Slipon

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tjena! Köpte igår en Kawasaki GPX600R från -90, riktigt fin var den. Men en sak fattas, SLIPON! Läste nån gång, någonstans, att det inte finns slipon att köpa till denna modell. Stämmer det? Och kan man i så fall klämma dit ett rör till nån annan hoj?

Sen undrar jag också vad svaret på frågan "vad är mc däck gjorda av? (börjar på F)" är. Skulle återställa mitt lösenord här i forumet men kom fan inte på svaret :rofl Gummi med stumt F eller?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hur vet jag att den pipan passar då? :) dessutom har jag 4-2 rör, så jag behöver ju två slipon :S
 

kawanin

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
-09 Kawasaki Ninja 250R
Satte nyss på yoshimura på min ninja 250. tomgångvarvet gick upp till 3 från 1 och den ryker som fan. Positiva är att jag känner ett något bättre svar på gasen. :(
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Svaret är gummi, har för mig att det står: "vad är däck gjorda av? Börjar på bokstaven efter F" alltså G
 

kawanin

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
-09 Kawasaki Ninja 250R
sant. ska ändra det när motorn blir varm och hoppas på att det sänks. dessutom så stod det i manualen att det ska ryka i början så det är lugnt. bara hoppas att inte snuten stannar mig för för hög volym på ljudet :p
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Satte nyss på yoshimura på min ninja 250. tomgångvarvet gick upp till 3 från 1 och den ryker som fan. Positiva är att jag känner ett något bättre svar på gasen. :(
En tomgång på 3k är ju annars ganska lagomt om du får för dig att börja köra sakta på bakhjulet med hojen :mattias
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
ingen som har något konkret tips? :S känns ju inte skitkul att köpa TVÅ slipon för några tusenlappar stycket, och sedan inte få på skiten
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top