336 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 41
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage

Quadcopter + gorpo hero

Såg ett klipp på youtube där en snubbe filmade med en Quadcopter

Fick då iden att skaffa en sådan och filma polare när de slangar och har massa annat tokigt för sig. Man kan få vinklar och rörelser i en film på ett proffsigt sätt utan att vara miljonär.

Men då jag sökt på nätet finns det många säljare på ebay, men då jag aldrig haft nåt med radiostyrda grejer att göra förut undrar jag om nån här på SH.com har nå erfarenhet av dessa eller vet vad man ska satsa på.

Jag letar nåt för att filma vid bankörningar, wheelies, och annat mc relaterat skoj så behöver inte vara det dyraste, ska montera min Gopro Hero 2 på den, så gärna nåt som klarar att lyfta och kunna flyga med gopros vikt.

Ett litet klipp som jag hittade på youtube

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    hej!
    kolla in
    fpv.nu
    det är inte bara bara ...
    sålt min kåTTe :(
    har skit fina alpina carbonmatrix ekerfälgar
    till salu. 10 papp. nya däck och waveskivor.
    ett halv år gamla.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av huSSe Visa inlägg
    hej!
    kolla in
    fpv.nu
    det är inte bara bara ...
    Så om man köper denna så är det inte bara att montera sin kamera under och köra?

http://www.ebay.com/itm/USA-Stock-BU...item2c66849211

Finns det ingen quadcopter som går att köpa som är ready to fly med sin gopro?
    Letar efter nåt som har allt i paketet, de flesta jag hittar på ebay måste man köpa massa tillbehör för att det ska funka.

No pain, No gain... Rav3ns avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Hoj
    Aprilia V4R Tuono APRC -2011
    Garage
    Visa garage
    Ett billigare alternativ mot dessa Quadrocopters är om du köper en AR Drone (eftersom de kommit en 2.0 så bör man hitta 1.0:an billigt) och sen gör ett DIY fäste till den så är du all set. Så behöver de inte dra iväg i kostnad. Dock rekommenderar ja att köpa ett kit som gör att man kan anv. vanlig RC sändare och mottagare med den istället för WiFi:n som ingår i början för den har väldigt kort räckvidd.

till AR Drone 1.0

Bara kolla Ebay så hittar du allt du kan behöva. Ska kolla med polaren med, han har en AR Drone 1.0 som han inte anv mer då de är nått strul med Wi-Fi:n i den som du kanske kan få köpa billigt. Om de finns intresse och ska man bygga om den till RC kontrollerad så spelar de mindre roll.

Du kan ju hojta till eller dra ett PM om de är intressant...
    Not Arrogant Just Better

Medlem Davids avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Hoj
    Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
    Senast redigerat av David den 2012-09-03 klockan 16:05.

SoffPotatis
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    Honda CB500 1998
    Börja med att köpa en simulator och när du fått in känslan så att du kan flyga utan att titta på spakarna så kan du börja flyga på riktigt utan kamera. du kommer krasha ganska många gånger i början så att montera kamera direkt kommer inte ge något.

tro mig, jag håller själv på med rc plan och quadcoptrar och det är svårt som satan i början.

dock när man kan flyga stabilt och vågar stoppa en gopro under så är det fantastiskt att se filmen efter.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Davey Visa inlägg
    Då jag aldrig byggt detta vet jag inte vad jag ska ha, och vill inte köpa massa delar och senare när man fått känsla för grejerna inse att jag köpt bullshit grejer och måste satsa på nåt bättre/dyrare. Fattar inte varför det inte säljs färdiga ordentliga "ready to fly" kit, vem skulle köpa delar till sin gopro för att bygga ihop den själv för att det ska funka filma, eller med nytaget kort behöva bygga ihop en hoj för att kunna köra. Visst kanske nyttigt att göra så, men jag har allt för ofta köpt massa grejer ex skyddsutrustning för mc körning till mig och sedan behövt köpa nästan allt nytt igen.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av waldorf Visa inlägg
    Börja med att köpa en simulator och när du fått in känslan så att du kan flyga utan att titta på spakarna så kan du börja flyga på riktigt utan kamera. du kommer krasha ganska många gånger i början så att montera kamera direkt kommer inte ge något.

tro mig, jag håller själv på med rc plan och quadcoptrar och det är svårt som satan i början.

dock när man kan flyga stabilt och vågar stoppa en gopro under så är det fantastiskt att se filmen efter.
    finns väl både de som är svåra och de som är enklare, trodde det var just det att man väljer en quadcopter istället för en helicopter för att 4 propeller är stabilare.

