ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
100 000 besök!

Åter på hemmaplan efter ett par veckors frånvaro. En frånvaro som visserligen inte var föranledd av TT-racingen på ön, men väl av en bilresa till ringen i Eifelbergen, och det är ju inte det sämsta det heller för en motornörd! Åtminstone inte om resan företas i bilvärldens motsvarighet till en 250cc-räser! När kameran är tömd är det inte omöjligt att det rent av smyger sig in någon enstaka bilbild här så småningom.

Annars är det ju kul att komma hem och upptäcka att den här tråden hunnit passera 100 000 besök, så här drygt tio månader efter att jag skapade den. Kan man inte tävla med racerapporteringens okrönte mästare, "magnus_moss" AKA "Mozzberrk", när det gäller att spotta ur sig racerapporter på löpande band så får man väl försöka hålla grenrekorden i avdelningarna "flest antal visningar" och "mest uuuuutdraaaagna racerapporten" istället...:tungan



Hoppa ni för det skoj på ringen.
Själv blir det ranta runt i skogen imorgon och irra runt, är du i krokarna under sommaren så dyk inom så får jag bjuda på lite grillat och öl, finns ju gäststuga som du vet.
Absolut Kennet! Det gör jag mer än gärna så trevligt som jag hade senast, men skånebesöken har tyvärr inte duggat särskilt tätt på sistone. Däremot kommer du och alla andra som bidragit till IoM-satsningen att få ett litet personligt tack i brevlådan under kommande vecka...:Bugar



Live cam från ön. Bättre än ingenting. Tar bort om den finns postad tidigare eller besudlar tråden? http://www.ustream.tv/channel/iom-t...dium=visit-channel&utm_campaign=notifications
Tack för att du bidrar till att hålla tråden levande!:tummenupp Håller själv som bäst på att uppdatera mig så här i efterhand om hur TT-tävlingarna avlöpte, eftersom jag inte haft möjlighet att bevaka Manx-radion m.m. under min frånvaro. Tyvärr verkar det som om båda de gossar som jag höll tummarna för lite extra i år kraschade på ett tidigt stadium.

Dave Moffitt, som hjälpt mig och Tuukka med spåren runt banan och som även ingår som mentor i Manx GP-organisationen, lär enligt pressreleasen ha kraschat under varv 4 i den ojämna Glen Tramman-sektionen i samband med det första Superbikeracet. Jag hann återse Dave som hastigast hemma i hans hus i Douglas när jag och Tuukka var över till ön i april. Dave såg fram emot att köra Suzuki 1000 på ön då han framför allt tävlat i Lightweight (=supertwin) på sin Suzuki SV650 tidigare. Turligt nog verkar han dock ha klarat sig utan allvarligare livshotande skador.

Juha Kallio från Finland, den enda nordiska deltagaren i årets TT så vitt jag vet, passade jag och Tuukka också på att träffa när vi var där. Juha tillhör topp 5 i finska supersport-klassen och gjorde sin debut på Isle of Man i år. Han var på ön samma veckoslut som oss för att tillsammans med sin filmande kompis plugga banan. Även Juha hade fått mycket hjälp av Dave då meningen var att de skulle köra för samma team, JHS racing. Klokt nog hade Juha valt att enbart satsa på att ställa upp i Lightweight på en Kawasaki ER6. Enligt träningstiderna uppnådde han 104MPH innan han kraschade eftersom han enligt egen utsago tycks ha gått in i en kurva som borde ha tagits på 3:ans växel, alldeles för snabbt på 4:an istället. Trist att Juha, som var en mycket lugn och trevlig kille, aldrig fick komma till start i sitt första TT. Han var dock inte värre blåslagen efter TT-äventyret än att han blev 3:a i öppningstävlingen i Supersport i Finska Mästerskapen förra helgen.



Kolla vilken snygg hoj som pryder manx-klubbens hemsida om noteringar inför besiktningen av hojarna på IoM! :kär

http://www.manxgrandprix.org/Races2013/TechInspec.html

Björn: Vet du om att det ligger nya grejjer som hjälm mm till dig hemma hos mig?

