Vad händer med svensk RR 2013?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Just på den här punkten har ju ni som bor nära en bana en stor fördel. Jag säger inte att du åker gräddfil Otto, tvärs om, du gör ett riktigt bra jobb på sponsorsidan :tummenupp men det underlättar att ragga sponsorer som finns i närheten av banan, och det underlättar om man själv är nära sponsorerna. Att få några sponsorer att hoppa i bilen och åka 40 mil ToR från Stockholm bara för någon gratisbiljett och en T-shirt tror jag inte på. Samtidigt som jag inbillar mig att det är svårt att få spons av ett företag som ligger 20 mil bort.

Istället kanske man kan delta på mässdagar med hojen, vara med på/skapa event för företagen på hemorten osv, som gör att dom känner sig mer delaktiga och får något tillbaka. Lite som Mossberg har gjort hemmavid i biblioteket tex, del 1 och del 2.

Han gör ett stort jobb i LMS också,,,, är nästan alltid där när är hojåkning och han snackar runt med alla, svara på frågor från en amatör (jag) och berättar gärna hur han löst sin karriär.
Han är en bra ambassadör för RR i Sverige,,,, ja i allafall i Linköping.:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vill bara säga att jag håller på att skapa dessa undersökningar, men det var inget enkelt jobb inte att komma på vettiga frågor som på något sätt ska få en att se vad som är fel.

Här kan ni se de frågor / svar som jag gjort hittills.

Förare:
View attachment 369837

Publik:
View attachment 369838

Vad bör ändras och vad bör läggas till? Vore bra att få ut detta medans ämnet är aktuellt.

Kan inte läsa dem! :va
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag har precis avslutat mitt första år i R600. Dyrt ja kul ja Och jag har fått mycket hjälp på banorna från tävlande och personal. Jag kör nästa år oxå. Jag har hört från flera den här sommaren "varför betala 2700:- för att bli förnedrad och varvad flera gånger" och jag har gått flera sådana ronder! Om det var fler som ville köra så skulle det bli jämnare race och kanske flera race där inte så snabba prova på racers skulle vilja och kunna delta. Jag har lärt mej mycket av att tävla och skulle gärna köra mera tävlingar. En sak som jag har funderat på är varför körs det inte fler tränings tävlingar som km för ? Det som fick mej att börja var att jag körde Km på Svistad:banana och jag har säkert varit i vägen för snabbare förare men jag har blivit snabbare och haft mycket kul, jag har bara fått arga ord en gång. Det jag inte har lyckats med är att få med fler att tävla eller att se på.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vill bara säga att jag håller på att skapa dessa undersökningar, men det var inget enkelt jobb inte att komma på vettiga frågor som på något sätt ska få en att se vad som är fel.

Här kan ni se de frågor / svar som jag gjort hittills.

Förare:
View attachment 369837

Publik:
View attachment 369838

Vad bör ändras och vad bör läggas till? Vore bra att få ut detta medans ämnet är aktuellt.


Gällande frågor till förare där det bara är ja och nej alternativ borde det inte finnas ett jag bryr mig inte alternativ?

// O
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Han gör ett stort jobb i LMS också,,,, är nästan alltid där när är hojåkning och han snackar runt med alla, svara på frågor från en amatör (jag) och berättar gärna hur han löst sin karriär.
Han är en bra ambassadör för RR i Sverige,,,, ja i allafall i Linköping.:)
Japp, helt klart! Det behövs fler såna som Otto mfl, duktiga förare med mycket erfarenhet som delar med sig till oss rundningsmärken :tummenupp Det är ju trots allt ett visst steg att åka iväg på sin första licensträning, där "alla" har kört "för evigt", "alla känner alla" och har stenkoll på allt. Då är atmosfären som iaf LMS har skapat i depån väldigt bra, jag har fått intrycket av att man hjälper nybörjare och det är väldigt trevlig stämning :Bugar En nybörjare som aldrig trivs i depån, eller ens tar steget, kommer aldrig någonsin att att bli en snabb förare :fakta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Gällande frågor till förare där det bara är ja och nej alternativ borde det inte finnas ett jag bryr mig inte alternativ?

