Bandagar utomlands?

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Någon som kan tipsa om bandagar och arrangörer i utlandet? Tänkte mig Tyskland främst men kan vara öppen för andra länder.

Verkar vara svårt att hitta lediga platser i dagsläget...

Länka gärna.
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Köra nu eller till hösten eller våren?
Kan varmt rekomendera Slovakiaring som vi var på i våras, grymt bra bana och anläggning!!
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Portimao i slutet på sep kanske kan vara ngt för dig ?
Först Superbike vm o sen kör vi själva på en bana som är så häftig
att man måste uppleva den på plats för att fatta !!

Kolla in grevensmcdelar.com för mer info.
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Prospeed.de är en väldigt seriös aktör som jag åkt bl.a. Sachsenring med, transpondrar o sätter upp varvtider o sånt. Sachsenring är för övrigt den roligaste banan jag åkt! (förutom nordslingan förstås)
Finns även en hel del andra att åka med som t.ex. Pezibaer racing och speciellt på Spa Francorchamps www.bikersdays.com.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kolla på www.moto-racing.de och under "Termine", de sammanställer info om arrangemang från en massa olika arrangörer i Tyskland och kringliggande länder.

Utgår du från norra Europa ligger väl Assen hyfsat till? Spa är lite längre tror jag. Annars har du ju bland annat Nürburgring, Lausitzring, Oschersleben, Sachsenring och Bilster Berg (sprillans ny och ritad av Hermann Tilke) i mellersta/norra Tyskland.

Det där är inte alla banor som finns där men de jag kan komma på just nu.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är bandagarna som i Sverige så man kan köra i gatgrupp och racegrupp? Jag är riktigt sugen på att köra en internationell bana fast jag är inte jättesugen på att bygga om min hoj till rejshoj !
 

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
Är bandagarna som i Sverige så man kan köra i gatgrupp och racegrupp? Jag är riktigt sugen på att köra en internationell bana fast jag är inte jättesugen på att bygga om min hoj till rejshoj !

Vi arrangerar bandagar under perioden november till mars i Spanien. Vi har inget krav på att det skall vara raceklass på vare sig hoj eller förare, mao du blir placerad i en grupp med lika erfarenhet från nybörjare till avancerad, vi ordnar transporten, support på plats och även instruktör på banan. Vi har egen verkstad varifrån vi utgår till alla våra event. Mer info hittar du på www.sportgaraget.se eller facebook.com/sportgaraget.eventos
Vår nästa transport är planerad att lämna Stockholm/Göteborg senast den 16/12
MVH Pekka:tummenupp
 

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
Vi erbjuder vår Repsol Honda 2014 till uthyrning på en bandag nu på lördag den 6/12.
Ta ett billigt flyg till Malaga, åk med vår transport till Almeria och upplev en spansk bandag. Allt detta för 400 EUR. Inkl svensktalande instruktör.
Vi har även Kawasaki 600/1000 till uthyrning denna dag. Även utrustning finns att hyra.
Begär mer info via facebook.com/sportgaraget.eventos eller www sportgaraget.se
 

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Vi erbjuder vår Repsol Honda 2014 till uthyrning på en bandag nu på lördag den 6/12.
Ta ett billigt flyg till Malaga, åk med vår transport till Almeria och upplev en spansk bandag. Allt detta för 400 EUR. Inkl svensktalande instruktör.
Vi har även Kawasaki 600/1000 till uthyrning denna dag. Även utrustning finns att hyra.
Begär mer info via facebook.com/sportgaraget.eventos eller www sportgaraget.se

Låter intressant för vintertrött/vitamin-d-brist-trött-ban-rookie. Går detta att ordna något annat datum, med kanske två eller tre dagar? Samt ingår det försäkring, om inte vad går en sådan på? För hojen alltså
 

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
Låter intressant för vintertrött/vitamin-d-brist-trött-ban-rookie. Går detta att ordna något annat datum, med kanske två eller tre dagar? Samt ingår det försäkring, om inte vad går en sådan på? För hojen alltså

Det finns flertalet bandagar hela vintern!:tummenupp Vi annonserar våra event på hemsidan och facebook så fort dom är bokade.
I priset 400 EUR är det försäkring inräknad, självrisken sätts efter hur länge du haft A kort och din ålder. Brukar hamna på 300-500 EUR men förekommer även 800-1100 EUR. Blir skadekostnaden mindre betalar du enbart skadorna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top