414 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 24 av 24
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    ER-6n -11

Halloj, tog kortet i torsdags och undrar hur ni andra genomförde "utbildningen" ?

Jag köpte hoj i fredags förra veckan och övade krypkörning/högfartsbana mån,tis och ons förmiddag denna vecka (blev någon timmes körning) för att sedan köra upp i torsdags. Tre stycken före mig kuggade så man var hyfsat nervös Kan tilläggas att jag aldrig övningskört mc i trafik, då jag gjorde detta privat och inte känner någon som haft kortet mer än 5 år. Hyfsat nöjd!! Blev inte sämre av att min hoj lämnades in på en garantireparation i fredags och fick låna en CB1000R i helgen.. hoppas nästan min blir kvar några dagar till

Väl mött!

Medlem yonssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Hoj
    2004, Triumph Thruxton
    Garage
    Visa garage
    Du får fem rockare av fem, ...men inbilla dig nu för fan inte att du är full-lärd och kan köra hoj som en kung med så lite träning, bara för att det gick vägen, för då kan det gå illa. Grattis till hojen, till kortet, välkommen hit och kör försiktigt!
    The Triumph Thruxton Lake Vättern Tour 2014 den 28-29 juni. Gör din intresseanmälan här: http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg

*****ninja BeyondEvils avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Hoj
    Vita faran!
    Garage
    Visa garage
    Troll...?
    Citat Ursprungligen postat av Tommy.exe Visa inlägg
    Hoj är MITT intresse som JAG roar mig med.

Hon kan liksom diska,städa,tvätta. Sån som HON tycker är kul. :brynad

Medlem Dubsteps avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Hoj
    XTZ 660 Tenere -92
    Grattis. Vet inte vad vi ska diskutera. Men... grattis iallafall

Pink Ladie member #1 Moneys avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
    Garage
    Visa garage
    Låter inte riktigt rätt eftersom du måste göra risk 1 o sen risk 2 o även teoriprov för att ens kunna boka en uppkörning.
    Member of The Pink Ladies

Det är ingen idé att banta på kvällen, för man går ju ändå upp på morgonen! :D

Medlem yonssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Hoj
    2004, Triumph Thruxton
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Money Visa inlägg
    Låter inte riktigt rätt eftersom du måste göra risk 1 o sen risk 2 o även teoriprov för att ens kunna boka en uppkörning.
    Tänkte också på det, men de kan man väl köra med lånad hoj eller? Varför utgår alla alltid från att alla underliga historier är påhittade?
    The Triumph Thruxton Lake Vättern Tour 2014 den 28-29 juni. Gör din intresseanmälan här: http://doodle.com/ar9fyn579k5z9hcg

Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av yonsson Visa inlägg
    Tänkte också på det, men de kan man väl köra med lånad hoj eller? Varför utgår alla alltid från att alla underliga historier är påhittade?
    Han skriver ju att han aldrig kört hoj i trafik tidigare, endast övat tre dagar på sin hoj o sen tagit sitt kort. Du kan inte boka en uppkörning innan du gjort risk1 risk2 o teoriprov.

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki SV650S -00
    Han skriver ju att han aldrig kört hoj i trafik tidigare, endast övat tre dagar på sin hoj o sen tagit sitt kort. Du kan inte boka en uppkörning innan du gjort risk1 risk2 o teoriprov.
    Inget av de momenten innehåller körning i trafik så vad är grejen?

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    ER-6n -11
    På r2 fick man låna hoj . Man känner att man inte är erfaren så kör mest lugnt! Hur ni andra gjorde var min lilla fråga, lite kul att några svarar med skeptis

Moderator Viktor Ls avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    GSX1230R Z1000Mk.II
    Garage
    Visa garage
    Tre körlektioner bara för syns skull så att läraren på skolan blev nöjd. Riskutbildningar. Teori. Uppkörning. Kort i hand.

Kostade knappt 9000kr.

Medlem Ankan1s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
    Hoj
    Honda Super Blackbird CBR 1100 XX / Honda CB 750 F2 Sevenfifty
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Allt verkar vara så himla komplicerat nuförtiden.Själv skrev jag först teoriprovet och och medans detta prov sedan rättades så körde man en runda runt kvarteret med en annan lärare.Tog ca två timmar alltihop.Tror att det hottaste man kunde åka på under denna tid var en Suzuki GSX 1100, den modellen med fyrkantig strålkastare eller en röd Kawa GPZ 1100.

Kommer ihåg att jag tjuvkörde dit på min lilla 125 och när jag närmade mig trafikskolan så rullade den en bit på trottoaren när min trafikskolelärare som såg det hela lugnt men allvarligt sa att det var tur att uppkörningsläraren inte såg det där.LOL ...
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-07-30 klockan 15:44.
    (Feel the force, use the power, ride the bike, everything else is of no importance).
    http://www.youtube.com/watch?v=b5Hgr3SOHLo

(I wanna be a president.I wanna be a Kennedy).
    http://www.youtube.com/watch?v=09ARJL_nS7Y

Cimp
    Reg.datum
    Feb 2009
    Hoj
    2008 Triumph Daytona 675
    Garage
    Visa garage
    Teori och uppkörning. Hade ingen hojj förutom en ninja som stod i hallen. Blev ruinerad på ca 16 tusen kände mig lite smått våldtagen. Gör fortfarande lite ont när ja sätter mig på sadeln som förnuvarande är en cykel då mina hojjar ständigt blir snodda. Och inte fan kör ja bra för att ja betala 16. Kör alltid över min förmåga och trodde ja skulle få mer brudar med a körkort. Ett tips till mina med trafikanter är att ställa av era fordon när fb löst ut mig för då blir de sportbil o inte fan kan ja köra bil häller.....
    ‎"Islam, denna absurda gudalära från omoraliska beduiner, är ett ruttnande kadaver som förgiftar våra liv" - Kemal Atatürk