Du har då alltid ögonen med dig Anders!:D Kul att de använder en Nordgren-hoj och mina eminenta mekaniker som skolexempel på hur en Isle of Man-hoj ska vara preparerad! Henrik har nämnt att det fanns lite grejjer men inte vad och var...:hihi Det drar ju ihop sig till racingpremiär även för mig i slutet på sommaren och till dess får jag fixa en transport av prylarna på något sätt. Vi hörs Anders!

På återhörande!
/Björn
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Då var man hemma sedan en vecka från den berömda ön!
Åkte med SMC för att få bra boende och plats på skitfärjan till IoM.
Klart häftigast var att stå i mitten av Bray Hill, tyckte att föråkaren hade bra fart:yoparty
Sedan när första träningsparet kom då bara small det till så då var det läge för kalsongbyte:D
Creg ny baa var också sevärt, Braddan Bridge är ett bra ställe att filma på.
De som inte varit där, åk! Ett måste för en sann hojåkare. Vi hade stor tur med vädret inte en droppe
på de dagar vi var där.
Nurburg Ring kan slänga sig i väggen!!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
MGP 2012-DVD:er på väg!

Då var de då ÄNTLIGEN klara och postade. De sedan länge utlovade DVD:erna från Manx GP 2012 alltså. Kristoffer la sista handen vid klippningen förra veckan och i söndags hämtade jag ut paketet med alla skivorna som han skickat från Köpenhamn. Sedan har jag ägnat lediga stunder under gårdagen åt att skriva adresser, klistra frimärken m.m. och i förmiddags postade jag så slutligen alla kuvert. Förhoppningsvis ska nu således både de ursprungliga "tröjsponsorerna" från i somras och de som i efterhand haft godheten att med 200 kr supporta min "skade- och rehabiliteringsfond med sikte på comeback på Isle of Man 2014", erhålla en liten present under någon av de närmsta dagarna.

Skivan innehåller två versioner av samma film. En version i DVD-kvalitet som startar automatiskt så fort man sätter in skivan i en vanlig DVD-spelare och en version där ombord-filmen är i ”High Definition-kvalitet”. För att kunna se den sistnämnda HD-versionen måste man dock spela upp skivan i en dator eller motsvarande och där aktivt gå in och öppna mappen ”HD”.

Filmen i sig är uppbyggd med utgångspunkt från ihopklippta ombordsekvenser från min tankkamera under juniortävlingen (=supersportracet), eftersom detta material aldrig tidigare är visat. Allt för att försöka förnya oss lite. Det var också under juniorracet som jag satte mina snabbaste varv med en medelhastighet av 180 km/h då vädret var som bäst den dagen. Det innebar dock fortfarande att det var gott om vattenpölar i många kurvor, men det var ju i alla fall skönt att för en gångs skull slippa regn uppifrån under den körningen...:rolleyes: Varvat med ombordsekvenser finns sedan stillbilder som jag köpt från professionella fotografer som jag hittade över nätet i vintras. Kristoffer och jag har därefter ägnat en hel del möda åt att identifiera i vilka kurvor fotona är tagna och sedan lagt in dem på exakt rätt ställe under ombordvarvet. Vi tyckte nämligen att det skulle kunna vara ganska kul att få se hur en speciell kurva eller ett hopp ser ut, dels ur förarperspektiv, men även ur åskådarnas synvinkel. På så sätt blir det också ett lite annorlunda grepp i jämförelse med de flesta andra ombordfilmer som florerar på nätet. För att sedan försöka få till en matchande inledning och avslutning har Kristoffer använt sig av filmmaterial som visar allt från glimtar ur vårt depåliv där borta, till prisutdelningen som vi inbjöds till i stadshuset.

Nu håller både jag och Kristoffer tummarna för att ni som får skivan ska tycka att den är sevärd. Vi är i alla fall mycket nöjda med slutresultatet i relation till det material vi hade att använda oss utav, men det ligger bra mycket mer arbete bakom ett sådant här projekt än vad åtminstone jag hade kunnat förställa mig i förväg. Det är tur att Kristoffer varit ihärdig och även om "the final edition" drog ut på tiden p.g.a. avstånd mellan oss m.m. så visar sig hans noggrannhet i slutresultatet...:tummenupp

Till sist ett litet tack till er alla som utan minsta gnäll väntat tålmodigt på att filmen skulle bli klar, och ett STORT tack för alla ekonomiska bidrag, stora som små, som fört mig närmare målsättningen att åter stå på startlinjen till 2014...:Bugar


Ett styvt arbete att iordningställa alla kuvert. Efter detta kan jag ju bara förställa mig vilka skavsår Geoff Duke från DukeVideo måste ha på tungan, efter att ha slickat kuvert och frimärken under mer än 30 års producerande av "TT Review:er"...:tungan
DSC01244.jpg

På återhörande!
/Björn
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
klara och postade DVD:erna från Manx GP 2012

Härligt Björn.

