Quadcopter + gorpo hero

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Såg ett klipp på youtube där en snubbe filmade med en Quadcopter:yoparty

Fick då iden att skaffa en sådan och filma polare när de slangar och har massa annat tokigt för sig. Man kan få vinklar och rörelser i en film på ett proffsigt sätt utan att vara miljonär.

Men då jag sökt på nätet finns det många säljare på ebay, men då jag aldrig haft nåt med radiostyrda grejer att göra förut undrar jag om nån här på SH.com har nå erfarenhet av dessa eller vet vad man ska satsa på.

Jag letar nåt för att filma vid bankörningar, wheelies, och annat mc relaterat skoj så behöver inte vara det dyraste, ska montera min Gopro Hero 2 på den, så gärna nåt som klarar att lyfta och kunna flyga med gopros vikt.

Ett litet klipp som jag hittade på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=bsrzBwylodU
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ett billigare alternativ mot dessa Quadrocopters är om du köper en AR Drone (eftersom de kommit en 2.0 så bör man hitta 1.0:an billigt) och sen gör ett DIY fäste till den så är du all set. Så behöver de inte dra iväg i kostnad. Dock rekommenderar ja att köpa ett kit som gör att man kan anv. vanlig RC sändare och mottagare med den istället för WiFi:n som ingår i början för den har väldigt kort räckvidd.

DIY Video på GoPro fäste till AR Drone 1.0

Bara kolla Ebay så hittar du allt du kan behöva. Ska kolla med polaren med, han har en AR Drone 1.0 som han inte anv mer då de är nått strul med Wi-Fi:n i den som du kanske kan få köpa billigt. Om de finns intresse och ska man bygga om den till RC kontrollerad så spelar de mindre roll.

Du kan ju hojta till eller dra ett PM om de är intressant...
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Börja med att köpa en simulator och när du fått in känslan så att du kan flyga utan att titta på spakarna så kan du börja flyga på riktigt utan kamera. du kommer krasha ganska många gånger i början så att montera kamera direkt kommer inte ge något.

tro mig, jag håller själv på med rc plan och quadcoptrar och det är svårt som satan i början. :crash

dock när man kan flyga stabilt och vågar stoppa en gopro under så är det fantastiskt att se filmen efter. :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

Då jag aldrig byggt detta vet jag inte vad jag ska ha, och vill inte köpa massa delar och senare när man fått känsla för grejerna inse att jag köpt bullshit grejer och måste satsa på nåt bättre/dyrare. Fattar inte varför det inte säljs färdiga ordentliga "ready to fly" kit, vem skulle köpa delar till sin gopro för att bygga ihop den själv för att det ska funka filma, eller med nytaget kort behöva bygga ihop en hoj för att kunna köra. Visst kanske nyttigt att göra så, men jag har allt för ofta köpt massa grejer ex skyddsutrustning för mc körning till mig och sedan behövt köpa nästan allt nytt igen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Börja med att köpa en simulator och när du fått in känslan så att du kan flyga utan att titta på spakarna så kan du börja flyga på riktigt utan kamera. du kommer krasha ganska många gånger i början så att montera kamera direkt kommer inte ge något.

tro mig, jag håller själv på med rc plan och quadcoptrar och det är svårt som satan i början. :crash

dock när man kan flyga stabilt och vågar stoppa en gopro under så är det fantastiskt att se filmen efter. :tummenupp

finns väl både de som är svåra och de som är enklare, trodde det var just det att man väljer en quadcopter istället för en helicopter för att 4 propeller är stabilare.

Personligen lär jag mig snabbt och kul att lära sig på riktigt direkt, den dagen jag har sönder får jag väl byta ut den delen, och kameran är jag inte rädd om, den ska tåla lite stryk.
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Tjena! Jag börja med projektet att försöka få en o flyga bra för drygt ett år sen. Allt ligger nu på hyllan. Vansinnigt mkt o hålla reda på och inte så enkelt att flyga som man lätt kan tro trots alla stabiliseringsbitar. Det krävs mer än man tror. Börja med och köp en sändare och en simulator och träna där först, innan du ens tänker på de andra. Ett tips från mig iaf.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tjena! Jag börja med projektet att försöka få en o flyga bra för drygt ett år sen. Allt ligger nu på hyllan. Vansinnigt mkt o hålla reda på och inte så enkelt att flyga som man lätt kan tro trots alla stabiliseringsbitar. Det krävs mer än man tror. Börja med och köp en sändare och en simulator och träna där först, innan du ens tänker på de andra. Ett tips från mig iaf.

Låter som att jag ska skita i detta!

