362 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 6 av 6
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    Buell

Prylar till Buell

Hej! Jag har precis införskaffat mej en hel original xb12r från 2005, det är bland det roligaste jag kört!!! Den är röd och min första fråga är om nån vet nåt ställe som säljer plast till dom, krashkåpor eller nåt. Skulle vilja haft den vit eller svart. Sen funderar jag på ljuddämpren som inte låter så mycket, vet att det finns luft och buller kit, men dom är så satans dyra, har även hittat jardine och gpr, men dom ser inte helt ok ut tycker jag. Vart skaffar men ett billigt och snyggt slipon som låter mumma?
    Mvh

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Hoj
    Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
    Garage
    Visa garage
    har en original ljuddämpare du kan köpa billgt o kapa i om du vill. (dock till en xb9)
    skicka ett Pm om du är intresserad
    finns massor av prylar att köpa bara att googla

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Hoj
    2007, Buell XB12Ss
    Hej!

Har haft min buell i 3 år nu men inte fått tummen ur att göra något med den... Jag hade varit väldigt tacksam om jag kan få konkreta förslag på tex.

Ny ljuddämpare (självklart.. ) - Har läst många spaltmeter om detta. Allt från att köpa beg. orginal, klyva den, plocka ut dämpningen och sedan svetsa ihop den igen. alt 2. Köp en Jardine eller liknande. alt 3. Köpa universaldämpare och montera på.
    Och om man fixar ljudet måste man då mappa om den eller kvittar det för en lekman som bara gillar att köra...

Fixa felmeddelandet från kännaren i ljuddämparen om man byter från original.

Vart beställer man luftintag för höger sida?

Gömma bromsoket bak bakom svingen. vilket märke funkar att använda?

Så vad jag efterfrågar är egentligen konkreta förslag för mig som inte har en hel verkstad att bygga om hojen i men ändå vill kunna greja lite lagom.

Jag vet att det måste finnas många som sitter inne på tips/förslag på saker man "måste fixa på sin buell".

Hoppas någon orkar svara på mitt flummiga mail.

PS. Jag har en XB12Ss -06 tror jag har gamla motorn (på HD center sa dom att motorn fixa insprutningen själv om jag bytte system?)

Tutankhamun Fästing Alex76s avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Hoj
    Suzuki GSX 650F -10
    Garage
    Visa garage
    Ställ frågorna i Buelltråden så kommer ni alldeles säkert att få en massa kloka och inspirerande svar.

http://www.sporthoj.com/forum/showth...Buell-tr%E5den

Annars kan jag rekommendera följande butiker som alldeles säkert har lösningen på flera av era frågor:

www.twinmotorcycles.com
    www.americansportbike.com
    www.ironmachine.com

Jag har själv handlat från samtliga med gott resultat när jag hade min störtsköna Bulle.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Hoj
    2007, Buell XB12Ss
    Tack så mycket för snabbt svar. ska gå in och kolla och se vad jag hittar.

klipp på hur man kan modda sitt originalsystem. Frågan är bara hur man får den igenom besiktningen...

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    Buell
    Jag kollade på filmen, det där borde bli å låta sjukt mycket?! Körde en moppe utan rör en gång, det lät så hela orådet vaknade.. Har nån här provat den där metoden? Jag har en extra ljuddämpare som jag tagit isär som i filmen men undrar om jag ska svetsa i några "halv väggar" i den för att få bort det värsta????

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]
Garaget