Då är det bara att sätta sig i soffan och invänta en regnig semesterdag så man kan se ManxGP-film om och om igen i 12 timmar :D

/ Richard
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tröjan har kommit! :) Mrs Badger forstod inte riktigt när jag försökte förklara anledningen, och "Det kommer en DVD också!" hjälpte inte heller...:tungan
Nåja, hon har andra fördelar! :tuttar

För min del får den regniga semesterdagen gärna vänta några månader...:hihi

Hoppas din kropp läker som den ska så du kan ge fullt igen!:)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Då var de då ÄNTLIGEN klara och postade. De sedan länge utlovade DVD:erna från Manx GP 2012 alltså. Kristoffer la sista handen vid klippningen förra veckan och i söndags hämtade jag ut paketet med alla skivorna som han skickat från Köpenhamn. Sedan har jag ägnat lediga stunder under gårdagen åt att skriva adresser, klistra frimärken m.m. och i förmiddags postade jag så slutligen alla kuvert. Förhoppningsvis ska nu således både de ursprungliga "tröjsponsorerna" från i somras och de som i efterhand haft godheten att med 200 kr supporta min "skade- och rehabiliteringsfond med sikte på comeback på Isle of Man 2014", erhålla en liten present under någon av de närmsta dagarna.

Skivan innehåller två versioner av samma film. En version i DVD-kvalitet som startar automatiskt så fort man sätter in skivan i en vanlig DVD-spelare och en version där ombord-filmen är i ”High Definition-kvalitet”. För att kunna se den sistnämnda HD-versionen måste man dock spela upp skivan i en dator eller motsvarande och där aktivt gå in och öppna mappen ”HD”.

Filmen i sig är uppbyggd med utgångspunkt från ihopklippta ombordsekvenser från min tankkamera under juniortävlingen (=supersportracet), eftersom detta material aldrig tidigare är visat. Allt för att försöka förnya oss lite. Det var också under juniorracet som jag satte mina snabbaste varv med en medelhastighet av 180 km/h då vädret var som bäst den dagen. Det innebar dock fortfarande att det var gott om vattenpölar i många kurvor, men det var ju i alla fall skönt att för en gångs skull slippa regn uppifrån under den körningen...:rolleyes: Varvat med ombordsekvenser finns sedan stillbilder som jag köpt från professionella fotografer som jag hittade över nätet i vintras. Kristoffer och jag har därefter ägnat en hel del möda åt att identifiera i vilka kurvor fotona är tagna och sedan lagt in dem på exakt rätt ställe under ombordvarvet. Vi tyckte nämligen att det skulle kunna vara ganska kul att få se hur en speciell kurva eller ett hopp ser ut, dels ur förarperspektiv, men även ur åskådarnas synvinkel. På så sätt blir det också ett lite annorlunda grepp i jämförelse med de flesta andra ombordfilmer som florerar på nätet. För att sedan försöka få till en matchande inledning och avslutning har Kristoffer använt sig av filmmaterial som visar allt från glimtar ur vårt depåliv där borta, till prisutdelningen som vi inbjöds till i stadshuset.

