Wheelie- och fotokväll Fredag 10 Augusti

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2

De flesta som u-tubat har säkert sett dessa klippen tidigare men de är riktigt bra. Dessa killar är inga duvungar när det gäller stunts :tummenupp. Kunde tidigare bara få upp thunderbesten på höga varv, 6-7' k, men nu börjar jag hitta rätt i timingen koppling/gas och då kan man plocka ner varven rejält. Känns bättre att wheela i 30-40 km/h än i 160 km/h när man håller på att lära sig. Öva på därute så ses vi imorgon!

Tilläggas bör ju att de kör med helt annan drevning så riktigt så lättwheelade hojar har nog inte de flesta men principen är ju den samma...
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har ni fulladdade kameror och tomma minneskort samt blanka fina hojar nu? :)

Tyvärr kommer ingen helikopter. Henrik är hemma i Belgien över helgen. Surt att det var dåligt väder tidigare i veckan :(

Varför lovas det fint några dagar i förväg bara för att ständigt ändras till regn när dagen i fråga kommer? :gråta:
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Kameran laddad, minneskortet tömt och hojen förhoppningsvis nytvättad, även att jag ska vara bakom kameran och inte framför ;) Var skickar man/för man över bilderna sen om det nu blir att man tar sig in med kameran? :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag hoppas att Werzion eller nån vill ta med sig en laptop så materialet kan samlas. Bilder kan vi ju dela genom Dropbox men HD-film ger så stora filer att bara de med värstinglina kan ladda upp ju
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Inte omöjligt att jag glider förbi en runda imorgon, någon som kan PM'a ett nummer som man kan ringa ifall (när) jag kört villse och inte hittar er.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kör vi oavsett i afton eller ? Ser ju ut som skitväder på horisonten om man ser till vädertjänsterna... :mad :huvet

Skitväder.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vi ses på Shell kl 16 och beslutar då. Är ju givetvis upp till var o en att komma dit. Håll tummarna att skurarna missar oss.
Annars skyller vi på Tailgunner!

Skitväder! :huvet

Kan ju inte skjuta upp detta gång på gång. Bättre att vi tar ett tillfälle till framöver också. Har bett helikoptermannen att höra av sig när han har nån lämplig flight framöver också :)
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag får inte med någon dator eller rättare sagt, extern hårddisk. Tankevurpa av mig tills i morse när jag skulle plocka med den, hårddisken behöver ju extern strömförsörjning för att spinna på :näsblod

De tre GoPro-kamerorna vart utlånade till "Coastal Culture" i Varberg (för ett tag sedan), men en polare ska åka därifrån och förbi Jönköping idag, dock inte troligt han hinner förbi med dom i vettig tid - men jag misstänker att mängden kameror/GoPro inte är något problem? :D

Jag hjälper gärna till bakom någon kamera, mina konster på två och ett hjul är minimala, speciellt när man inte sitter på en "sketen KTM" utan en putsad och vacker hoj, vågar ju inget då :tungan skulle svida för mycket i både själ och plånbok om man utsatte den för något onödigt dumt haha
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
suck, jag som hade bokat sällskapsdam som polering för hojjen :eek:
Hon kan få polera min också. Den är riktigt skitig efter veckans regn :(

"Shine the hood" som Jolie säger i Gone in 60 seconds :tuttar

men ska man tro Klart.se kommer värsta skuren just kl 17 :(
regnkl17.JPG

:gråta:4skrika:gnissla:mad::huvet:kulspruta

*jag orkar snart inte längre...*
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vi ses på Shell kl 16 och beslutar då. Är ju givetvis upp till var o en att komma dit. Håll tummarna att skurarna missar oss.
Annars skyller vi på Tailgunner!

Skitväder! :huvet

Kan ju inte skjuta upp detta gång på gång. Bättre att vi tar ett tillfälle till framöver också. Har bett helikoptermannen att höra av sig när han har nån lämplig flight framöver också :)


Jepp, gjorde så att ja tog hoj till jobbet oavsett väder så dyker ja upp med kamerorna laddade och klara så får vi väl se om de blir nått eller ej.

:yoparty

Men håller med och skitväder gudarna, Tailgunner du kommer få ta detta om de är regn i eftermiddag... :hihi

Knullputsen har man fixat på hojen sen man tvättade av den och fotade den för att få några bling bilder till annonsen på den, så den skiner fortfarande.

Solen skiner dock inte de minsta och den där regnblobben på radar kartan är precis över Jönköping vid 17.00 i afton...

:finger :censored :FU :6surkart
 
Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Hon kan få polera min också. Den är riktigt skitig efter veckans regn :(

"Shine the hood" som Jolie säger i Gone in 60 seconds :tuttar

men ska man tro Klart.se kommer värsta skuren just kl 17 :(
View attachment 367565

:gråta:4skrika:gnissla:mad::huvet:kulspruta

Nu får det f#n räcka med regn. Fick mig en dusch till på väg till jobbet :huvet. Slår liksam aldrig fel. Räcker att man rullar ut hojen och vrider om tändningen så börjar det stänka. Tur att man åker i gore-tex-pyjamas. Lägger sista finputsen vid halv fyra.

Vik hädan skitväder!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Jag får inte med någon dator eller rättare sagt, extern hårddisk. Tankevurpa av mig tills i morse när jag skulle plocka med den, hårddisken behöver ju extern strömförsörjning för att spinna på :näsblod

De tre GoPro-kamerorna vart utlånade till "Coastal Culture" i Varberg (för ett tag sedan), men en polare ska åka därifrån och förbi Jönköping idag, dock inte troligt han hinner förbi med dom i vettig tid - men jag misstänker att mängden kameror/GoPro inte är något problem? :D

Jag hjälper gärna till bakom någon kamera, mina konster på två och ett hjul är minimala, speciellt när man inte sitter på en "sketen KTM" utan en putsad och vacker hoj, vågar ju inget då :tungan skulle svida för mycket i både själ och plånbok om man utsatte den för något onödigt dumt haha

Jag har en extern HDD som jag kan ta med, 160GB och kräver inte extern strömkälla utan går på USB. Jag har inte vågat testa att wheela mer än några cm med min nya pärla, så jag ser detta som ett studiebesök :gnissla

Är det bara jag som inte fattat var ni ska vara? :3freak
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Har inte heller helt koll vart vi ska :D kommer nog inte hinna exakt till 16:00, beror på när kollegorna släpper mig. Får för mig att många slutar jobben 16-1630, kanske läge å vänta till 1630 iaf?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ni har PM med platsen.

Om det regnar och är mulet även idag så är det ju inte lönt :(
Kan ju göra ett nytt försök i morgon samma tid (jag jobbar till 15 även då) om ni orkar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top