Frågor man vågar ställa

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Då var det avgjort. Jag flyttar till Vaggeryd, staden Göteborg är ändå kvävd till döds av metrosexuella hipsters, penisskärande feministflator, pkmaffia, kulturstudenter och sånt pack!

Finns en liten chark på slakthusets innergård, prova iaf innan du börjar packa.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Då var det avgjort. Jag flyttar till Vaggeryd, staden Göteborg är ändå kvävd till döds av metrosexuella hipsters, penisskärande feministflator, pkmaffia, kulturstudenter och sånt pack!
Jag är inte säker på att jag rekommenderar vaggerydsflytt. Men någon göteborgsaffär borde ha deras produkter.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Eine frage:

Kan man va lagom fräck och häkta på sommarhjulen nu? Eller är ett sådant tilltag direktkopplat med Murphy som skickar vargavinter på oss i två månader?

Det frågade jag mig igår också när jag cyklade genom stan med jackan uppknäppt för det var för varmt.

Blir inte bättre av att jag har krokusar som blommar ute i trädgården.
 

Tjita1

Guest
Hur gör man om man är ute och kör ensam och trillar och fastnar under hojen?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hur gör man om man är ute och kör ensam och trillar och fastnar under hojen?

Du får gnaga av dig benet. Eller ringa räddningstjänsten kanske? Jag och en polare fick hjälpa en jättegammal farbror på en jättestor glidare som hade tippat vid ett trafikljus nere i stan. Hojen slog av benet på gubben. :näsblod
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Hur gör man om man är ute och kör ensam och trillar och fastnar under hojen?

Tar av sig reflexvästen , knyter den som en turban runt hjälmen och hoppas att någon förbipasserande ska bli nyfiken över förfarandet och stanna och fråga?

Oftast när man går omkull brukar man ju hinna få undan benet. Inte för att jag klotar ofta eller så...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hur gör man om man är ute och kör ensam och trillar och fastnar under hojen?

Ett hett tips är att se till så en mobiltelefon finns så du kommer åt den smidigt.
Jag har lyckats med att få cykeln liggande på min rygg med ettan i och bakhjulet fritt någonstans över mitt huvud. Glad att det hände när jag övningskörde :näsblod
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ett hett tips är att se till så en mobiltelefon finns så du kommer åt den smidigt.
Jag har lyckats med att få cykeln liggande på min rygg med ettan i och bakhjulet fritt någonstans över mitt huvud. Glad att det hände när jag övningskörde :näsblod

Wow, jag blir både imponerad och förvirrad. Wheelade du, eller lyckades du med detta konststycke på annat sätt?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Wow, jag blir både imponerad och förvirrad. Wheelade du, eller lyckades du med detta konststycke på annat sätt?

Som den förvirrade blondin jag är tvärnitade jag på bromsövningarna. Jag voltade över styret, gled vackert på asfalten tills jord och gräs som fyllt min hjälm bromsade min graciösa färd. Tydligen var inte hojen lika smidig så den slog bara över ett halvt varv. Däremot ville den inte skiljas från mig utan följde mig på min rygg.

Den kanske tyckte det var dags för ombytta roller :hihi


Hm detta är typisk information man ska hålla för sig själv :död
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Som den förvirrade blondin jag är tvärnitade jag på bromsövningarna. Jag voltade över styret, gled vackert på asfalten tills jord och gräs som fyllt min hjälm bromsade min graciösa färd. Tydligen var inte hojen lika smidig så den slog bara över ett halvt varv. Däremot ville den inte skiljas från mig utan följde mig på min rygg.

Den kanske tyckte det var dags för ombytta roller :hihi


Hm detta är typisk information man ska hålla för sig själv :död

Ursäkta mig men, hahaha :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ursäkta mig men, hahaha :)

Jag bjuder på den.

Körskolelärarens reaktion var: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!

Hojen puttrade ju på så fint med ettan i liksom. Där låg jag med hjälmen full med gräs och såg snopen ut.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ett hett tips är att se till så en mobiltelefon finns så du kommer åt den smidigt.
Jag har lyckats med att få cykeln liggande på min rygg med ettan i och bakhjulet fritt någonstans över mitt huvud. Glad att det hände när jag övningskörde


Berättrar ni om era kraschar???! Det är en kul lek!

Krasch 0: Jawa 250 år 1983. Övningskörde med FMCK på ett fält av daggvått gräs. Fattar inte vad som hände men fick sladd och gjorde slumpmässigt en enfotsvändning mot min vilja. Roligt när befälet skällde på mig för att jag körde på fel håll mot alla andra i gruppen. Lite Sven Duva där faktiskt. har aldrig gjort en lika snygg enfotsvändning sedan dess!! Många vurpor i FMCK...

