Aprilia RS-rave eller arrowrör?

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
Hej jag har en Aprilia rs 125 2005 årsmodell. Den är helt orginal och jag ha inte mycket pengar så jag kan till början inte köpa både rave och arrow effektrör, så det jag skulle vilja veta är vad som ger mer effekt av dom två trimm delarna, så jag vet vad jag skall köpa :D
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Sitter det ingen rave original? :va

Ett annat rör ger dig lite högre toppeffekt och möjligtvis ännu klenare mellanregister. En rave ger dig mer mellanregister.

Jag har testat köra min hoj med öppen CTS (Cagivas motsvarighet till rave) och då tappar jag draget ut ur kurvorna på småvägar, vilket gör hojen rätt mycket tråkigare.
 

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
tullinge
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
antar att du checkar ebay?, rave gör mkt på lägre varv osv. och när den öppnar så får du ännu mer skjut än innan :)
skulle börja med rave och resterande ostrypt och kanske senare gå på trimrör osv. vad jag vet så finns det bättre rör än arrow till rs'n, www.125ccsportsbikes.com/forum kika in där och läs lite
 

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
nej det gör det inte det är bara en spärrad avgasport som sitter i botten(den är stängd) jag vet jag har en vän som tillfälligt kör med en cagiva elephant, hans cts är sönder, hur vet jag inte men har ställt upp den så den är helt öppen och nu är det bara en högvarvs motorcykel, ungefär som en kross(kawasaki kx 125 som jag hade förut)
 

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
skall jag köpa rave1 eller rave2, 1:an är väll elektronisk om jag inte minns helt fel eller.....
 

amius

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Sitter det inte en Rave (variabel avgasport?) på original? Det gör det på min 03:a som är i princip samma hoj. Den ska ju bara vara att sätta i en kontakt.
 

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
tullinge
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
sitter det orginal så räcker det med att strypa av resten och plugga in den, finns dock vissa som såldes utan och de måste du dock köpa till en rave. tror att det är rave 1 som du skall ha
 

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
nej det gör det inte, var rave skall vara så är det bara ett ''lock'' över och ingen vajjer som skall gå till''motorn'' som skall ställa porten
 

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
helst inte jag tycker att det ser lite fel ut med twin exit, men om det finns att fås med en ljuddämpare så varför inte :D

Får man bra effekt ur Jim Lomas?
 

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
tullinge
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
som sagt, läs på 125ccsportbikes, kolla med Pego30 där, han vet vad han snackar om och vad jag vet så har han bänkat sin rs för att prova skillnader på iaf reeds osv. så han bör veta vilket som är det bästa röret till din setup. :)
 

amius

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Jag tycker att Rave är ett bättre alternativ än ett effektrör då röret inte kommer göra så himla mycket egentligen. Är resten av hojen ostrypt? Dvs throttel-stopp på gasvajern och styrboxen.
 

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Pietarsaari
Hoj
Aprilia rs 125 2005
Jag tycker att Rave är ett bättre alternativ än ett effektrör då röret inte kommer göra så himla mycket egentligen. Är resten av hojen ostrypt? Dvs throttel-stopp på gasvajern och styrboxen.

Jag vet faktist inte jag köpte rs:n för inte så länge sedan och jag har inte gjort något åt den men trottel strypningen är ju inte svår att ta bort men hur är det med styrboxen, hur är de strypt(måste man köpa en ny eller kan man bara koppla ur ''strypningen'' , som sagt så vet jag inte så mycket om aprilian ännu men mycket hjälp skulle vara bra
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top