ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ställningstaganden

...

Föressten läste jag på TT forumet. Shaun Harris förklarar själv i en tråd att han tydligen skulle göra comeback i cirkusen och köra nästa år...

Här ångas det på rätt bra ! Men killen som filmar har lite svårt att uttala ditt namn tror jag Bjoln glunnasson :)



Den här videon är riktigt bra faktiskt för den som vill få en överblick av banan. On board kamera med platser, kurvor och lutningar.



Och här hittade jag en Fransk sida med tider och några bilder på Björn.
http://www.tourist-trophy.fr/article-manx-grand-prix-2012-109050814.html

Jag är imponerad av din förmåga att leta rätt på IoM-material på nätet Patrik!:tummenupp
Jag har inte sett någon av de filmerna tidigare som du presenterade här. Sulby straight från mitt newcomersrace minns jag tyvärr allt för väl. Hade filmsekvensen varit tagen från andra sidan av vägen hade det nog synts hur jag här utnyttjade en av banans få raksträckor till att med vänsterhanden febrilt ratta på styrdämparen monterad på övre gaffelkronan. En inte helt lätt uppgift när man samtidigt försöker krypa ihop bakom kåpglaset för att inte förlora för mycket toppfart i fartfållan som ligger i slutet av rakan. Åtminstone tur i oturen att mina svordomar inne i hjälmen inte överröstade Hondafyrans ylande på filmen. Då hade man ju fått sitta här framför datorskärmen skämmas så här i efterhand...:hihi Som jag skrev tidigare i tråden fick jag ju till slut bryta den tävlingen efter att ha baxat runt eländet ett varv.

Shaun Harris vet jag inte så mycket mer om än vad du räknar upp här. Dock kan jag väl tillägga att jag bl.a. använde hans onboardvarv från 2003 där han körde en standard Suzuki 600, för att bilda mig en uppfattning om var jag skulle behöva växla runt banan. Min Honda var ju också relativt standard och min teori var att jag skulle ha mer gemensamt med Harris körstrategi än Bruce Anstey och grabbarna på fullpreppade Supersport-600:eek:r.




Hallå Björn, hoppas rehabiliteringen går bra och du läker ihop som du ska. Det är en sak jag går och grunnar på, det har absolut ingenting med IOM att göra utan mer med ditt yrke. Jag har full förståelse ifall du tycker det är vansinnigt att svara på det här i ett publikt forum men jag gör ändå ett försök.

-Läser du andras trådar här på forumet?
I så fall har det väl knappast undgått dig att det finns en och annan pellejöns här som verkar ha som hobby att i princip bryta mot varenda trafikregel som existerar?

Vore otroligt kul att få höra hur du tänker. Men som sagt var, jag förstår att det är känsligt men du har ju skrivandets gåva så vi kanske kan få läsa lite mellan raderna. Önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

Hej Gearbox!
Som Patrik (AKA "Äggtoddy") är inne på så verkar ju åtminstone inte du ha något att frukta i dina kontakter med lagens långa arm av din avatar att döma...:hihi I alla fall inte mycket värre repressalier än lite O-böter eller möjligen en och annan körkortsindragning, men det väljer du ju själv genom ditt körsätt.

Det är riktigt att jag är MC-polis till professionen. Jag gick ut polisskolan i Växjö 2004 och har sedan 2009 dessutom haft förmånen att köra båge i tjänsten på ingripandeverksamheten i Göteborgsområdet. Att bli Polis var aldrig något som föresvävade mig som liten men med facit i hand tycker jag mig idag ha världens bästa jobb (efter McGuinness och hans styrning för TT Legends-teamet då så klart...:tungan) Jag gör normalt ingen större grej av mitt yrkesval när jag är racing-depåerna eller för den delen ledig i största allmänhet. Inte för att jag skulle ha något emot att prata om det, om nu någon skulle undra eller har frågor, utan mest för att jag tycker att det är fan så mycket roligare och intressantare att istället höra vad andra pysslar med.

