Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Hasselnöt !!!!

Har använt gammal färg utan problem så det bör funka.
1:1 är inte färg/härdare utan färg/förtunning, du har ingen härdare i basfärgen typ din orange mica.

Just det, din kulör är säkert en så kallad tvåskiktare, precis som du skrev.
Först typ silverbas innan den oranga färgen ska på.

Tack Puck,
Jo, Hasselnöt blir nog fan bäst. Dock suger det lite att inte få använda min Spicy Mica...får spara den till nästa bygge :hihi

Blir ett besök hos lackdepån i veckan verkar det som :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Gotlandsmode ON:
En fårtacka:D
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Här jäklar har det hänt grejjer! Riktigt snygga sådana för att vara mer precis. Hade det varit min hoj hade jag tveklöst valt den mörkbruna. Riktigt ball färg och dessutom rädd udda. Och om jag inte missminner mig så finns typ den färgen på kawa 900 -74 där i krokarna? Det ger ju lite extra genuin känsla över det.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jag är glad att jag valde orange ram,gillar när det inte är så vanligt..Som en helsvart hoj!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tack Blå,

Ja, det tar en satans tid att gör iordning allt inför lack. Spciellt när man är glad amatör :D

Jo, det är grafiken från 70-talets Kawasaki Z1 som jag vill använda, dock med en något ljusare nyans av brunt.

Kawasaki_Z1B_vert.jpg
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Tusan vad fina jobb du gör..Finns så många som är duktiga.Bara kavla upp ärmarna och försöka lära sig mer!
Hur mycket längre är R1 svingen mot original? Ser lång ut hojen..
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tusan vad fina jobb du gör..Finns så många som är duktiga.Bara kavla upp ärmarna och försöka lära sig mer!
Hur mycket längre är R1 svingen mot original? Ser lång ut hojen..

Tack, jo det kryllar av duktiva hojbyggare här och skön supportande stämning :tummenupp
Svingen är 9 cm längre, släppte ut bakramen lite för att få custsen strax över halva bakhjulet.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Instämmer i kören som ropar hasselnöt. En lätt guldcandy-effekt under hade nog kunnat bli snyggt. Kanske är överkurs för storfiskarn?:tungan
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Handsken är kastad...nu ska lackhelvetet på !

Vi börjar lite lätt med plastgrund:

Produktplacering :)

IMG_2956.JPG

IMG_2955.JPG
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Go go go !!!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Du har så rätt så Puck,
Tro fan jag hitta nya repor/bucklor så det var bara att gå på det igen....:crash
Nu får det fan i mig räcka..

Gjorde en lite tak-kroksplanka och hängde upp skiten i taket. Skiten kommer fladdra omkring så jag får nog lägga ett par grejer på bänken oxå.

Skall alledles strax ner och tvätta av allt med sprit och sedan lägga grunden.

IMG_2960.JPG

IMG_2964.JPG
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu har det snart gått två timmar, update bitte !:tummenupp
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Nu har det snart gått två timmar, update bitte !:tummenupp

Kata-fucking-strof !

Skiten krackelerade...hur fan gick det till ?

IMG_2966.JPG

IMG_2969.JPG

Fan oxå...killen från Lackdepån okejade alla produkter, körde med värmefläkt för att hålla bra temp.
Alla plastdetaljer har något ställe där primern krackelerat. Sidokåpan på bilden blev värst. Inga problem på tank och skärm.

Går det slipa ner och lacka över detta igen ! Fy fan med jobb jag lagt på att preppa....det sista jag vill är att göra allt om igen :(
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
FYFAN, jag lider med dig. Det där är det värsta som finns... För massa år sedan, typ åtta mer exakt, när jag var 15 skulle jag lackera min första Volvo 142. I över ett år hade jag lagt ned ett minutiöst noggrant arbete på att rostlaga och preppa den för lack. Allt var frid och fröjd tills ett lager sprutspackel åkte på innan topplacken. Då reste sig allt, ned till grunden. Allt jobb var med andra ord nollat och bara börja om på nytt. Felet denna gång var att färgen var för gammal och hade bildat någon läskig "styrensyra" som kemisterna på det svenska färgbolaget förklarade för mig. Dom erkände dock sitt misstag och kompenserade mig ordentligt...

Åter till ditt h-vete. Skadorna ser ungefär exakt likadana ut, kulören på produkten med. Har burken du använde någon datummärkning?
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tack för sympatierna Blå,

Ditt problem var av annan kaliber...en hel jävla bil ! På minner mig om min förstabil som jag fick riva toppen på. Slet som fan i flera veckor, slipade in ventiler, bytte kam, rem mm. När jag äntilgen fick igång den mitt i vinterna var jag så jälva trött att jag glömde fylla på glykol. När jag skulle starta den på morgonen var motorn is och blocket sprucket :brinnerup

Tror jag köpte primern när jag lackade ramen. Den kan dock vara äldre men burken var hyggligt fräsh.
Som sagt...på stålet sitter den fint. Var nere och tittade ingen och det känns som den inte härdat. Är lite smetig liksom. Får ta med kåpan till Lackdepån och visa gubbarna.

Surt som helvete..:zpy
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Låter precis som för gammal färg... Har råkat ut för det på ett par smådetaljer när man använt nån gammal burk man haft i skåpet. Då kan den bli seg, ohärdad som du skriver. Scenario två är väl att den inte är kompatibel med plasten... Surt hursom!

PS. Spruckna rak-8 block har jag också dragit min beskärda del utav, inte roligare det :lol
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top