Nu håller både jag och Kristoffer tummarna för att ni som får skivan ska tycka att den är sevärd. Vi är i alla fall mycket nöjda med slutresultatet i relation till det material vi hade att använda oss utav, men det ligger bra mycket mer arbete bakom ett sådant här projekt än vad åtminstone jag hade kunnat förställa mig i förväg. Det är tur att Kristoffer varit ihärdig och även om "the final edition" drog ut på tiden p.g.a. avstånd mellan oss m.m. så visar sig hans noggrannhet i slutresultatet...:tummenupp

Till sist ett litet tack till er alla som utan minsta gnäll väntat tålmodigt på att filmen skulle bli klar, och ett STORT tack för alla ekonomiska bidrag, stora som små, som fört mig närmare målsättningen att åter stå på startlinjen till 2014...:Bugar


Ett styvt arbete att iordningställa alla kuvert. Efter detta kan jag ju bara förställa mig vilka skavsår Geoff Duke från DukeVideo måste ha på tungan, efter att ha slickat kuvert och frimärken under mer än 30 års producerande av "TT Review:er"...:tungan
View attachment 387296

På återhörande!
/Björn

För en kvart sedan kom postbilen så jag har kollat 8 minuter av filmen! Ni har gjort ett gott jobb!:tummenupp

Lysande dekal, kunde inte gjort den snyggare själv! (Men fick inte tummen ur...:( )

Synd att det inte regnar... Men man kunde kanske ta en sväng förbi Systemet och handla några brittiska saker och sätta sig framför TVn ikväll:tungan
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Frugor och klibbor...

Tröjan har kommit! :) Mrs Badger forstod inte riktigt när jag försökte förklara anledningen, och "Det kommer en DVD också!" hjälpte inte heller...:tungan
Nåja, hon har andra fördelar! :tuttar

För min del får den regniga semesterdagen gärna vänta några månader...:hihi

Hoppas din kropp läker som den ska så du kan ge fullt igen!:)

Du får väl visa frugan några minuter av ombordmaterialet från DVD:n så att hon också bländas av insikten i livets yttersta mening...:kär:hihi

Kul att du gillade klistermärket. Det kom ju till efter önskemål från dig och är exklusivt för er "tröjsponsorer". Ambitionen har hela tiden varit att så många som möjligt ska bli nöjda...:krama

På återhörande!:tummenupp
/Björn
 

Evil Twin

Guest
Även i min postlåda låg det en skiva :tummenupp
Grymt att få se ombordfilmen och allt annat, vad ni fixar och donar :yoparty
Jag hoppas att läkeprocessen fortskrider bra Björn, och om det blir Isle of Man 2014 för dig så ska jag försöka ta mig dit och kolla.
Nä, nu måste jag boka en bandag, jag blev så körsugen av den där filmen...
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Stämmer in i kören av nöjda DVD-mottagare idag, såg riktigt bra ut, suveränt.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
livets yttersta mening...

Det gick ju f-n inte att vänta på en regnig dag... Har just sett filmen. :tummenupp Kanonjobb du, Kriss och alla andra gjort.

Nästa vecka blir det drickaöltittapåDVDkväll ihop med Maxx... :fyllisar

/ Richard
 

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
KTM grusbuse
Har precis kollat DVD:dn och kan bara instämma i lovsången. Mycket spännande material!
:klappar

En fundering jag har är om ni använder däcksvärmare eller om ni kör igång med "kalla" däck? Antar att det inte är så stor idé att värma däcken om ni måste stå och vänta i startfållan innan det är dax att dra iväg.

En annan är hur mycket du vågar ladda med tanke på avsaknad av avåkningszoner m.m
Om 100% motsvarar vad du skulle köra om det var sandfållor och annat som på en vanlig bana, hur mycket vågar du ligga på av dessa 100% när du kör TT?
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
ManxGP 2012.jpg Film och klistermärke landade igår...få se hur länge det sitter innan någon knycker det.
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
COOOLT! DVD:n och märket alltså.
Jag tyckte nog jag såg en del 40-skyltar längs vägen men men det var ingen fara för hastighetsmätaren visade ju hela tiden mindre än det..
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
I onsdgas kom skivan.
Dock satte jag mig i bilen och åkte till Linköping för lite midsommar.
Men blir kvällens film i det Fridhemska hemmet.

Dekalen sitter på bilen såklart så alla kan vara avundsjuka!!!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
DVD:n tillgänglig för fler...

Har precis kollat DVD:dn och kan bara instämma i lovsången. Mycket spännande material!
:klappar

En fundering jag har är om ni använder däcksvärmare eller om ni kör igång med "kalla" däck? Antar att det inte är så stor idé att värma däcken om ni måste stå och vänta i startfållan innan det är dax att dra iväg.