Den här bloggen startade jag ursprungligen för att dela med mig av mina erfarenheter från mitt livs äventyr på Isle of Man till min närmaste bekantskapskrets samt till dem som någon gång själva skulle vilja tävla på ön eller resa dit som åskådare. Anledningen till att jag valde Sporthoj.com som som min arena var att jag verkligen uppskattar Swedies initiativ med ett öppet forum som samlar en stor del av Sveriges fortåkande knuttar (där även mina icke MC-intresserade vänner kunde följa reseberättelserna på ett enkelt sätt utan log-in). Själv spenderar jag vanligen inte särskilt mycket tid på nätet och har förr om åren i stort sett uteslutande bara varit inne på racingdelen av SH.com. Många gånger har det ju varit där som informationen spridits först när det gäller tävlingsdatum, regeländringar o dyl för oss som håller på med RR.

Efter allt svamlande ovan så skulle jag väl kunna besvara din första fråga med att innan jag blev liggande på rygg i soffan med foten i gips så hade jag gjort högst sporadiska besök i någon annan forumdel än racingforumet. Efter skadan så har jag dock "läst ikapp" en del av det jag missat genom åren.

Vad tycker jag om det jag sett så här långt? Till absolut största del är SH.com fantastiskt underhållande och jag är framförallt grymt imponerad över den tekniska expertis som finns här inne, vilket inte minst visar sig i alla balla byggtrådar. Själv är jag måttligt händig och det ligger väl i människans natur att imponeras över egenskaper man inte själv besitter gissar jag...;) Men det var väl egentligen inte det du ville ha svar på, eller hur Gearbox?

Jag har inte för avsikt att sitta här och kommentera enskilda inlägg och trådar - då skulle jag förmodligen bli kvar framför datorn för evigt. Med risk för att skapa fler frågeställningar än jag besvarar vill jag ändå försöka mig på att mycket övergripande beröra pudelns kärna i Gearbox fråga. På ett internetforum som detta tycker jag att det ska vara ganska högt i tak och alla ska ha rätt att föra fram en åsikt, även om den inte nödvändigtvis råkar vara helt politiskt korrekt. Många inlägg som vid första anblicken kan verka lite motvalls, är ofta skrivna med ironi och en stor portion humor och sådant har jag inga problem med, tvärtom!:D I de sällsynta fall där den sociala kompetensen brister och folk övergår i rena personangrepp eller "fular ur" på annat sätt tycker jag moderatorena verkar göra ett bra jobb.

Det enda som verkligen kan göra mig beklämd är när folk lägger ut filmer på rena vansinneskörningar. Nu tänker jag inte i första hand på små glädjeyttringar eller krumsprång på någon avlägsen tom parkeringsplats (där man dessutom inhämtat markägarens tillstånd, visst?:rolleyes:) Utan de tillfällen då det bombas satan i tredubbla skyltade hastigheten, på icke avspärrade allmänna vägar här i Sverige. Det är egentligen inte ur polisiär synvinkel jag har särskilt stora problem med det här, ty ur det perspektivet är saken ganska enkel. Gör man en dumhet riskerar man också att få tabella för det. Det är istället i egenskap av medlem i knuttekollektivet som jag blir bekymrad. Vi riskerar på sikt att gräva vår egen grav där ännu fler kostnader, lagar och förbud kommer att reglera vår hobby. Visst kan man hävda att "då skiter jag i de lagarna också" men tillslut ger den stora massan av någorlunda laglydiga förare upp hojåkandet då det blivit för dyrt och omständigt. Den lilla klick "badasses" som sen blir kvar kommer att bli väldigt lätta att skilja ut för myndigheter och andra då de inte längre har något skydd av den stora massans anonymitet. Märk väl att denna dystra profetia kanske inte nödvändigtvis drabbar knuttekollektivet som helhet inom överskådlig framtid, men för oss sporthojsfanatiker kan det bli en verklighet snabbare än vi anar...:gråta

