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag gillar Ducati sport, de kan man få riktigt najs :)

ducati-sportclassic.jpg
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Inte helt omöjligt att jag dyker upp och kikar lite hojar och tar en kaffe. Det är rätt nära mitt boende, om man säger som så (för att inte nämna var hojen står parkerad). :gnissla
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Såg en duktigt fet traja igår vid Göta Älvbron strax innan fem. Ingen aning om vem det är eller vad det var för hoj, men ball var den iallafall.

Om det var en thruxton som smet förbi och emellan alla stillastående bilar i riktning mot stan, så är det möjligt att jag vet vem det kan ha varit. :crash
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Eller några som är mera färdiga. Ja, helt färdiga blir de väl aldrig riktigt. Men mera färdiga. :)

Den röda (min) är nästintill standard från fabrik. Fusk att köpa en färdig tycker kanske vissa. Ser rätt ok ut redan från början, tycker jag. :)

View attachment 369911View attachment 369912

:)
Antar att det kan bero på förutsättningarna, både ekonomiska och "färdighet" om man väljer att bygga en eller köpa en färdig... själv kvalar jag in i kategorin "Pank men händig" :D
Truxton'en ÄR skitsnygg, skulle gärna ha en, dock skulle jag SKROTA bakstänkan under cutsen fortare än kvickt, för den är INTE snygg :krama
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top