Offroad/Cross/Enduro

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Varmt härligt väder idag. Körningen gick kanon, la mig såklart ner så jag bröt av det nya bromshandtaget jag köpte igår.. Filmade en start med när vi stod några man på grinden. Först in i första svängen och även först ur. Ökade avståndet mot dom bakom några varv så kan säga att jag vann det heatet :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte tipsa om ett Event i Bollebyggd den 17/8 "Fullgas"
SM Stadium Cross, Enduro Tävling, HillClimb (Hojar) m.m.
Infon finns här: Fullgas

"Im going there", finns ett par platser om nån annan känner sig sugen. (ja är ett par veckor kvar men hey)
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Vart på NMK idag med bla Goffen och Thekid. Goffen blev arg när han blev omkörd så efter ett halvvarv körde han över min honda :gråta:D


2TAKT
 

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
Tjo har blivit sugen på lite enduro på senaste, ska troligt vis dra o kolla på en beta 450rr. Är det någon. Som vet nått om beta som kan va bra o veta?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjo har blivit sugen på lite enduro på senaste, ska troligt vis dra o kolla på en beta 450rr. Är det någon. Som vet nått om beta som kan va bra o veta?

Ingen aning om hur Betan är, sett den men de är ungefär det. Dock är de alltid bra att kolla så de finns ett stadigt lager med reservdelar att få tag på hyfsat enkelt, så de inte är dyrt och lång väntan på att få tag på det och alltid special.

Sen i övrigt är de väl bra att se över de vanliga på hojarna: svinglager, lager i styrhuvudet, läckage i gaffel, serviceintervall, hur långt grejerna gått så de inte väntar ett dyrt kolvbyte samt ventilinställning m.m. de första man får göra när man köpt hojen, ev lösa ekrar m.m.
 

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
tackar för svaren, blev tyvärr ej den hojjen. men om hittar en trevilg 450 så hojta gärna till :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan bara säga att en CRF450 är lätt jobbig att köra enduro med så den skulle ja inte rekommendera. (hade en själv, fick greja en del för att få den att funka för Enduro).
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Då köper du en exc450 :) Skit nöjd med min. Du får gärna testa om du vill. Står med motardhjulen på :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja EXC:n 400/450 är väl ett bra val i de fallet om de ska tjänstgöra både som Motard och Enduro.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Det kan vi ta och styra upp någon dag :) Har visserligen inte kört någon enduro med den själv än men det finns väl en anledning att så många kör exc i endurospåret så det ska nog inte vara något problem :tummenupp Och ska du även ha den som motard så är exc perfekt med tanke på att dom är lv reggade och 6 växlad låda :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top