Jag är den förste att skriva under på att livet bör levas med ett knä släpandes i backen men det gäller att hitta vettiga former för utövandet. Det finns en uppsjö av bandagar och tävlingsmöjligheter om man bara har en gnutta initiativkraft att våga lämna "wannabe"-stadiet utanför korvmojjen och istället vill lära sig köra hoj på riktigt.:arsele Eller ställ upp och tävla på Isle of Man för fan! Det är för dem som vill köra fort på landsväg där det betyder något...:tummenupp

Sensmoralen blir väl något i stil med att var och en får svara för sina egna handlingar men bör under inga omständigheter lägga upp bildbevis på eventuella vansinnigheter på nätet. Det förstör så otroligt mycket mer för så otroligt många fler än vad de fåtal som faktiskt lägger upp dessa idiotkörningar någonsin kan tänka sig. Sen är det upp till oss andra här på forumet att fortsättningsvis INTE ge en massa "cred" till de värsta stolligheterna som läggs upp. På det hela taget så tycker jag dock att det absolut stora flertalet på SH.com verkar ha en sund inställning till det mesta!:tummenupp

Ovanstående klargörande är min högst privata åsikt, redovisad på begäran från Gearbox, och speglar på intet sätt något officiellt myndighetsföreträdande. "Deal with it" eller skapa en egen tråd och gråt ut i den någon annanstans. Från och nu med hoppas jag att detta kan återgå till att vara en Isle of Man-tråd! Kram på er!:krama

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Björn

Jag är ett arsle, visade på inget vis förståelse för ditt åkande som är av en mer seriös karaktär än min var, jag skuttade runt banorna för att ha kul och inget annat...min ålder talar för att det är sanning :)
Jag vet inte hur det känns att skada sig om man är mitt uppe i en karriär, klantigt av mig men jag ursäktar mig med att jag vet hur det känns med skador iaf och kan nämna att inte ens ett inträde i USA märkte av mina plattor i nacke och fotled..troligen är detektorerna inställda på annat än titan :)
Herr Flick...hehe, så illa hoppas jag inte det blir för då har du ett rejält handikapp, ett litet halt däremot påminner dig alltid om IOM även om det påverkar resten av tillvaron så är det iaf ett riktigt "klipp" om man jämför med en halkolycka utanför IKEA...köpandes värmeljus för att flickvännen ville mysa lite ;-)
Raggningsfaktorn på ett halt från IOM är inte att leka med...tricket är att få henne att förstå vad du verkligen gjort... :)

Kul att snacka lite med dig, känner mig nästan lite "Starstrucked" som får prata med en IOM-deltagare som kört där på R I K T I G T.
Hoppas du är i sitsen snart igen och har nya rapporter att skriva...

Hälsningar
/Dennis

Wow... "Starstrucked" efter att ha fått svar från mig!!! Nu är det ju tur att jag tillfälligtvis har klumpfot som hjälper till att tynga ner mig mot moder jord så att man inte svävar iväg i det blå av högfärd...:hihi Bara för att du skrev det så slipper du multiciteras och får istället ett alldeles eget inlägg här. Coolt va?:yoparty

Nej då! Du är alls inget arsel. När jag känner efter riktigt ordentligt så känns det nog faktiskt lite bättre i foten efter att ha fått vetskapen om att du är avundsjuk på mig.;)

Jag har haft en del mailkontakt med min käre nemesis från seniorracet, Jonathan Woodward, under hösten. Han har gjort fantastiska framsteg i sin läkeprocess och berättade härom dagen att han faktiskt lyckats göra en liten kort tur med sin endurohoj.

