Stulen Yamaha R1 -2005 XAD312

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Ett bra tips:

Be att få se pengarna, har de inte pengar med sig så kan man fråga hur de vill betala.

Säger de banköverföring så ber man dem logga in på internetbanken och visa att pengarna finns på deras konto.

Kan de inte visa något av det, eller en bankväxel, så är de ju inte i stånd att köpa cykeln.

Har de loggat in på internet på din dator så vet du i alla fall vilket personnummer de har.

Sån här händer, och det är skit..

Det räcker att lägga en iPhone någonstans i cykeln, och använda tjänsten "find my iPhone".

Det är förhållandevis enkelt att tejpa fast en sådan någonstans på cykeln där den inte syns..
Efter detta kan man följa den live på en ex. iPad, eller annan apple produkt.

Att ha lite soppa i tanken är ju också ganska smart om det är en R1 eller liknande cykel som är lite svår att hålla ikapp med.

//K
 

mojja83

Guest
Är så djävla lätt att vara efterklok.

Har själv detta år blivit blåst på 75k vid en båtaffär.
Man förutsätter ju att människor man har att göra med är som en själv. Det vill säga ärliga pålitliga och bara har goda avsikter.
Man är helt enkelt godtrogen naiv och lite blåögd uppväxt i ett tryggt villaområde omgiven av människor som bara vill en väl alltså ett fullt normalt svensson liv.

Allt detta tills man råkar stöta på patrask av denna sort. Parasiter som lever på andras goda tro och önskan om att alla människor är goda.

Hoppas rätt folk får tag i detta low life och ger dom en läxa om hur man beter sig ute i samhället trots att jag vet att risken för att det skulle hända är minimal så kan man alltid hoppas.

Till ts vill jag bara säga att jag hoppas din cykel kommer fram alternativt att gärningsmannen klotar rejält och skadar sig såpass allvarligt att den samma aldrig kan begå liknande brott igen och att cykeln blir så pass illa tilltygad att ditt fb löser in den till ett överpris.
 

Lärkan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2011
Ort
Nånna mil norr om Karlskrona
Hoj
k1300s-10
Vad är det för regnr på bågen?? Ser ej hela nr på bilden. Kanske byter plåtar, men men. Ska hålla ett öga i Blekinge ( Det första man blir blind på är visst ögonen, hittat nr )
 
Last edited:

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Är så djävla lätt att vara efterklok.

Har själv detta år blivit blåst på 75k vid en båtaffär.
Man förutsätter ju att människor man har att göra med är som en själv. Det vill säga ärliga pålitliga och bara har goda avsikter.
Man är helt enkelt godtrogen naiv och lite blåögd uppväxt i ett tryggt villaområde omgiven av människor som bara vill en väl alltså ett fullt normalt svensson liv.

Allt detta tills man råkar stöta på patrask av denna sort. Parasiter som lever på andras goda tro och önskan om att alla människor är goda.

Hoppas rätt folk får tag i detta low life och ger dom en läxa om hur man beter sig ute i samhället trots att jag vet att risken för att det skulle hända är minimal så kan man alltid hoppas.

Till ts vill jag bara säga att jag hoppas din cykel kommer fram alternativt att gärningsmannen klotar rejält och skadar sig såpass allvarligt att den samma aldrig kan begå liknande brott igen och att cykeln blir så pass illa tilltygad att ditt fb löser in den till ett överpris.


Off topic men hur fan blir man blåst på 75 lax i en båtaffär??
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Ska hålla koll i Helsingborg.
Har du några kännetecken på hojen, för jag tror inte han kör med regnr.
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
På detta vis.

https://www.flashback.org/t1826092

Enda anledningen till att jag började med motorcyklar istället faktist. Blev så djävla äcklad av båtar efter detta,

Nu vill inte jag vara det minsta elak.

Men sätter man in 75 k på en okänds persons konto så har man nog inte alla hästar i hagen alternativt världens mest godtrogna person.

------

TS.

Har du någon info om personerna du kan skriva ut?


EDIT: FEL KONTO MVH NIKEL
 

mojja83

Guest
Nu vill inte jag vara det minsta elak.

Men sätter man in 75 k på en okänds persons konto så har man nog inte alla hästar i hagen alternativt världens mest godtrogna person.

------

TS.

Har du någon info om personerna du kan skriva ut?


EDIT: FEL KONTO MVH NIKEL


Läs tråden på FB all info finns där. Och ja som du säger man var väldigt godtrogen. Tydligen inte bara jag då vi är 7 målsäganden mot dessa personer som trätt fram och berättat om idiotin.

Det enda jag tycker är fördjävligt är att jag inte längre kan lita på okända människor längre:( Gillade den egenskapen om mig själv förut att jag var fördomsfri och trodde gott om alla människor jag träffade.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du har väl ställt av den?
En vän sålde en bil. Kontant betalning. Köparen skulle fixa med alla papper till transportstyrelsen. Men tji.
P-böterna började trilla in. Efter avställning slapp hon i varje fall betala P-böterna.
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
Men en seriös hojköpare borde väl gå med på säljares krav innan provkörning då köparen verkligen borde veta vad det finns för människor ute.

Till TS
Fan va surt iallafall, hoppas det löser sig för dig.
 

Lolle

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2012
Ort
Höör
Hoj
Cbr 1000 - 2010
Ska hålla koll i Helsingborg.
Har du några kännetecken på hojen, för jag tror inte han kör med regnr.

Den hade integrerad blinkers i baklampan samt miniblinkers fram av LED typ. Remus slip- on fanns oxå samt att bakdäcket var ganska slitet

I övrigt helt original
 
Last edited:

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Den hade integrerad blinkers i baklampan samt miniblinkers fram av LED typ. Remus slip- on fanns oxå samt att bakdäcket var ganska slitet

I övrigt helt original

Hur har det gått? Får du någon form av ersättning?

Eftersom stöldförsäkringen inte gäller i detta läga, om man hade sagt att man blev tvingad av hojen under hot, vilken försäkring hade trätt in då? Är det i en dylik situation "bättre" att säga detta till farbror blå än att säga att hojen blev stulen under provkörning?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Du har väl ställt av den?
En vän sålde en bil. Kontant betalning. Köparen skulle fixa med alla papper till transportstyrelsen. Men tji.
P-böterna började trilla in. Efter avställning slapp hon i varje fall betala P-böterna.

Att ställa av ett fordon hjälper inte mot p-böter, för att göra det måste du ändra ägare.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hmm.. behöll du inte hans körkort medans han provkörde? För du kollade väl på det för att bekräfta namn + persnummer?
 

Lolle

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2012
Ort
Höör
Hoj
Cbr 1000 - 2010
Hmm.. behöll du inte hans körkort medans han provkörde? För du kollade väl på det för att bekräfta namn + persnummer?

Tyvärr så gjorde jag inte ens det, det fanns inte i min tankevärld att detta kunde hända mig och jag vill påstå att jag normalt är väldigt försiktig av mig när det gäller affärer och pengar. Men nu är man en (dyrköpt) erfarenhet rikare. Polisen har väl redan arkiverat detta då "det inte finns något att gå efter".
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Hmm.. behöll du inte hans körkort medans han provkörde? För du kollade väl på det för att bekräfta namn + persnummer?

falskt leg går ju att få tag på runt hörnet om man vill. men det hade garanterat underlättat en aning om man ska anmäla skiten stulet alt claima ersättning från bolaget, eftersom man då gjort allt man kunnat göra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top