Wheelie- och fotokväll Fredag 10 Augusti

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja men vad kalle kallar det är ju orelevant i detta sammanhang för det heter mummazonen och det va trots allt mig rav3n citerade tror jag, dessutom är väl bakhjulskörning "med mc" det enda jag är liiite bättre än kalle i "tror jag" "igen" så då tycker jag vi kör på zon istället för land!
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Tänkte ge mig ut på ett par wheelie rundor för att se om man kan hitta formen, finns ju två skolor där beroeende på hoj. Antingen så gör man de med kopplingen eller så Power Huuueeelar man...

Fick tipset av Goffe har jag för mig att ligga på 5-6K varv på 2:a växeln och sen koppla till snabbt så kommer den upp per automatik. De svåra är att hitta Mumma zonen så man ligger kvar där uppe. :hihi

Funkar för mig fast jag kör än så länge på 1:an och lyssnar till motor ljudet. Har inte riktigt hittat rätt läge för högre växlar men en liten bit kommer man ju :D
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sweet

Var vi överens om att dra till ett ställe som inte bara är wheeling place? Var ett bra förslag längre upp i tråden. Ni kan ju JKPG mc vägar bättre än mig än så länge :D
Jag testade de nya kurvorna norr om the wheelying place sist och det blir svårfotade knäskrap där. Det krävs typ 200 blås på fyran innan knät närmar sig om man inte ap-hänger.

Det finns ju en kurvig och rolig sträcka strax söder om rakan också men jag har inte rekat kurvorna där. Vet att det är bergväggar och skit i många böjar och sånt här bör man helst fota på ett så säkert ställe som möjligt. Helst bana :fakta :rolleyes:
KneeDown.jpg
Den här är dock tagen på Tranemovägen :(
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Mumma-landet låter ju asmysigt ju ;) blev nästan lite upphetsad när k-man sa "det där goa, mmmmm Mumma-landet" haha
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
På fredag är jag i götet, så torsdag hade passat bättre för min del.:)

/edit

Crap, såg inte att ni spikat fredag redan...
 
Last edited:

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
jag kommer på fredag, vart kör ni nånstans? vet inte om jag tar hojen eller bilen, brorsans grabb vill hänga med.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har inte en chans att hinna till Shell Torpa kring 16, men kommer gärna till wheelie-platsen runt 17.45-18.30-tiden. Är det bara att köra mot Barnarp och sedan Lovsjön så ser/hör man er? :)
Kommer troligen kunna få med polaren som plockade körkortet igår :)

Har föresten tillgång till tre GoPro's med diverse fästen och ett eller två teleskop-pinnar (hjärnsläpp... kommer inte på bättre ordval haha). Ska försöka kunna plocka med med så mycket utrustning som möjligt :) Med lite tur kan jag få med en MacBook Pro (bra batteritid) och en extern hårddisk (som "tyvärr" är kodad till Mac OS X, inte Windows, jag kan ta hand om och lagra allt material, men har inte tid att redigera eller göra något vettigt av materialet)

TAGGAR! :yoparty
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan sätta dit en av mina väskor som topbox. Ypperligt armbågsstöd om nån vill sitta baklänges och film/fota :yoparty
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Tycker om när man kommer till jobbet och möts av ändrade planer. Som säger att på fredag slutar jag 16. Blir att tjuvöva wheelies imorgon :rolleyes:
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Försökte träna wheelings igår kväll, så fort man lyfter lite så blir man ju livrädd + det kittlar i magen :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det är som när du lyfte fötterna från marken på din första trampcykel. Det är nytt och spännande. Iof har du twin (mycket motorbroms) men jag rekommenderar starkt att du tänker på att ha foten på bakbromsen. Den är din livlina!

Kan kosta en bakskärm annars :hihi Jag känner en som slagit runt och är glad att det blev så billigt :rolleyes:
http://youtu.be/l8y2yB0Q6Iw

Om det är nån tröst så känns det lika för mig när jag försöker göra stående wheelies, men det är ju barnsligt roligt när man börjar få grepp om det :tummenupp
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
hahaha :D snyggt, men good thinking, hade ingen tanke på bakbromsen! :D ja nu känns det genast bättre! :krama
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Allvarligt? Du driver med mig :)

Hursomhelst... kom ihåg, ALLT går att wheela! :fakta :D
WingWheelie.jpg
 
Last edited:

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag har tjört lite på backdjulet och kan ärligt säga att jag aldrig använt fotbromsen förutom när jag just försökt öva in detta beteende :)

Har tänkt att försöka öva in detta på 300an dock.. Där finns ingen motorbroms = Jensen kan inte uiiila!


Allvarligt? Du driver med mig :)

Hursomhelst... kom ihåg, ALLT går att wheela! :fakta :D
View attachment 367484
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top