Han skickade även med ett par bilder av sin ryggrad som numera hålls ihop av några rejäla metallstavar. Hur fräcka skador vi andra än skyltar med så får vi nog finna oss i att Jonathan kommer att få alla brudarna i baren om han tar av sig på överkroppen. Påminner inte det lite som den där eviga förbannelsen om att hur snabb man än blir så finns det alltid någon jäkel som är snabbare...:va

Frågan är dock hur det kommer att gå att vika ihop sig bakom kåpglaset i sommar med de där eldgafflarna inopererade? I valet mellan att få alla brudarna i baren eller att förlora 5 km/h i toppfart p.g.a. högre luftmotstånd för att man inte kan vika ner sig ordentligt över tanken så råder det ju ingen tvekan. Honom vill man INTE byta med!:brinnerup

På återhörande!
/Björn
 

Bifogat

  • 62016_10151046484191086_1042846460_n.jpg
    62016_10151046484191086_1042846460_n.jpg
    38.7 KB · Visningar: 188
  • 337408_10151019954511086_1729434744_o.jpg
    337408_10151019954511086_1729434744_o.jpg
    217.5 KB · Visningar: 190

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wow... "Starstrucked" efter att ha fått svar från mig!!! Nu är det ju tur att jag tillfälligtvis har klumpfot som hjälper till att tynga ner mig mot moder jord så att man inte svävar iväg i det blå av högfärd...:hihi Bara för att du skrev det så slipper du multiciteras och får istället ett alldeles eget inlägg här. Coolt va?:yoparty

Nej då! Du är alls inget arsel. När jag känner efter riktigt ordentligt så känns det nog faktiskt lite bättre i foten efter att ha fått vetskapen om att du är avundsjuk på mig.;)

Jag har haft en del mailkontakt med min käre nemesis från seniorracet, Jonathan Woodward, under hösten. Han har gjort fantastiska framsteg i sin läkeprocess och berättade härom dagen att han faktiskt lyckats göra en liten kort tur med sin endurohoj.

Han skickade även med ett par bilder av sin ryggrad som numera hålls ihop av några rejäla metallstavar. Hur fräcka skador vi andra än skyltar med så får vi nog finna oss i att Jonathan kommer att få alla brudarna i baren om han tar av sig på överkroppen. Påminner inte det lite som den där eviga förbannelsen om att hur snabb man än blir så finns det alltid någon jäkel som är snabbare...:va

Frågan är dock hur det kommer att gå att vika ihop sig bakom kåpglaset i sommar med de där eldgafflarna inopererade? I valet mellan att få alla brudarna i baren eller att förlora 5 km/h i toppfart p.g.a. högre luftmotstånd för att man inte kan vika ner sig ordentligt över tanken så råder det ju ingen tvekan. Honom vill man INTE byta med!:brinnerup

På återhörande!
/Björn
Ja du JävulBjörn [tm] du är fan en riktig VIKING du, din målmedvetenhet är starkare än Hulken, hoppas du kör lite i Sverige 2013 så vi kan ses, annars får jag väl simma över till Manxx och kolla på lite RRR.

/Micke :musik
 

Äggtoddy

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Ort
Haninge
Hoj
Moped Hummel -58
Angående Shaun Harris. Jag frågade han lite saker jag var nyfiken på. Han vann föressten fabriksklassen 600 och 1000 ,2003.Han hade kämpat 10 år för detta. Och som jag uppfattade det ingen förhandsfavorit. Får nästan den känslan i filmen ochså då kamerarna följer honom rätt lite under racet i början.

För dem som inte sett detta.http://www.youtube.com/watch?v=ftSlTF1xFno&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ftSlTF1xFno http://www.youtube.com/watch?v=jN34dO4YkGA&feature=relmfu

Jag frågade om han kände sej säker fortfarande på banan och om han skulle åka dit något innan och studera.

-Han svarar . Nä jag åker ner och kör något practice varv. Jag sitter hemma och kollar film med on board kamera. Jag kan varenda hållpunkt innan jag kommer fram till dem.Sitter och ropar ut dem framför Tv´n

Sen frågade jag om hoj. Om den var konkurenskraftig.

-Ja,jag har den bästa uppbackningen.

