Mekgarage i Göteborg uthyres

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tjena! Tänkte höra om intresset finns bland några hojbröder/systrar att gå ihop och hyra en meklokal på hisingen i göteborg, typ vid Bräcke. Lokalen ska vara på 35-40kvm. Finns ingen utrustning på plats så det får vi släpa dit. Månadshyran ligger på 2500kr. Är vi, låt säga, 4 snubbar/snubbor som delar på det så har vi ju både shysst hyra, trevligt sällskap och hjälpande händer att meka tillsammans med!

Kraven om vi ska styra ihop det här är i alla fall solklart - inga stulna föremål på plats eller andra oseriösa element inblandade, ordning och reda, inte ta dit en drös polare och skruva på deras hojar/bilar etc., man använder sina egna verktyg och vill man låna ber man först om lån och lämnar i samma skick som innan, ingen buskörning på gatan utanför då det är bostadsområde. Men det är väl egentligen helt självklara saker.

Jag har tagit kontakt med uthyraren av garaget, men det är möjligt att det redan är uthyrt då annonsen är lite gammal, men ligger dock fortfarande ute. Skulle lokalen ha gått kan vi ju titta oss omkring efter en annan lämplig lokal, det finns ju ett flertal till överkomligt pris om man delar.
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Jo jag är intresserad, men kanske dålig mek?
Lite skulle jag väl kunna fixa på hojen, hjälpa andra och med eventuell hjälp lite mer.
Vad hade du tänkt dig med utrustning mm..?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag är ingen supermek heller, men brukar kunna lösa det som ska lösas, inte mekat mycket stor hoj dock, förrän nu när jag köpt en gammel 600cc GPX.

I utrustningsväg tänkte väl jag skaffa den vanliga uppsättningen verktyg, mutterknack, vinkelkap, etc och lite specialverktyg som momentnyckel å så där. Kanske även skaffa nån billig mig svets utan gas. Alltså inga jättestora utsvävningar. Personligen tänker jag mig att ha lokalen främst till att underhållsmeka med hojen (ställa ventiler, byta slitagedelar etc), modda dit nåt universalslipon och kanske får för mig att kåpstrippa eller nåt annat löjligt! Samt förvara delar och det är ju allmänt skönt att kunna avsluta servicen för dagen utan att behöva lämna hojen på gården utanför lägenheten med avplockad tank och topplock liksom..

Men vore ju kul om någon vill ge sig in på att typ bygga en turbohoj eller något annat häftigt, i så fall är jag gärna med och kokar kaffe och hejar på! :)

Kort och gott, alla förmågor är välkomna, du behöver inte kunna rabbla motorspecifikationer i sömnen!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har förresten fått kontakt med uthyraren och garaget är fortfarande tillgängligt och han ska ringa mig senare idag (söndag).
 

brustna kolven

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha 500 SR
Jag är också intresserad. Har en eller möjligen två polare som också kan vara intresserade. Nybörjare allihop som behöver underhållsmeka o förvara. Hur många får plats? Alltid bra med så låg kostnad det går.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag skulle säga att 4 personer är optimalt. Annars är det nog risk att det blir för trångbott när man börjar lyfta ur nån motor, slänga in nån arbetsbänk och en svets i ett hörn etc.

Ni som är intresserade kan PMa era telefonnummer och namn till mig så ringer jag upp er efter att jag snackat med uthyraren, han glömde nog bort att ringa i söndags.

/Staffan
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Är det någon som känner till en ledig lokal för mek på mellan 25 till 100 kvm i stan med omnejd? Behöver ha någon stans att ställa hojen, svarven och CNC-fräsen. Betalar inte mer än 3000kr i månaden.
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top