En annan är hur mycket du vågar ladda med tanke på avsaknad av avåkningszoner m.m
Om 100% motsvarar vad du skulle köra om det var sandfållor och annat som på en vanlig bana, hur mycket vågar du ligga på av dessa 100% när du kör TT?

Hoppas att alla haft en fin midsommarhelg!

Kul att filmen verkar vara uppskattad! Kriss och jag var själva riktigt nöjda resultatet med tanke på att det trots allt är frågan om en amatörinsats - både beträffande körning och klippning...:tungan Om det rent av skulle finnas intresse från någon ytterligare läsare här i tråden, så har jag några överblivna exemplar av skivorna som jag fick av Kristoffer. Det går finfint att höra av sig via PM här på sporthoj med sin adress, sätta in en tvåhundring märkt; "IoM 2014 + namn", så skickar jag sedan DVD:n snarast möjligt.:tummenupp

Stöd min "skade- och rehabiliteringsfond med sikte på comeback på Isle of Man till 2014" och få en personlig DVD från Manx GP -12 som tack för besväret...:)
DSC01090.jpg



För att svara på frågorna så visst används däckvärmare. Även om det ibland kan bli en bra stund som man tvingas stå på gridden utan värmare, så har det ändå förhoppningsvis hunnit ackumuleras en viss mängd värme i stomme och fälg så att man inte ska behöva börja riktigt från scratch med att värma däcken i backen nedför Bray Hill. Det generella rådet brukar dessutom vara att ta det lite försiktigt förbi Braddan bridge på första varvet för att vara säker på att man hunnit få upp däckstemperaturen. Vissa däck jobbar dessutom i ett bredare temperaturspann än andra och kan vara att föredra ur den synvinkeln.

Nästa fråga är lite svårare att svara på. Det beror helt och hållet på vad känslan och erfarenheten säger om väglag, placering i racet m.m. Det är helt enkelt så många faktorer som spelar in. Självklart tar man också i lite hårdare när det är tävling än när det är träning. Som jag vill minnas att jag tidigare nämnde i tråden så påminner attacken i körningen lite om endurancetävlandet. Det ska helt enkelt gå så fort som det bara är möjligt, men krascher bör i det längsta undvikas...:rolleyes:

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du får väl visa frugan några minuter av ombordmaterialet från DVD:n så att hon också bländas av insikten i livets yttersta mening...:kär:hihi

Kul att du gillade klistermärket. Det kom ju till efter önskemål från dig och är exklusivt för er "tröjsponsorer". Ambitionen har hela tiden varit att så många som möjligt ska bli nöjda...:krama

På återhörande!:tummenupp
/Björn

"Det låter illa i mina öron." Så imponerad av ombordmaterialet blev hon...:rolleyes: Men du får börja tävla med trecylindrigt, Kris kan berätta hur trevligt det är, så kanske hon uppskattar det mer! :tungan Men ska du till Linköping http://www.mchk-racing.org/ http://årsracet.se/ så blir det inte så många cylindrar. :tummenupp

Klistermärket är lysande och jag är tydligen inte ensam om att gilla det också!! :kär
Men sätta det på bilen? :va Det är ju hojen som används och syns! :yoparty
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
"Det låter illa i mina öron." Så imponerad av ombordmaterialet blev hon...:rolleyes: Men du får börja tävla med trecylindrigt, Kris kan berätta hur trevligt det är, så kanske hon uppskattar det mer! :tungan Men ska du till Linköping http://www.mchk-racing.org/ http://årsracet.se/ så blir det inte så många cylindrar. :tummenupp

Klistermärket är lysande och jag är tydligen inte ensam om att gilla det också!! :kär
Men sätta det på bilen? :va Det är ju hojen som används och syns! :yoparty

He, he. Jag har redan för en del år sedan tvingat Björn runt i Endurance långlopp på en hemmabygd Triumph 955 med tre cylindrar. Vi saknade några hästar, men hade några fler kilo som kompensation. Men bromsarna var rätt bra. Så det gick hyfsat för oss ibland. Kommer ihåg efter ett lopp när endurande medtävlande kom förbi efter målgång och kikade på "vad det var vi körde på" och "jaha, Triumph 955, är den inte tung?" Jodå kom svaret. Men vi hade kul, och vi kom aldrig sist. Cirka första tredjedelen av startfältet brukade vi sluta i trots allt. Och vi hade altid den bästa grill och øl festen efter målgång. Med dansk øl.