Om Guy Martin. Tror du han vill för mycket. och satsar lite hårt inför första vinsten. Har det satt sej på hans psyke och hämmar hans prestation.

-Alla vet att killen en jättetalang som helt klart är en vinnare. Men han behöver jobba med sitt psyke. Det krävs massor för att hålla sej koncentrerad under så lång tid på tävlingen. Han behöver nog någon som kan hjälpa honom med detta säjer han.

Ja typ något i den stilen. Han verkade ha ett väldigt självförtroende inför tävlingen . Typ gammal är äldst.
Ska bli intressant att följa honom.
Personligen tror jag Guy Martin ska stänga av mediacirkusen så mycket som möjligt kring tävlingen. Visst förstår jag att det är sponsorer och pengar inblandade. Men om sponsorerna vill ha en vinnare bör dom nog ge honom lite andrum kring tävlingen?

Skickar även en länk till en karta med väldigt detaljerad överblick med platser på banan. Är en Svensk som sammanstält denna. Finns även en bilaga med detaljerad information om alla platser,historia o.s.v.http://www.luff.org.uk/tt_map/



En sak jag undrar över är den s.k Ghost rider. PF. Har han kört något år? Och om inte, någon som vet varför? Känns lite som att det är rätt forum för honom?
 
Last edited:

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
KTM grusbuse
Björn uttrycker en sådan klarsyn och visdom i sina inlägg att unga GR-wannabees borde tvingas att ha personer av Björns kaliber som mentor de första åren det ska åkas sporthoj utanför korvmojjen.

Blir så glad av att läsa Björns inlägg att jag blir sugen på att sponsa med en tusing till bara för att öka chansen att få kunna följa Björn på plats på IOM i framtiden. Men då vill jag ha min T-shirt först :)

I övrigt så hoppas jag att Björn fortsätter skriva här på SH. Den här tråden är ju lika beroendeframkallande som mullret från en italiensk apa, och IOM blir bara mer spännande ju mer man lär sig om det.
 
Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag visste det Björn, du både kör som en gud och skriver som en:tummenupp

Som tack för ditt klockrena, uttömmande svar lovar jag härmed dyrt och heligt, inför hela SH, att hädanefter hålla samtliga hastighetsbegränsningar....................i alla fall på två hjul......................och det hela året ut:)

Äggtoddy: Ghostrider har varit aktiv, väldigt aktiv, tills han en dag tröttnade totalt. Han kör fortfarande men har lugnat ner sig betydligt.

Till sist bg, lessen att jag hamnade totalt off topic i din fantastiska tråd. Må jag aldrig träffa dig, i alla fall inte i din yrkesutövning:rolleyes:
 

Äggtoddy

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Ort
Haninge
Hoj
Moped Hummel -58
Gearbox.

Jo men har har han varit med på Manx något år? Som tävlande alltså? Om inte kan man kanske undra varför? Han gillar onekligen att använda hojen s.a.s . Sen är det en sak att åka fort på gatan och att köra mot andra duktiga förare. Jag vet inte hur han står sej i den jämförelsen. Det vet nog RR folket bättre?
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Gearbox.

Jo men har har han varit med på Manx något år? Som tävlande alltså? Om inte kan man kanske undra varför? Han gillar onekligen att använda hojen s.a.s . Sen är det en sak att åka fort på gatan och att köra mot andra duktiga förare. Jag vet inte hur han står sej i den jämförelsen. Det vet nog RR folket bättre?

Please... Gör nu inte detta till ännu en GR-tråd!:död För mig får ni gärna diskutera furstens eventuella kvaliteter som RRR-förare, men skapa i så fall då en egen tråd för det ändamålet. Vi kan väl enas om att försöka fortsätta hålla fokus på det som faktiskt händer och har hänt på IoM. Annars är jag nämligen rädd att den här tråden ganska snart spårar ur...:gnissla

Okey?:)

På återhörande!
/Björn
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Fantastiskt spännande läsning! Väldigt blygsamt med tanke på prestationen (jag får handsvett bara att titta på Closer to the edge)!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ok, Sorry :hej

Är det du som kommer farande ner för bray hill här 4:55? Jäkligt likt om inte annat.

