Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Laddar du inför morgondagen?
Då ligger jag på soffan och hejjar på :D
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
TV-reklam för några år sedan:

(08-dialekt) "Gud va fräscht ! "
(Skånska) "Fräst ? De ee jou färdilackat ! "


Och på tal om färdiglackat....da..da....:

IMG_1505.JPG


IMG_1507.JPG


IMG_1508.JPG


IMG_1509.JPG


IMG_1510.JPG


IMG_1520.JPG


IMG_1527.JPG


Önskar alla ett Gott nytt mc-byggar-år !

IMG_1543.JPG
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jamen fy fan vad snyggt! :tummenupp
Min ligger ljusår efter i finnish.

GOTT NYTT ÅR KAWA!!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Zäta: Vi har samma finnish på grejerna, men med rätt ljussättning och photoshopping så får jag det att se bra ut ! :D

Richie: Gött nytt på dig me..

Rally: Tackar för gillat..

Fick tummer ur idag o testa värmefärg.

Provar på denna kåpa som inte kommer användas på bygget:

IMG_1553.JPG

Blästras i vanligt ordning:

IMG_1555.JPG

Lackad och bakad i ugnen: (200 grader i två timmar)
Provade repa lite med en mejsel men lacken står emot bra.

IMG_1576.JPG

Lite "bubblor" då sprutan började spotta lite...mer förtunning nästa gång alltså :tungan

IMG_1577.JPG


Slutsats: Ja, varför inte....men man får passa på att baka grejerna när inte frugan är hemma !
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tackar Dennis...lovar mer motor- och tillbehörsporr framöver :D
Har ett par finingar på gång...

I brist på annat blir det julklappsvisning:

Rearsets eller fotpinnar från CBR 600 a la bling bling :)

IMG_1277.JPG IMG_1278.JPG

Broms och kopplingsreglage från Ducati Multistrada (snordyra begagbade :gnissla)

IMG_1385.JPG IMG_1386.JPG

Hastighetsmätare: (Kina, typ 500 kr...tänkte jag får prova)

$(KGrHqZHJDoFCBsN3oJyBQigyGqzdQ~~60_57.jpg

En avbländande svetshjälm (Kina, typ 270 kr)

157042973_0ff4df5e-fa8d-4686-8b6c-682a11044ad5.jpg


Ja, så roliga klappar får man när man handlar till sig själv :yoparty
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Sicka julklappar du får av dig själv. Blir säkert toppen! Men varför dessa jättedyra Ducati prylar? Måste ju finnas mängder med billiga japs-grejer. Avbländande svetshjälm för 270:-:va:crash
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja, sånna får man när man varit snäll Rally :D

Dyra och dyra...de blev mina för 250 dollahh...ebay, såg dem och kunde inte sluta tänka på dem.
Inte många hojjar har hydraulik på båda sidor och då jag ska konvertera till hydraulisk koppling så fick det bli så.

Men viss fan är de snygga ? Snålade in på hjälm och mätare istället :rock

Sugen på svetshjälp...denna hittar du på tradera. Fulbuda och du får ett bra pris..
Ska bara testa att den funkar först dvs :D

EDIT: Yes, hjälmen funkar kanon...rekommenderas !
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
OK .... får kolla lite, ska ju påbörja motorrivningen snart :va och sedan försöka få på lite färg på grejerna.
Behöver väl köpa snällare blästergrejer med, glas..... eller vad är det man ska ha. Tips på vart man får tag på det?
Du dom hjulklapparna :tummenupp , du måste vart rejält snäll mot dig själv under gångna året... får att få så fina klappar (av dig själv :va )
ja just det ja, du köpte ju både svets o fräs o svarv :D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har varit snäll, fast det blev inga klappar från mig själv till mig själv ändå. :(
Men det blir en ny (ny, gammal) bil i julklapp ser det ut som, vilket inte direkt är frivilligt då min nuvarande bil sagt sitt.
Ska bara bestämma mig för vad det ska bli och hur mycket den får kosta. Har ett tak på 50.000:- så möjligheterna är lite begränsade, sen spelar ju försäkring (24 bast) och skatten in också.:gnissla

Jag vill ju egentligen ha en vit XC90 men det blev lite dyrt helt plötsligt. Så det blir väll en S60,S80,V70 eller någon tysk bil, BMW/AUDI.

