|
REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!
| ||
| LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET | |||
Jag tror dessutom att alla tillverkare skulle vilja sitta som Rossis sista märke/team när han lägger av. För i vilket garage är det störst risk att han dyker upp fram över? Ju där han körde sist. Tänk på alla jubileumsprylar och farväl lacker och skit de kan sälja efter hans sorti, Yamma tar chansen oavsett det sportsliga tror jag faktiskt.
Lack & Läder i alla väder!!!!!!
Långsam projekttråd rädda min CB750
Lorenzo i intervju ang. Ben Spies som lämnar Yamaha
http://www.motogp.com/en/news/2012/L...USA%20preevent
Den delen tror jag inte betyder någonting, den är rent av oväsentlig ur Yamahas ögon. "Rossi Edition R1" skulle knappt synas som en promille i bokslutet.
I Sverige såldes 106st (!) R1'or 2009, bäst säljande sporthojen det året. I "motorcykeltokiga" Italien fick dom iväg hela 1562st, även där bäst säljande sporthojen det året.
Googla hur många R1/R6 Yamaha säljer på ett helt år världen över & jämför med de 1,5milj scootrar dom säljer per år, enbart i Indonesien. Honda är ännu större!
Det finns ett skäl till att det står Semakin Di Depan på Yamaha & Satu Hati på Honda, ingen av dom är sponsorer f.ö.
Ursprungligen postat av Toby Moody @ Brittish Eurosport
Fast man kan väl sälja en scooter med nr46 på med eller? Yamma hade både en GO!!!! och en FIAT lackad scooter.
Lack & Läder i alla väder!!!!!!
Långsam projekttråd rädda min CB750
Känns ganska långt bort med tanke på att dom lägger ner för att låta Bmw italia ratta hela deras satsning! Deras nuvarande förare får alltså slåss om två platser och Melandri sitter ganska säkert och sen har dom både Haslam och Badovini om den sista så det är nog inte bara att "få" en plats....
Då känns det som Suzuki kanske skulle kunna reparera sin miss från förra gången Spies ville till wsbk och gudarna skall veta att de behöver honom....
Orsaken är väl svår att veta om han inte bara fått kicken men tidigare så har han uttalat sig om att fabriksstallet var mer restriktiva till att prova andra saker än vad de var i tech3!
Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...
Bandagar 2013
Mars - Misano: 2.00.8
April - Hockenheimring: 2.00.3
Maj - Sachsenring: 1.38.1
Kör du S1000RR? Kom och lek med oss andra i S1000RR-tråden!
Min tråd med mina ombordfilmer från olika bandagar
Men Rossi är megakänd/megapopulär i Indonesien och det är med R1/R6 – som många aningslöst tror är GP-hojar med lyse och blinkers – som Yamaha upprätthåller den höga statusen i sitt varumärke, vilket smittar av sig nedåt i modellprogrammet.
Så att kunna erbjuda R1/R6/skotrar med ”46”-lackering är nog inte betydelselöst.
Senast redigerat av Radare den 2012-07-25 klockan 21:21.
Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.
Nämligen:
”I hear some rumours. And some rumours say that Valentino is going to come back. It could be a good thing for Yamaha. We have been a good couple in the past years, but it hasn’t been decided yet. My preference is to have a competitive rival in the team.”
Skulle kunna vara så att hans politiskt korrekta uttalande beror på att it´s a done deal, eller i alla fall mycket sannolikt.
Senast redigerat av Radare den 2012-07-26 klockan 10:20.
Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.
"We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
KTM GP technical boss Harald Bartol
"We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
Säkert ingen omöjlighet men det känns ju som det är ett av de teamen som har väldigt bra förarmaterial redan idag och bortsett från Melandri(som borde vara självklar) så är ju Haslam en etablerad toppförare och Badovini en lovande kille för framtiden!
Tycker att Spies i wsbk skulle vara kul men gärna i ett annat team än bmw t.ex Suzuki eller Kawwa
Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...
Bandagar 2013
Mars - Misano: 2.00.8
April - Hockenheimring: 2.00.3
Maj - Sachsenring: 1.38.1
Kör du S1000RR? Kom och lek med oss andra i S1000RR-tråden!
Min tråd med mina ombordfilmer från olika bandagar
Jag tror precis på motsatsen! OM Valentino väl går till Yamaha så ser "drakarna" i Japan såklart till att han har rejäla grejer att åka med. Motsatsen skulle ju förefalla smått fånigt!!
Sedan ang Valentinos "utveckling"! Det skulle förvåna stort om han inte har det i ryggen och snabbt hittar tillbaka till den riktiga MGP toppen.
Senast redigerat av #space den 2012-07-26 klockan 14:11.
"Sometimes it’s hard to see where Puig stops and Pedrosa starts"
Precis min tanke då Badovini verkar komma mer och mer! Dock så var ju hela grejen att Spies skulle in och han lär knappast vara andreförare bakom Melandri så jag tror att han hamnar någon annanstans!
Tror säkert att alla team i wsbk vill ha Spies men tror även att det är max 2-3st som har råd med honom!
|
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige? | |
|
|
|
|