// O

Vill helst slippa "jag vill inte svara eller inte bryr mig" alternativ, då det inte ger något för statistiken tycker jag.

Det är bättre att isåfall omformulera frågan kanske?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ingen som har input på frågorna jag skrivit? Om dom är bra nog, vad mer behövs ställas för frågor?
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vill helst slippa "jag vill inte svara eller inte bryr mig" alternativ, då det inte ger något för statistiken tycker jag.

Det är bättre att isåfall omformulera frågan kanske?

jo det kan jag förstå men det kan även vara väldigt vettigt att veta att 40 % tycker det är bra 20 dåligt och 40 bryr sig inte. Finns inte bryr sig inte jag kör ändå så kan du inte utvädrera den frågan alls. Och infon som kommer in är typ värdelös.....

// O
 

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
Vill bara säga att jag håller på att skapa dessa undersökningar, men det var inget enkelt jobb inte att komma på vettiga frågor som på något sätt ska få en att se vad som är fel.

Här kan ni se de frågor / svar som jag gjort hittills.

Förare:
View attachment 369837

Publik:
View attachment 369838

Vad bör ändras och vad bör läggas till? Vore bra att få ut detta medans ämnet är aktuellt.
Förare. bör kompletteras med om det är viktigt att i tid veta vad som gäller nästa år, info om serie mm så att man kanske kan få en sponsor och själv kan besluta om man ska köra nästa år eller inte.

Ett förslag på nyhet vore ju kanske att göra precis som året innan men lite bättre istället för att ständigt hitta på nytt som ska rädda racingen. Fast det hör ju inte till dina frågor...

Publik. bör kompletteras med om det är viktigt att veta vilka som deltar, info om bana, statisk och resultat. Eller räcker det med att bara se några hojar som åker jättefort runt en bana i några varv...
Annars bra frågor.
 
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Japp, helt klart! Det behövs fler såna som Otto mfl, duktiga förare med mycket erfarenhet som delar med sig till oss rundningsmärken :tummenupp Det är ju trots allt ett visst steg att åka iväg på sin första licensträning, där "alla" har kört "för evigt", "alla känner alla" och har stenkoll på allt. Då är atmosfären som iaf LMS har skapat i depån väldigt bra, jag har fått intrycket av att man hjälper nybörjare och det är väldigt trevlig stämning :Bugar En nybörjare som aldrig trivs i depån, eller ens tar steget, kommer aldrig någonsin att att bli en snabb förare :fakta

På LMS har dom tagit väl hand om mej och alla är hjälpsamma :krama
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
jo det kan jag förstå men det kan även vara väldigt vettigt att veta att 40 % tycker det är bra 20 dåligt och 40 bryr sig inte. Finns inte bryr sig inte jag kör ändå så kan du inte utvädrera den frågan alls. Och infon som kommer in är typ värdelös.....

// O

Ser du att ALLA Ja / Nej frågor ska ha ett sådant alternativ? Jag kan se att vissa kan ha det, men inte alla.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50

Verkar fungera för alla förutom dig. Gör du verkligen rätt?;)
Du klickar på pdf:en och sparar den. Därefter dubbelklickar du på pdf:filen på skrivbordet (datorskärmen) och läser.;)

Hoppas att du förstod. Jag brukar själv vilja att folk förklarar tekniska grejer för mig som om jag vore fem år=)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hur lång tid har man på sig att tycka till?

Undersökningen kommer troligen ligga ute ett bra tag.

Men så du inte missförstår, de PDF:er jag la upp nu är enbart för granskning inför att jag till slut publicerar undersökningarna via en URL som jag gör publik först när det är dags.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Undersökningen kommer troligen ligga ute ett bra tag.

Men så du inte missförstår, de PDF:er jag la upp nu är enbart för granskning inför att jag till slut publicerar undersökningarna via en URL som jag gör publik först när det är dags.
Jo, jag menade ju pdf'erna, hur lång tid har man på sig att tycka till om dom? :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top