Det tråkiga är ju att det drastiskt minskar budgeten till hojen!:huvet
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
OK .... får kolla lite, ska ju påbörja motorrivningen snart :va och sedan försöka få på lite färg på grejerna.
Behöver väl köpa snällare blästergrejer med, glas..... eller vad är det man ska ha. Tips på vart man får tag på det?
Du dom hjulklapparna :tummenupp , du måste vart rejält snäll mot dig själv under gångna året... får att få så fina klappar (av dig själv :va )
ja just det ja, du köpte ju både svets o fräs o svarv :D

Ska du blästra med glas, sand och liknande så se till att du antingen har en HELT TÄT motor eller så får du tvätta allt typ 10 gånger, ordentligt.
Kolsyra och liknande lämnar inga rester.:)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Javisst fan....glömde ju svarv, fräs, tig...guuud va snäll jag varit. :D

Rally: Tråkigt att höra...önskar jag kunde dela med mig lite :krama
Men va fan...din tid kommer. Jag var fattig student i många många år och körde 5000 kronors-bilar i många år.
Klart du ska köpa en Audi, då kan jag hjälpa dig med det mesta. En Audi A4 från 2002 är både snygg och billig.

Här har du min gamla pärlor:
Audi 80 046.jpg audi 100 coupe s.jpg


Zäta:
Rally har rätt...mycket jobb med rengörning om du kör glas. (gänga om hål, tvätta, blåsa, tvätta igen)
Borde iofs vara lika mycket jobb med sand. Men klyver du motorn så gör man ju rent allt ändå.
Tror du klarar dig bra med sandbläster om du ändå ska lacka kåpor med mera. Jag skulle nog inte dela motorn om du inte behöver...dvs om du ska byta vevlager eller nått. Ska du polera nått är glas bra...för då kan man snabbt slipa ner med 600-papper och sedan polera. Gud va ja svamlar...vet ej om jag svara på dina frågor...gonatt !
Många tejpar ju upp motorn utan att plocka isär den all för mycket och lackar hela skiten..
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fick pressat ut axlar ur styrkronorna idag.
Planen är ju att behålla axeln från z1100 och använda den till R1-kronan.

R1-axlen ploppade ur vid ynka 3 ton. Men z1100 kronan som har en låssprint (som jag borrade ur) hade jag lite bekymmer med.
Vid 10 ton i pressen blev jag lite "byxis" och vid 14 ton smällde det till så jag sket ner mig. :rodnar
Givetvis tillför man värme med en gasbrännare (för att det ska lossa vid lägre tryck) men det hade jag inte tillgång till.

I alla fall...med lite brunt i byxan fick jag till slut ut den andra oxå.

Lite bilder (dock inga från olyckan:) )

IMG_1582.JPG

När den väl small ur såg jag att jag borde borrat liiiite djupare:

IMG_1583.JPG

R1:an mesiga lilla axel som vet ner sig vid 3 ton:

IMG_1586.JPG
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hahaha, jag är så trött på gammalt skit (när det gäller bilar) så det ska bli skönt även om det kommer att kosta. Dock ser det ut som att det blir en Volvo S80 T5-99:a. Bästa polaren hade en S80 innan han bytte till A6 avant och den var härlig att köra, trots att det var den med 6:a utan turbo.
Hojar däremot ska vara gamla, sviniga (eller knüll-pütz delåx) och råa. :D

Det där med att skita ner sig när det smäller känner jag igen, fast jag sabbade ju ett finger istället för ett par kallingar.:död
Hur gör du med styrstammen? Passar Z1100 stammen i R1:ans krona eller behöver du svarva distanser/svarva av den? Har ju funderat på att slänga på USD gaffel och allt från min ZXR400 som ligger nerplockad just nu på SR500:an. Men i och med att jag inte har några större maskiner så har det legat på is. Men om en viss herre kunde fixa biffen om man skickade upp grejerna till ha så hade det ju kunnat se annorlunda ut.:):tuttar
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
He..he...nja....vet inte om jag vågar göra en sån modd till någon annan :rolleyes:
z1100-stammen är några millimeter smalare än R1:ans. Så en bussning eller ny axel måste det bli. Skulle det vara tvärt om skulle jag svarva ner det själv och pressa i. Ska bolla med lite experter på ett forum i US och se vad herrarna säger. De har gjort dussintals av dessa moddar. Återkommer i ämnet.

zxr400 säger du...nått du vill bli av med för en billig peng ?
Hade en zxr750 tidigare...underbara hojjar.

S80...ok, jag kan förlåta dig denna gången :D
"Four rings to rule them all"
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
He..he...nja....vet inte om jag vågar göra en sån modd till någon annan :rolleyes:
z1100-stammen är några millimeter smalare än R1:ans. Så en bussning eller ny axel måste det bli. Skulle det vara tvärt om skulle jag svarva ner det själv och pressa i. Ska bolla med lite experter på ett forum i US och se vad herrarna säger. De har gjort dussintals av dessa moddar. Återkommer i ämnet.

zxr400 säger du...nått du vill bli av med för en billig peng ?
Hade en zxr750 tidigare...underbara hojjar.

S80...ok, jag kan förlåta dig denna gången :D
"Four rings to rule them all"

Synd.

Nja, jag har ju en fåfäng tanke om att den ska ihop igen och reggas in för gata (gått som banhoj) eller så får den bli donator till nästa bygge.

"Den svenske skumplastdirektören har anlänt!":D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top