Jepp, det stämmer bra. Ingen tvekan om att det är jag, men jag har lyckats missa också detta filmklipp tidigare. Passeringarna av förarna ligger inte i kronologisk ordning utan är blandade huller om buller. Just min framfart måste vara hämtad från första varvet under newcomers-racet, alltså precis efter att jag släppts iväg från startlinjen. Jag passerade visserligen Bray hill även på andra varvet för att sedan bryta en kilometer längre fram. Men då hade jag precis varit i depå och meckat bort styrdämparen helt från hojen. Påföljden blev att jag toltalt missade spåret nedför backen p.g.a. våldsamt styrfladder under andra varvet och när jag väl kommit inom synhåll från den här fotopositionen så vill jag minnas att jag redan gett upp och körde med en hand i luften för att signalera till bakomvarande att jag inte höll racetempo så att jag skulle slippa bli överkörd bakifrån. Därav slutsatsen om att klippet måste vara från första varvet.

På återhörande!
/Björn

Edit: Den andra filmen som du nyss la upp nu i efterhand är rätt kul. Den är från starten i Senior. Notera hur jag missat att plocka av skyddsplasten på mitt tear-off, vilket jag klantigt nog inte upptäckt tidigare. Precis som om adrenalinpåslaget inte är tillräckligt stort ändå i det läget utan att man för den skull ska behöva upptäcka att man inte ser ett dugg genom visiret sekunden innan start...:rofl
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Ny bok om John McGuinness från Stephen Davison...har ni inte hans andra fotoböcker så köp dem.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    95.3 KB · Visningar: 140

kiddec

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Ronneby
Hoj
-80 Ducati MHRnr484 , -72 Laverda 750SF
Hej Björn,

Det är som vanligt en fröjd att ta del av dina synpunkter.
Hoppas att din rehab går enl.plan.

/kiddec
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Status privat spons - till Björns 2012 Isle of Man äventyr.

Det har varit tyst länge. Sorry för alt för sen update.
Först en status över deltagarnas adresser och storlekar:

1: Kris955 (storlek L ; adress OK )
2: Rickar (storlek XL ; adress OK )
3: Hårding (storlek ??? ; adress OK )
4: Cederlund (storlek L ; adress OK )
5: sTf_paPs (storlek XXL ; adress OK )
6: Lena Beyron (storlek ??? ; adress ??? )
7: Swingline (storlek L ; adress OK )
8: RaffeKawa (storlek ??? ; adress OK )
9: CBX1000 (storlek L ; adress OK )
10: Evil Twin (storlek L ; adress OK )
11: Scuba Diver (storlek XL ; adress ??? )
12: Michelle No2 (storlek L ; adress OK )
13: Guzzipelle (storlek XL ; adress OK )
14: Denåterfödde (storlek ??? ; adress OK )
15: Smulan63 (storlek ??? ; adress ??? )

Jag saknar fortfarande några adresser och några storlekar för 2012 tröjorna. Kan hända jag missat någon mail/PM. Kan ni checka er status ovanför och sända din storlek eller adress om den saknas på listan.

Och nu kommer status för processen och mitt dåliga samvete. Jag vill ju offra så lite som möjligt från tusenlappen på tröjor, samtidigt som jag helst vill skaffa snygga, f.ex. hellre broderad text än billigare tryck. Normalt kan man inte få både snygg kvalitet och billigt samtidigt. Men Palle i Filipinerna har lovat att hjälpa. Problemet är att post plus tull plus moms vill ta ett inhugg. Jag hade hoppats på en bekant som hade planer på besök hos Palle och han kunde agera privat kurir. Men det ser ut som han inte har råd att resa just nu ändå. Så vi kollar om det är någon annan av våra bekanta som ska på julbesök och orkar ta hem 16 skjortor. Så bla, bla, bla, det drar ut lite och jag har fått dåligt samvete.