Har redan för många hobbys och tjejen blir galen på mig, och nåt som kommer stå på hyllan eller inte alls vara så enkelt som det verkar vara på youtubeklippen låter jag hellre bli. Var bara en kul sak, men att lägga många tusenlappar, timmar osv. för att filma andra på banan eller liknande hoppar jag gärna över om det nu är så krånligt :)
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
finns väl både de som är svåra och de som är enklare, trodde det var just det att man väljer en quadcopter istället för en helicopter för att 4 propeller är stabilare.

Personligen lär jag mig snabbt och kul att lära sig på riktigt direkt, den dagen jag har sönder får jag väl byta ut den delen, och kameran är jag inte rädd om, den ska tåla lite stryk.

självklart är en quadcopter stabilare än en helicopter om man har en bra. Dom flesta man köper nu för tiden kommer med qyro installerat vilket hjälper en hel del. Men det tar fortfarande en bra stund att lära sig flyga, att sedan flyga stabilt nog för att videon ska se hyffsad ut tar ännu mer tid.

Så jag säger samma sak som innan, Börja med en simulator. Billigare både att köpa och sedan slipper du betala när du krashar. Köp en under hösten så kan du sitta hela vintern och bara lära dig hur quaden betér sig när du rör spakarna, då kommer du kunna flyga utan att oroa dig för att göra fel och kan hålla ögona på quaden hela tiden.
 

jetson

Guest
Senast jag kikade på detta kom jag också fram till att det blir för mycket jobb :)

Krävs väl en video transmitter som du kopplar in i din gopro så du kan se vad kameran ser (väldigt chansartat annars att filma), sen nån quadcopter eller liknande att flyga med, samt ett gyrofäste som man får bygga av rc servos (?) för att få till en hyfsat stabil bild..



Håller med dig dock, detta borde fan finnas att köpa "ready to fly" ... typ som iphone ar drone.. den är väl närmast det du efterfrågar förutom att kameran är rätt dålig (vad jag minns)
Här är nåt test på ar drone 2

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oic23ug_6RA

Vad man ser av den så skulle ett gyrofäste behövas iaf, för att få det att se hyfsat proffsigt ut.
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag funderar även på hur det är med hastigheten på en sån där tingest.

Klarar den alls att hänga på i +100 km/h?

Visst lite långsammare wheelies klarar dom väl men det går ju ganska snabbt upp i hastighet när det gäller hojar.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Senast jag kikade på detta kom jag också fram till att det blir för mycket jobb :)

Krävs väl en video transmitter som du kopplar in i din gopro så du kan se vad kameran ser (väldigt chansartat annars att filma), sen nån quadcopter eller liknande att flyga med, samt ett gyrofäste som man får bygga av rc servos (?) för att få till en hyfsat stabil bild..



Håller med dig dock, detta borde fan finnas att köpa "ready to fly" ... typ som iphone ar drone.. den är väl närmast det du efterfrågar förutom att kameran är rätt dålig (vad jag minns)
Här är nåt test på ar drone 2

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oic23ug_6RA

Vad man ser av den så skulle ett gyrofäste behövas iaf, för att få det att se hyfsat proffsigt ut.

nu har jag aldrig sett eller hållt i en sådan, men lär väl gå att banta den, eller byta "skelett" kanske slänga på lite värre borslösa motorer och få den hyfsat ok att flyga med en gopro hero monterad. Eller har jag för höga förväntningar om denna produkt?
 

jetson

Guest
nu har jag aldrig sett eller hållt i en sådan, men lär väl gå att banta den, eller byta "skelett" kanske slänga på lite värre borslösa motorer och få den hyfsat ok att flyga med en gopro hero monterad. Eller har jag för höga förväntningar om denna produkt?

Vet inte om det är värt det eftersom den inte har något gyrofäste lär bilden aldrig bli särskilt bra, hade varit nåt om man hade en kamera likt den som motogp kört med inbyggt gyro...


Vet dock att jag såg nån fransk trail video där dom filmat lite med nån slags quadcopter och det såg riktigt bra ut faktiskt.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
finns ready to fly.
men ska man ha nåt ordentligt och inge
kina skit . så kostar det.
glid in på pitchup.se bla.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
bara köp kina skit o få kinesisk support:crash
中国的支持是找到,如果你需要的东西吗?
和狗屎品质的东西。
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
bara köp kina skit o få kinesisk support:crash
中国的支持是找到,如果你需要的东西吗?
和狗屎品质的东西。

Haha du kör på den gamla sköna myten du ;) visst handlar rätt mycket från både USA och Kina, kan säga att ditt resonemang inte håller för 5 öre!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top