Personligen lär jag mig snabbt och kul att lära sig på riktigt direkt, den dagen jag har sönder får jag väl byta ut den delen, och kameran är jag inte rädd om, den ska tåla lite stryk.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2006
    Hoj
    Honda Africa Twin -99
    Garage
    Visa garage
    Tjena! Jag börja med projektet att försöka få en o flyga bra för drygt ett år sen. Allt ligger nu på hyllan. Vansinnigt mkt o hålla reda på och inte så enkelt att flyga som man lätt kan tro trots alla stabiliseringsbitar. Det krävs mer än man tror. Börja med och köp en sändare och en simulator och träna där först, innan du ens tänker på de andra. Ett tips från mig iaf.
    Körtkort - Check - Hoj - Check

"The trouble about trying to make yourself stupider than you really are is that you often succeed"

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av MrWahlstrom Visa inlägg
    Tjena! Jag börja med projektet att försöka få en o flyga bra för drygt ett år sen. Allt ligger nu på hyllan. Vansinnigt mkt o hålla reda på och inte så enkelt att flyga som man lätt kan tro trots alla stabiliseringsbitar. Det krävs mer än man tror. Börja med och köp en sändare och en simulator och träna där först, innan du ens tänker på de andra. Ett tips från mig iaf.
    Låter som att jag ska skita i detta!

Har redan för många hobbys och tjejen blir galen på mig, och nåt som kommer stå på hyllan eller inte alls vara så enkelt som det verkar vara på youtubeklippen låter jag hellre bli. Var bara en kul sak, men att lägga många tusenlappar, timmar osv. för att filma andra på banan eller liknande hoppar jag gärna över om det nu är så krånligt

No comments Gamepads avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Hoj
    Vakum
    Låt dom köra själv..............

Gamepad

SoffPotatis
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    Honda CB500 1998
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    finns väl både de som är svåra och de som är enklare, trodde det var just det att man väljer en quadcopter istället för en helicopter för att 4 propeller är stabilare.

Personligen lär jag mig snabbt och kul att lära sig på riktigt direkt, den dagen jag har sönder får jag väl byta ut den delen, och kameran är jag inte rädd om, den ska tåla lite stryk.
    självklart är en quadcopter stabilare än en helicopter om man har en bra. Dom flesta man köper nu för tiden kommer med qyro installerat vilket hjälper en hel del. Men det tar fortfarande en bra stund att lära sig flyga, att sedan flyga stabilt nog för att videon ska se hyffsad ut tar ännu mer tid.

Så jag säger samma sak som innan, Börja med en simulator. Billigare både att köpa och sedan slipper du betala när du krashar. Köp en under hösten så kan du sitta hela vintern och bara lära dig hur quaden betér sig när du rör spakarna, då kommer du kunna flyga utan att oroa dig för att göra fel och kan hålla ögona på quaden hela tiden.

Medlem jetsons avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Hoj
    Såld
    Garage
    Visa garage
    Senast jag kikade på detta kom jag också fram till att det blir för mycket jobb

Krävs väl en video transmitter som du kopplar in i din gopro så du kan se vad kameran ser (väldigt chansartat annars att filma), sen nån quadcopter eller liknande att flyga med, samt ett gyrofäste som man får bygga av rc servos (?) för att få till en hyfsat stabil bild..

Håller med dig dock, detta borde fan finnas att köpa "ready to fly" ... typ som iphone ar drone.. den är väl närmast det du efterfrågar förutom att kameran är rätt dålig (vad jag minns)
    Här är nåt test på ar drone 2

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=oic23ug_6RA

Vad man ser av den så skulle ett gyrofäste behövas iaf, för att få det att se hyfsat proffsigt ut.
    Senast redigerat av jetson den 2012-09-03 klockan 23:31.
    don't tase me bro!

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    Jag funderar även på hur det är med hastigheten på en sån där tingest.

Klarar den alls att hänga på i +100 km/h?

Visst lite långsammare wheelies klarar dom väl men det går ju ganska snabbt upp i hastighet när det gäller hojar.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av jetson Visa inlägg
    Senast jag kikade på detta kom jag också fram till att det blir för mycket jobb

Krävs väl en video transmitter som du kopplar in i din gopro så du kan se vad kameran ser (väldigt chansartat annars att filma), sen nån quadcopter eller liknande att flyga med, samt ett gyrofäste som man får bygga av rc servos (?) för att få till en hyfsat stabil bild..

Håller med dig dock, detta borde fan finnas att köpa "ready to fly" ... typ som iphone ar drone.. den är väl närmast det du efterfrågar förutom att kameran är rätt dålig (vad jag minns)
    Här är nåt test på ar drone 2

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=oic23ug_6RA

Vad man ser av den så skulle ett gyrofäste behövas iaf, för att få det att se hyfsat proffsigt ut.
    nu har jag aldrig sett eller hållt i en sådan, men lär väl gå att banta den, eller byta "skelett" kanske slänga på lite värre borslösa motorer och få den hyfsat ok att flyga med en gopro hero monterad. Eller har jag för höga förväntningar om denna produkt?