Medlem yonssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Hoj
    2004, Triumph Thruxton
    Garage
    Visa garage
    Övningskörde privat några timmar, tjuvkörde själv på landet några gånger, tog 5 lektioner på körskola. Klantade första uppkörningen (garagevändningshelvetet). Ny uppkörning med soft instruktör som var god vän med körskoleläraren = inga problem och en trevlig dag. Tokkörde själv därifrån på trafikskolans hoj med kortet

Med lem henlos avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Hoj
    Yamaha R6 -03, Honda VFR 800 -99
    Garage
    Visa garage
    Är detta klubben för inbördes beundran!?

En annan tog ca 10 lektioner, tjuvkörde manöverbanorna på en parkeringsplats vid 4-5 tillfällen och övningskörde privat 3-4 gånger under ganska precis 2 månader. Kostnad: Mer än jag är villig att räkna ut....
    Senast redigerat av henlo den 2012-07-30 klockan 17:24.
    öschötte på villovägar!

Gul snö kan vara öl Piskens avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Hoj
    B-KING 2009 ABS "såld" , MV Agusta Brutale 800 2014
    Garage
    Visa garage
    läst igenom TS första å fattar inget ...

ingen teori
    inga risk utb.
    ingen övning i trafik (!!??)

Troll

På med skinnet! MrRooss avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    ZX9R, DukeII, CBfour750
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Tog kortet 04 innan alla risk kurser. Skrev en massa dataprov på körskolan under jan/feb. Körde nog en ca 10 lektioner, övningskörde mest landsväg med farsgubben lite under våren och öva en massa garagevändningar på jobbets parkering. Har ingen aning om vad det kostade mig men det var inte så jäkla dyrt som nu men minst 10lök misstänker jag. Lätt värt varenda krona
    Lack & Läder i alla väder!!!!!!
    Långsam projekttråd rädda min CB750

Ride in peace Super Sic Degenerates avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Hoj
    Crescent kärringcykel -72
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pisken Visa inlägg

ingen teori
    inga risk utb.

Troll
    Det står väl ingenstans att han inte har gjort risk1/2 och teoriprov?
    Man behöver inte ha en egen hoj för någon av de tre ovanstående

From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders.
    He is bolted to earth.
    But man has only to sink beneath the surface and he is free.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    ER-6n -11
    Citat Ursprungligen postat av Pisken Visa inlägg

ingen teori
    inga risk utb.

Troll
    Det hoppas ja att man skulle slippa skriva men nöjd med kortet är väl alla många verkar tro att man måste ta lektioner? Men på r1 blir många osäkra och åker dit på ett paket

Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av pecci Visa inlägg
    På r2 fick man låna hoj . Man känner att man inte är erfaren så kör mest lugnt! Hur ni andra gjorde var min lilla fråga, lite kul att några svarar med skeptis
    Kändes lite som om du missa hälften av meningen. Därför ja svara så. Men kan lätt slå dig, köpte hoj en fredag o hade uppkörning på måndagen. Hahhaa...sen att ja gjorde allt det man gör innan dess räknades inte, el?

Medlem J.NYBERGs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    2007 Honda Hornet
    9 körlektioner, risk 1, risk 2, teoriprov och uppkörning. Tog lappen i juni, kalaset gick väl på runt 15-16

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    ER-6n -11
    Kändes lite som om du missa hälften av meningen. Därför ja svara så. Men kan lätt slå dig, köpte hoj en fredag o hade uppkörning på måndagen. Hahhaa...sen att ja gjorde allt det man gör innan dess räknades inte, el?
    Ja mer tydlig kunde man varit :-) beror på.. Vet ju inte hur mycket du kört innan haha. Riskutb o teorin tar sin tid.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    ER-6n -11
    Citat Ursprungligen postat av yonsson Visa inlägg
    Du får fem rockare av fem, ...men inbilla dig nu för fan inte att du är full-lärd och kan köra hoj som en kung med så lite träning, bara för att det gick vägen, för då kan det gå illa. Grattis till hojen, till kortet, välkommen hit och kör försiktigt!
    Tack du! Ser i efterhand att det såg skrytsamt ut vilket inte var meningen

*****ninja BeyondEvils avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Hoj
    Vita faran!
    Garage
    Visa garage
    Synkoll, lämp, 22 lektioner (11 dubbla), kost+logi+resor (intensiv 2x1 vecka på annan ort), 4 handledaravgifter, lön/kostnader för handledare, risk 1&2, teori, uppkörning+hyra av hoj.

Kostnad: 25k+

Klara på första försöket: PRICELESS

Vinner jag nu?
    Citat Ursprungligen postat av Tommy.exe Visa inlägg
    Hoj är MITT intresse som JAG roar mig med.

Hon kan liksom diska,städa,tvätta. Sån som HON tycker är kul. :brynad

Tjuvjägare iceman32s avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Hoj
    Kawasaki Z800
    Garage
    Visa garage
    En annan började övningsköra -81 och lyckades med nöd och näppe äntligen få till uppkörningen 2011
    Crime is a disease and i am the cure!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]