Den korta historian: Jag hoppas avtala pike/polo skjortor med broderad tekst, och locka någon bekant på privat julresa att ta med skjortorna hem efter nyttårsfesten. Hoppas avgöra denna/nästa vecka, om dom ska hinna produceras innan transport. Inga stålar är använda ännu.

Om kurir inte kan hittas så går jag över till plan B, som är att byta till en lokal svensk leverandør som dessvärre blir dyrare och med tryckt tekst istället för brodering. Hoppas ni kan överleva och att jag inte blir lynchad för långsam hantering och missad julafton.

Men ok, jag får ta ett beslut snart. Vill helst inte ge 200+ kr/stk här i Swe (tryckt text och inkl post), men hellre 100/stk med brodering från Filipinerna.

I mellantiden, kan ni uppdatera era (svenska) storlekar och adresser för dom som står ??? på listan.

Det är tillåtet att klaga över att jag dröjer med att välla mellan Plan A och Plan B. My bad, och stor ursäkt.

mvh
Kris
 

Evil Twin

Guest
Kris, jag uppskattar dina ansträngningar att minimera kostnaden för tröjan, för jag tror att vi alla vill att så mycket pengar som möjligt ska komma Björn tillgodo.
Om det tar lite extra tid gör inget.
Om det blir så att tröjan för dyr kan jag faktiskt avstå min tröja för att Björn ska få mer pengar.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Hej EvilTwin,
Tack för din synpunkt. Men naturligtvis ska vi har 2012 spons tröjor. Det är naturligt i alla sponsor kretsar i alla sporter från F1 till olympisk kajak. En del av sponsorpengarna används alltid till champange och jippon till sponsorernas personal. Det är en del av showen, det är en del af sporten. Jag vill bara minimera %-delen i detta tillfälle eftersom det rör sig om så liten startsumma. Bara post kostar en del. Och desvärre blev jag kär i tröjor med broderad text, när jag fick möjligheten. Jag borde nog bara kört med normalen och skaffat tryckt text lokalt och ha allt klart nu. Nu tar jag ett beslut på lördag, så blir det det ena eller det andra. Men post ut till det sista led - alla er - hinner vi nog inte med innan jul/nyttår. Dåligt av mig. Men nu vet ni status i alla fall, så ni inte undrar vad fan hände.

mvh
Kris

(PS: Jag saknar fortfarande lite info om sponsorers tröjstorlekar och adresser.)
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Jag håller med Evil Twin.

Kör på det som ger mest % i Björns kassakista. Jag personligen lipar inte om jag inte har tröjan till jul (JAG skall ha min tröja till att gå och glänsa i RR-depåerna i sommar :yoparty )
 

Äggtoddy

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Ort
Haninge
Hoj
Moped Hummel -58
Inte vet jag. Men skulle det inte vara roligare och billigare att köpa in billiga tröjor som Björn signerar?

Eller att han signerar något annat ting som uppskattas lika mycket. Exempelvis ett fotografi. För tricket är som jag förstår att det är bra om Björn får pengar istället för en tröjtillverkare.

Jag har inte sponsrat ännu, ja jag vet fyy!! Men jag skulle vilja veta om Mr. Bear har några planer inför 2013?
Jag är absolut inte ovillig att sponsra en sådan satstning.
Så hur är det Björn. Du blev väl inte åksjuk sist :rodnar
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Grymt kört och kämpa på med rehaben.
En fråga, du hade alltså Daytona Sec Evo och pajjade foten,
vad har du för skador i foten och gick innerskon sönder?

Har själv mosat en fot en gång i Astars då värsta dojja,
bytte sen till Daytona och klarat fötterna i två rätt rejäla smällar,
intressant att veta vad som fallerade.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top