WSBK Brno 22/7

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Sidospårsfråga, såg i resultatlistan att de kör ducati 1098R... varför kör de inte panigalen ?
 

Johan!

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Höglandet
Hoj
Nada
Sidospårsfråga, såg i resultatlistan att de kör ducati 1098R... varför kör de inte panigalen ?

De testar den först i stk 1000. Nästa år blir det sbk.
Vill säkert ha en vinnar maskin på startlinjen till redan till första rejset, så de får ett extra år att utveckla den lite till.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Forza Melandri!

Äntligen första dubbelsegern för BMW, det gillar vi!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sidospårsfråga, såg i resultatlistan att de kör ducati 1098R... varför kör de inte panigalen ?

Jag vet inte exakt varför men jag har för mig att de gjorde samma sak med både 999 och 1098 när de introducerades, alltså körde ytterligare ett år med tidigare modellen innan den nya fick premiär i WSBK.

Jag har inte hört hur snacket går men Ducaudi lär väl lansera en A1199R till nästa år i vanlig ordning också?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sylvain Guintoli ‏@Guinters50:
I will be back on the Ducati 1198 in Silverstone. Thanks to Team Pata & Ducati.

:tummenupp
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.
Verkar som att Honda nästan struntar i WSBK med tanke på de magra resultaten. Lite som när Suzuki övergav Alstare sakta men säkert.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Lärde sig Rea inget på Donington frågar jag mig, illa gjort.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag har missat vad som hänt med Sylvain, skada?, lämnat Effenberg? sparken? är lost....
Han fick sparken på ett ganska otrevligt vis. Ingen sa något till honom om jag förstod det hela rätt utan det blev en trevlig överraskning när han kom ner till Brno.

Ingen aning vad som ligger bakom men troligtvis ekonomi.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top