Sedan dess har Björn också kört den mera moderna Triumph 675 i Endurance, med gott resultat. Så den engelska 3-cyl känslan är inte helt okänd. Jag tror bara att inför ManxGP 2012 så var Hondan och teamet den bästa möjligheten Björn hade till rimligt material och support. Det är inte en statement om 4 eller 3 cylindrar är att föredra. Bägge har sina fördelar, och man kan köra på allt. Om jag är helt ute och simmar får väl Björn rätta mig.

Med hänsyn till onboard ljudet, så funderade jag på att dämpa ljudet vid klippningen, men efter 35 genomlyssningar hade vi vant oss och var hjärntvättade. Plus som riktiga RR nördar vill vi låta ljudet vara orört för att det skulle bli så autentiskt som möjligt. Man kan se det som en test: Inga normala människor står ut att höra 4-cylinder ylande på 10-14.000 varv konstant i 20 minuter. Så om testpersonen klarar se dom hela 20 minuterna så är han (hon) godkänd som äkta RR fanatiker.

/Kris
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
He, he. Jag har redan för en del år sedan tvingat Björn runt i Endurance långlopp på en hemmabygd Triumph 955 med tre cylindrar. Vi saknade några hästar, men hade några fler kilo som kompensation. Men bromsarna var rätt bra. Så det gick hyfsat för oss ibland. Kommer ihåg efter ett lopp när endurande medtävlande kom förbi efter målgång och kikade på "vad det var vi körde på" och "jaha, Triumph 955, är den inte tung?" Jodå kom svaret. Men vi hade kul, och vi kom aldrig sist. Cirka första tredjedelen av startfältet brukade vi sluta i trots allt. Och vi hade altid den bästa grill och øl festen efter målgång. Med dansk øl.

Sedan dess har Björn också kört den mera moderna Triumph 675 i Endurance, med gott resultat. Så den engelska 3-cyl känslan är inte helt okänd. Jag tror bara att inför ManxGP 2012 så var Hondan och teamet den bästa möjligheten Björn hade till rimligt material och support. Det är inte en statement om 4 eller 3 cylindrar är att föredra. Bägge har sina fördelar, och man kan köra på allt. Om jag är helt ute och simmar får väl Björn rätta mig.

Med hänsyn till onboard ljudet, så funderade jag på att dämpa ljudet vid klippningen, men efter 35 genomlyssningar hade vi vant oss och var hjärntvättade. Plus som riktiga RR nördar vill vi låta ljudet vara orört för att det skulle bli så autentiskt som möjligt. Man kan se det som en test: Inga normala människor står ut att höra 4-cylinder ylande på 10-14.000 varv konstant i 20 minuter. Så om testpersonen klarar se dom hela 20 minuterna så är han (hon) godkänd som äkta RR fanatiker.

/Kris

Hon klarade hela filmen och dessutom ett varv med Steve Hislop från 94´ så det finns hopp!:banana

Vi har pratat om Manx GP nästa år, hon har inte sett ön mer än på film, så en dekal med 2014 (och Trajaloggan) ser jag fram emot!:kär
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Klistermärket är lysande och jag är tydligen inte ensam om att gilla det också!! :kär
Men sätta det på bilen? :va Det är ju hojen som används och syns! :yoparty

Nja finns ju bara en minimoto i huset sen många år, så då får den sitta på "DKW:n"

Hon klarade hela filmen och dessutom ett varv med Steve Hislop från 94´ så det finns hopp!:banana

Vi har pratat om Manx GP nästa år, hon har inte sett ön mer än på film, så en dekal med 2014 (och Trajaloggan) ser jag fram emot!:kär

Min fru har föreslagit att vi ska dit men när vet jag inte.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Helt klockrent kört Björn!
Visste med tanke på facit att du körde bra men knappt en enda tvekan på varvet mycket imponerade.
Det jag lovade dyker upp efter semestrarna var så säker:yoparty
Tillbaka skall du:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top