Hjälp i KTM djungeln

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Tjena bröder.

Har tänkt återvända till supermotard träsket (ähum på gata alltså) och har bestämt mig för att KTM är nästa hoj. Men vilken?...finns 1 miljon olika känns det som. Har tidigare ägt en husaberg 650 från 05 och vill ha något liknande i effekt. 1 av kraven jag har är att det INTE ska vara lika tight service intervall som på husan (jag vet rimmar illa med liknande effekt). Kan offra en del effekt så länge den vill upp på bakan. <<<---- ska inte behöva tvinga den dvs. Får gärna ha nååågot större tank än husan också. Ska vara kul att köra..busig..inga farfar åk :)

Nya modeller är inte aktuellt då jag kommer köpa beggat / byta till mig en hoj. 04 - 08 kan jag tänka mig.
Finns det någon KTM guru som har tips?
Tack på förhand! <3
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
660/625. 690 är för bekväma kvinnor. Reggade på 21kw så många bolag ger bra försäkringspremier.
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Rasorblade & Cossie Martin - Tack för tipsen, mycket uppskattat. Den var dock lite för ful för min smak :D måste se bra ut när man kör också ;) 660/625 var mer i min smak gällande utseende. Fler tips uppskattas.

525an är väl nästan exakt som husans 650 när det gäller service?

Om någon har en 625/660 å vill byta mot en cbr 600 från 07 så kan ni skrika till! :)
 

Cossie Martin

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ktm 690 Smc -10
690smc ful? nu tror jag du rökt på den enda motarden som har nått att säga till om där är smc-r. 500mils intervall på 08-09 750mil på 10-11

Min -10a

34fcnm0.jpg
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Problemet med 690 är att den ser ut som en moped och är man runt 195cm så ja...ni fattar poängen.

En annan sak är den extremt fula instrumentpanelen.

Pimpstar, är vi 15 här?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Han blev nog mest ledsen för att långsprutaren dissade hans hoj... Men som jag alltid brukar säga: allt skitsnack är avundsjuka:)

Poängen är att du inte skall bry dig så mycket om vad andra tycker, för då fokuserar man på fel prylar. Provkör och kolla vilken hoj som passar dig bäst, allt kosmetiskt går att ändra på.
Lite grand som rådet när man skall köpa bostad och när man ALLTID är osäker på om man gör en bra investering, det finns då tre grundråd som man skall kolla på;
1. Läget
2. Läget
3. Läget
För allt annat kan du ändra på:eek:)

Finns miljarder med olika prylar och dekalkit till KTM, så välj den hoj du gillar:tummenupp bäst
 
Last edited:

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Han blev nog mest ledsen för att långsprutaren dissade hans hoj... Men som jag alltid brukar säga: allt skitsnack är avundsjuka:)

Poängen är att du inte skall bry dig så mycket om vad andra tycker, för då fokuserar man på fel prylar. Provkör och kolla vilken hoj som passar dig bäst, allt kosmetiskt går att ändra på.
Lite grand som rådet när man skall köpa bostad och när man ALLTID är osäker på om man gör en bra investering, det finns då tre grundråd som man skall kolla på;
1. Läget
2. Läget
3. Läget
För allt annat kan du ändra på:eek:)

Finns miljarder med olika prylar och dekalkit till KTM, så välj den hoj du gillar:tummenupp bäst

Behöver ju hjälp att ta reda på vilka KTMs som jag ska passa mig för (för mkt service likt husa 650). Och sen årsmodellerna också...på husan skulle man passa sig för vissa årsmodeller då det fanns saker som sket skit.

Har spanat in en KTM 625 från 04 t.ex. Vad bör man kolla innan man köper dessa? Vad brukar skita sig på dom? (om något)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Behöver ju hjälp att ta reda på vilka KTMs som jag ska passa mig för (för mkt service likt husa 650). Och sen årsmodellerna också...på husan skulle man passa sig för vissa årsmodeller då det fanns saker som sket skit.

Har spanat in en KTM 625 från 04 t.ex. Vad bör man kolla innan man köper dessa? Vad brukar skita sig på dom? (om något)

04 har andra serviceintervaller än 05-06. Tror det är olja 250 och 500 för dom senare. 05-06 har dessutom två pipor bak och skjutspinnar. Vad hade du tänkt göra med hojen? Ska du köra 300 så passar Klotgrens hoj och 690 bättre. Ska du däremot slanga så vet du sanningen min son :hihi
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
04 har andra serviceintervaller än 05-06. Tror det är olja 250 och 500 för dom senare. 05-06 har dessutom två pipor bak och skjutspinnar. Vad hade du tänkt göra med hojen? Ska du köra 300 så passar Klotgrens hoj och 690 bättre. Ska du däremot slanga så vet du sanningen min son :hihi

jag kör ofta korta sträckor, busköra :p köra i 300 är inte min grej har jag märkt...det lärde hondan mig. supermotard is the way to go.
Blir 625an lätt överhettad? Minns att det inte var någon höjdare att stå å vänta vid rödljus med husan :näsblod
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Skriv gärna det du tänkte från början, jag är öppen för förslag tankar etc. :)

Lade bara in ett ord för 690 SMC, postade bilder på hyfsat stylade hojar men det kändes töntigt att försöka påverka dig. Hittar du en schysst hoj spelar det väl ingen större roll om det är en 625 eller 690 SMC. I regel skulle jag valt så ny modell som möjligt som jag har råd med, förutsatt att den tilltalar mig.

690 SMC: finns fläkt på vänstra sidan bakom kylaren vars sladd kan skava och vibrerar sönder kylaren (litet hål) ifall den ligger emot. Kolla display, fråga om imma, kolla även att tanklocket bak inte läcker allt för mycket vid slangning eller liknande. Det är annars en hoj som håller och vibrerar mycket mindre än tidigare modeller enligt andra.

Han blev nog mest ledsen för att långsprutaren dissade hans hoj... Men som jag alltid brukar säga: allt skitsnack är avundsjuka:)

Nej då..
Sant, men storrunkarn påverkar väl inte mig, annat än hans förförande charm.



300?
Se det så här, den är stabil även i 150. Se så kul: http://youtu.be/g8IOl9Wts7A
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
jag kör ofta korta sträckor, busköra :p köra i 300 är inte min grej har jag märkt...det lärde hondan mig. supermotard is the way to go.
Blir 625an lätt överhettad? Minns att det inte var någon höjdare att stå å vänta vid rödljus med husan :näsblod

INGEN av hojbröderna med 625/640/660 har haft det problemet. Vad menar du med busköra? 300 på gångvägar och liknande eller lära dig åka långsamt på ett hjul och vara kungen?

:hej
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
INGEN av hojbröderna med 625/640/660 har haft det problemet. Vad menar du med busköra? 300 på gångvägar och liknande eller lära dig åka långsamt på ett hjul och vara kungen?

:hej

Ok skönt att höra. Uppskattar verkligen alla tips å tankar - det gäller er alla, tack så mycket.
Om jag får drömma sååå...lära mig åka långsamt på 1 hjul å vara allmänt king ;)

BENNYFAX - Tack tack, misstolka mig inte 690 verkar jävligt schysst den med. Det enda som stör mig är framlampan & avgasröret...sticker i ögonen när jag ser röret.
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ok skönt att höra. Uppskattar verkligen alla tips å tankar - det gäller er alla, tack så mycket.
Om jag får drömma sååå...lära mig åka långsamt på 1 hjul å vara allmänt king ;)

Återkom när du löst allt så ska du få lära dig livets goda min son.

:hej
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top