Frågor man vågar ställa

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Sparkat mutter på betong hela mitt arbetsamma liv, bra skor är vad du behöver.

Stödstrumpor är helt okej. Kolla bra dojor också. Verkstad, lager eller kontor? Lätta vandrigskängor med rejäla funtionssocka i ylle utan sömmar är guld. På kontor kör jag ecco eller camel active

Arbesko 3447 funkar suveränt, benen känns mycket lättare efter en dag och man har betydligt mer energi än innan. Jag hade gärna haft mina vandringskängor men det passar inte riktigt in på ett sjukhus...:tungan
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har jag hängt för länge på olika forum eller börjar folk överlag bli jävligt dåliga på att söka info själva istället för att skapa nya trådar hela tiden?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Har jag hängt för länge på olika forum eller börjar folk överlag bli jävligt dåliga på att söka info själva istället för att skapa nya trådar hela tiden?

Sökfunktionen på det här forumet är ungefär lika användbar som en ryggbiff på ett vegankonvent. Kan spela in lite.
Tipsa så många du kan om googles behändiga "sökord site:sporthoj.com" för att bara få sökresultat från detta forum.

För allmänna fall är www.lmgtfy.com ett bra alternativ :yoparty
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Var i flåklypa köper man en rekorderlig oljekanna/kärl/karaff, 1-2L med lätt avläst dl-gradering? Inte pump/smörja modellen utan enkel som man häller ur. Macken/CO/Åhléns/Hornbach/Grönsaksbutiken hade inte.

Ej glas eftersom jag inte är professor. . ännu.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Var i flåklypa köper man en rekorderlig oljekanna/kärl/karaff, 1-2L med lätt avläst dl-gradering? Inte pump/smörja modellen utan enkel som man häller ur. Macken/CO/Åhléns/Hornbach/Grönsaksbutiken hade inte.

Ej glas eftersom jag inte är professor. . ännu.
Har du kollat på Ikea. Dom har en som heter "Idealisk", en måttgraderad tillbringare i rostfritt stål.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kanon, oljemått var sökordet jag inte kom på! Ikeas är säkert bra förutom vinkelnXdensitet/pi = Ett helvete att hälla ur ;)

Biltema är ju inte nästgårds direkt men nu har jag lite fler sökträffar att gå på, Pressol verkar vettigt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Alltid ska man behöva konstruera själv för att det ska bli bra...

korrekt.jpg
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Oviktig grej egentligen men ändå...

Den så har det dykt upp en massa nya ansikten i TV4:as lokalnyheter (iaf i Kalmarsändningarna). Antar att det har med något att göra med nedläggningen att göra. Har samma sak hänt i andra landsdelar?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ok, så här då.

Fysikens lagar säger att så länge trycket bakom kulan i ett gevär är högre än trycket framför så kommer kulan att fortsätta accelerera. Om pipan är sjuuukt jävla lång så kommer kulan gå skitfort.

Men, hur fan funkar det i tarmarna då?
Trycket i magen fylls ju konstant på. Ibland blir det gaser och ibland blir det fast massa som trycker på.

Hur i hela h-vete kan den lilla ringmuskeln orka hålla emot, vad hindrar skiten från att komma ut som gevärskulor?
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ok, så här då.

Fysikens lagar säger att så länge trycket bakom kulan i ett gevär är högre än trycket framför så kommer kulan att fortsätta accelerera. Om pipan är sjuuukt jävla lång så kommer kulan gå skitfort.

Hur är det i praktiken då? Jag har alltid trott att längre pipa ökar precisionen, men försämrar räckvidden.

Det där om ringmuskeln låter jag någon som var med på biologin svara på. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ok, så här då.

Fysikens lagar säger att så länge trycket bakom kulan i ett gevär är högre än trycket framför så kommer kulan att fortsätta accelerera. Om pipan är sjuuukt jävla lång så kommer kulan gå skitfort.

Men, hur fan funkar det i tarmarna då?
Trycket i magen fylls ju konstant på. Ibland blir det gaser och ibland blir det fast massa som trycker på.

Hur i hela h-vete kan den lilla ringmuskeln orka hålla emot, vad hindrar skiten från att komma ut som gevärskulor?

Att trycket är relativt lågt, frågan är ju hur det kommer sig att det accelererar så fort man knäpper upp byxorna.

Ibland tror man ju det skall hamna på väggen eller tanken. ...
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
När börjar de bli ok att vilja spy över alla Cafe racers som byggs i parti och minut? Lär väl komma nån gräns när det börjar finnas 13 på dussinet, eller ska alla fortsätta bygga för att just café är på modet just för tillfället?:va
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
När börjar de bli ok att vilja spy över alla Cafe racers som byggs i parti och minut? Lär väl komma nån gräns när det börjar finnas 13 på dussinet, eller ska alla fortsätta bygga för att just café är på modet just för tillfället?:va

De tror nog att de får :fika mer om de har en café-racer. :va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kafferäser är ju dessutom ett rätt urvattnat begrepp nuförtiden. Har du clipons o en cuts och lite annat köpeskrot på hojen så den ser gammal ut så är det plötsligt café..?
När begreppet myntades handlade det om seriöst potenta hojar(för den tiden) som vässades och lättades ordentligt. Nu fiser folk runt på caféade 400or och det handlar om poserande mer än fartjagande. Fråga mig, jag kör ju en fabrikskafferäser. Skämmas borde jag bannemej :)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vad är vitsen med USD-stötdämpare? Alla hEfFtiga hojar har ju det, men varför? Är det bara utseende eller finne det en praktisk funktion?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top