Medlem jetsons avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Hoj
    Såld
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    nu har jag aldrig sett eller hållt i en sådan, men lär väl gå att banta den, eller byta "skelett" kanske slänga på lite värre borslösa motorer och få den hyfsat ok att flyga med en gopro hero monterad. Eller har jag för höga förväntningar om denna produkt?
    Vet inte om det är värt det eftersom den inte har något gyrofäste lär bilden aldrig bli särskilt bra, hade varit nåt om man hade en kamera likt den som motogp kört med inbyggt gyro...

Vet dock att jag såg nån fransk trail video där dom filmat lite med nån slags quadcopter och det såg riktigt bra ut faktiskt.
    don't tase me bro!

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    finns ready to fly.
    men ska man ha nåt ordentligt och inge
    kina skit . så kostar det.
    glid in på pitchup.se bla.
    ett halv år gamla.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    finns ready to fly.
    men ska man ha nåt ordentligt och inge
    kina skit . så kostar det.
    glid in på pitchup.se bla.
    Svensk sida med svenska överpriser....ej intressant!

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    bara köp kina skit o få kinesisk support
    中国的支持是找到,如果你需要的东西吗?
    和狗屎品质的东西。
    Senast redigerat av huSSe den 2012-09-04 klockan 11:39.
    ett halv år gamla.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    中国的支持是找到,如果你需要的东西吗?
    和狗屎品质的东西。
    Haha du kör på den gamla sköna myten du visst handlar rätt mycket från både USA och Kina, kan säga att ditt resonemang inte håller för 5 öre!

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    中国的支持是找到,如果你需要的东西吗?
    和狗屎品质的东西。
    Eller så köper man amerikanskt och får supporten från indien istället.

चीन का समर्थन मिल रहा है, अगर आप कुछ की जरूरत है? और कुत्ता मल गुणवत्ता वाले सामान.

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    handla vart ni vill men man får det man betalar för.
    ett halv år gamla.

Får jag vara här? Normans avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hoj
    CRF450R -06, EXC 250 -09
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    handla vart ni vill men man får det man betalar för.
    Men skärp dig, vänd upp o ner på dina prylar o kolla vart det är tillverkat.

La costen krokodil Micke™s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hoj
    bilringar och hängröv
    Garage
    Visa garage
    Min hexacopter är Kinaskit(jäkligt hållbar dock, tålt ordentliga krasher, stabil som satan. Begränsningen och instabil körning beror nog på mig själv. Och ja det är inte helt lätt även om det är sjukt mycket lättare än att flyga traditionell heli(krashat den x antal ggr också, nu flyger den inte mer)

Simulator är ett måste. Om du inte har en jävla talang och tur samt massa pengar att spendera på delar.

Det är inte så värst dyrt heller att införskaffa det man behöver. Har inte testat nån sk gimbal ännu, utan monterat gopron direkt i ramen.

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    har du ingen liten film att visa?
    ett halv år gamla.

La costen krokodil Micke™s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hoj
    bilringar och hängröv
    Garage
    Visa garage
    sambons bror som lektfilmmogul medans jag körde.

Nån videosändare/mottagare behövs inte heller såvida man inte tänkt syssla med FPV. och skulle man mot förmodan vilja behöva det så finns det billigt på ebay(kom över mina grejjer, 1sändare, 1 mottagare och 1 7" LCD färgskärm) för under tusenlappen.

Får jag vara här? Normans avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hoj
    CRF450R -06, EXC 250 -09
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    http://www.ebay.com/itm/Hexacopter-D...item1e71719b56 här e ju jävlar i mig grejjen
    Färdigt me autopilot o fäste för kamera o allting, billigt är det ju också

husse huSSes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Garage
    Visa garage
    det där är ju ingen kina kopia. det är ju en dji flamewheel.
    måste vara bland det hålbaraste som byggts. tänker på ramen då.det är ju fpv som är grejen tycker jag..
    Senast redigerat av huSSe den 2012-09-06 klockan 22:05.
    ett halv år gamla.

Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    Rossis förra
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
    http://www.ebay.com/itm/Hexacopter-D...item1e71719b56 här e ju jävlar i mig grejjen
    Färdigt me autopilot o fäste för kamera o allting, billigt är det ju också
    Så beställd o klart!

Idiot A.Isakssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
    Garage
    Visa garage
    http://vimeo.com/42933184
    AR Drone + Gopro. en sån går la på en 2tusing. och man styr den med smartphone. gopron sitter med en v-vinkel av plast och några buntband. bara lära sig flyga skiten. Den är ju kalibrerad efter sin egna vikt. så blir ju klurigare med gopron hängande. Utan gopron så är det ju stabilisering i den så den håller ju höjden själv.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]