Krasch 1: Kawa AR125 år 1984. Gör en U-sväng på en grusväg i Äspet i Åhus. Lite för tvärt, lite för hög fart och lite för lös grus. Välj själva. Ohyggligt pinsamt, men ingen såg.

Krasch 2: Honda XL 350 år 1988 i December. Torrt men lite isigt väglag, kör till Kristianstad för att julhandla (man var hårdare förr). På den tiden var där P-platta framför Domus med MC-parkering just vid entrén. Sätter en rova där på en isfläck. Alla såg, det var ett jävla skrammel. Stukad fot som jag dumt nog tog ur MC-stöveln när jag fikade. Kunde inte dra upp blixtlåset sedan.

Krasch 3: Yamaha XTZ 750 år 1993. Glömmer hur hög hojen är och står på kullen mellan finska hjulspår utanför Åbo när det är stopplikt. Ohyggligt märklig känsla när jag inte bottnar. Faller som en finsk fura.

Krasch 4. Yamaha XTZ 750 år 1995. Samma grej fast kör med jeans och fastnar med byxan i fotpinnen vid Södervärns rödljus i Malmö. Samma märkliga känsla.

Krasch 5. Yamaha XTZ 750 år 1997. Första dagen på semestern och smäller på riktigt! Bil kör ut framför mig. Träffar bilens framhjul ungefär och far som en kanonkula med hojen tumlande efter mig. Har lite ont i revbenen några dar, annars inte en skrapa!!

Ja, det var väl det hela... man märker man blir äldre när Aprilian aldrig känt smak av grus och asfalt.

Men nog har ni kraschat mycket mer än mig? Eller bara jag som är en drulle???? :va
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Berättrar ni om era kraschar???! Det är en kul lek!

Krasch 1: Kawa AR125 år 1984. Gör en U-sväng på en grusväg i Äspet i Åhus. Lite för tvärt, lite för hög fart och lite för lös grus. Välj själva. Ohyggligt pinsamt, men ingen såg.

Krasch 2: Honda XL 350 år 1988 i December. Torrt men lite isigt väglag, kör till Kristianstad för att julhandla (man var hårdare förr). På den tiden var där P-platta framför Domus med MC-parkering just vid entrén. Sätter en rova där på en isfläck. Alla såg, det var ett jävla skrammel. Stukad fot som jag dumt nog tog ur MC-stöveln när jag fikade. Kunde inte dra upp blixtlåset sedan.

Krasch 3: Yamaha XTZ 750 år 1993. Glömmer hur hög hojen är och står på kullen mellan finska hjulspår utanför Åbo när det är stopplikt. Ohyggligt märklig känsla när jag inte bottnar. Faller som en finsk fura.

Krasch 4. Yamaha XTZ 750 år 1995. Samma grej fast kör med jeans och fastnar med byxan i fotpinnen vid Södervärns rödljus i Malmö. Samma märkliga känsla.

Krasch 5. Yamaha XTZ 750 år 1997. Första dagen på semestern och smäller på riktigt! Bil kör ut framför mig. Träffar bilens framhjul ungefär och far som en kanonkula med hojen tumlande efter mig. Har lite ont i revbenen några dar, annars inte en skrapa!!

Ja, det var väl det hela... man märker man blir äldre när Aprilian aldrig känt smak av grus och asfalt.

Men nog har ni kraschat mycket mer än mig? Eller bara jag som är en drulle???? :va



Jag gillar detta inlägget :krama

Det enda jag hunnit med efter att jag ändå lyckades ta mitt körkort (hoppade över vurpa på uppkörningen) är att missbedöma en sväng på Gotland Ring och fördärva mina fäljar över curbsen ut i sandfållan. De är duktiga på att fixa sånt i Helsingborg :D
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag gillar detta inlägget :krama

Det enda jag hunnit med efter att jag ändå lyckades ta mitt körkort (hoppade över vurpa på uppkörningen) är att missbedöma en sväng på Gotland Ring och fördärva mina fäljar över curbsen ut i sandfållan. De är duktiga på att fixa sånt i Helsingborg :D

Tack! Kom ihåg minst en krasch till. Denna är ohyggligt komisk.

Krasch 2.1 Honda XL 350 år 1986. Ulrikedal i Lund. Kommer hem från plugget och skall ställa hojen i cykelstället som vanligt. Skall bara lyfta framhjulet över kanstenen lite nätt. Drar lite för mycket gas just när motorn tänder och studsar liksom snett på kanstenen. Ofrivilligt res och far rakt in flera meter i buskaget. Pinsamma korridorkamraten Mimmi kommer precis ut, hon läste till psykolog stackars fan, och undrar hur det är med "moppen". :huvet

Jag har nog gjort fler drullegrejer som jag förträngt.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Dags att starta en vurptråd... påminn mig om jag glömmer.

Det är sunt att garva åt drulle och korkade grejer.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top