Prylar till Buell

Cavalera_47

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2012
Ort
Falun
Hoj
Buell
Hej! Jag har precis införskaffat mej en hel original xb12r från 2005, det är bland det roligaste jag kört!!! Den är röd och min första fråga är om nån vet nåt ställe som säljer plast till dom, krashkåpor eller nåt. Skulle vilja haft den vit eller svart. Sen funderar jag på ljuddämpren som inte låter så mycket, vet att det finns luft och buller kit, men dom är så satans dyra, har även hittat jardine och gpr, men dom ser inte helt ok ut tycker jag. Vart skaffar men ett billigt och snyggt slipon som låter mumma?
Mvh
 

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Vadstena
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
har en original ljuddämpare du kan köpa billgt o kapa i om du vill. (dock till en xb9)
skicka ett Pm om du är intresserad
finns massor av prylar att köpa bara att googla
 

Airstrikemike

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Hjälteby
Hoj
2007, Buell XB12Ss
Hej!

Har haft min buell i 3 år nu men inte fått tummen ur att göra något med den... Jag hade varit väldigt tacksam om jag kan få konkreta förslag på tex.

Ny ljuddämpare (självklart.. :) ) - Har läst många spaltmeter om detta. Allt från att köpa beg. orginal, klyva den, plocka ut dämpningen och sedan svetsa ihop den igen. alt 2. Köp en Jardine eller liknande. alt 3. Köpa universaldämpare och montera på.
Och om man fixar ljudet måste man då mappa om den eller kvittar det för en lekman som bara gillar att köra...

Fixa felmeddelandet från kännaren i ljuddämparen om man byter från original.

Vart beställer man luftintag för höger sida?

Gömma bromsoket bak bakom svingen. vilket märke funkar att använda?


Så vad jag efterfrågar är egentligen konkreta förslag för mig som inte har en hel verkstad att bygga om hojen i men ändå vill kunna greja lite lagom.

Jag vet att det måste finnas många som sitter inne på tips/förslag på saker man "måste fixa på sin buell".

Hoppas någon orkar svara på mitt flummiga mail.


PS. Jag har en XB12Ss -06 tror jag har gamla motorn (på HD center sa dom att motorn fixa insprutningen själv om jag bytte system?)
:tummenupp
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10

Cavalera_47

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2012
Ort
Falun
Hoj
Buell
Jag kollade på filmen, det där borde bli å låta sjukt mycket?! Körde en moppe utan rör en gång, det lät så hela orådet vaknade.. Har nån här provat den där metoden? Jag har en extra ljuddämpare som jag tagit isär som i filmen men undrar om jag ska svetsa i några "halv väggar" i den för att få bort det värsta????
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top