599 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 6 av 54 FörstaFörsta 12345678910111231 ... SistaSista
Resultat 151 till 180 av 1620
    The Doctor is back! P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Citat Ursprungligen postat av MC Doktorn Visa inlägg
    Vad är en säker pålitlig källa för dig och kan du ange någon.
    Duger Lucio Cecchinello?

"...the pressure to drop the rule also came from the satellite Honda teams themselves. As LCR boss Lucio Cecchinello explained to MotoMatters.com at Barcelona, maintaining the Rookie Rule would have caused massive problems for both the LCR and the Gresini Honda teams had they signed Marquez. The Spaniard has a very long-standing relationship with Repsol, and that relationship would have meant the teams losing their own oil sponsors, LCR with ELF and Gresini with Castrol. They would also have to lose staff to make way for the crew Marquez is currently working with. With Marquez almost certain to then leave for the Repsol Honda team the year afterwards, there would have been massive disruption to the long-term relationships the satellite Honda teams had already built up with sponsors and crew, with little prospect of being able to repair them afterwards."

http://www.motomatters.com/news/2012..._for_2013.html

BTW: Amerikanerna ska nog ligga lite lågt när det gäller vilket pass man ska ha. En stor anledning till att Spies kör i fabriksteamet är stödet från Yamaha USA och USA är en av Ducatis viktigaste marknader (Hayden).
    Senast redigerat av P€RRA den 2012-07-23 klockan 08:54.

Kör på tomgång FireSalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    FireStorm
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av S&S3M Visa inlägg
    BTW: Amerikanerna ska nog ligga lite lågt när det gäller vilket pass man ska ha. En stor anledning till att Spies kör i fabriksteamet är stödet från Yamaha USA och USA är en av Ducatis viktigaste marknader (Hayden).
    Du tror inte resultaten räcker?
    1. Lorenzo 185 p
    6. Rossi 82 p
    8. Nicky 74 p
    10. Spies 66 p

Spies skulle nog må bra av ett byte, frågan är till vad i så fall?

MC Doktorn
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av fezt Visa inlägg
    Fast lyfter du med fler delar från artikeln så verkar de inte vara något problem från lorenzos sida sett:
    "Yamaha factory rider,Jorge Lorenzo former Rossi’s team mate at Yamaha said that he will not be disturbed by the return potential of Valentino Rossi for the factory Yamaha squad MotoGP next 2013 season."

Wilco Zeelenberg, the Dutch team boss said that Lorenzo will not have problems in dealing with Rossi who returned to the opposite side of the factory Yamaha garage.

“I do not think it will worry about Jorge at all. They are not friends that’s for sure, but Jorge is also not responsible for fixing the second rider. He was a professional motorcycle rider and he has only one thing in mind and that’s to win . And no matter who the other person"
    Jag kanske var lite otydlig .

Men det som enligt min syn inte var så lockande var att komma tillbaks till ett team och nu få spela andrafiolen efter Lorenzo.

Duger Lucio Cecchinello?

"...the pressure to drop the rule also came from the satellite Honda teams themselves. As LCR boss Lucio Cecchinello explained to MotoMatters.com at Barcelona, maintaining the Rookie Rule would have caused massive problems for both the LCR and the Gresini Honda teams had they signed Marquez. The Spaniard has a very long-standing relationship with Repsol, and that relationship would have meant the teams losing their own oil sponsors, LCR with ELF and Gresini with Castrol. They would also have to lose staff to make way for the crew Marquez is currently working with. With Marquez almost certain to then leave for the Repsol Honda team the year afterwards, there would have been massive disruption to the long-term relationships the satellite Honda teams had already built up with sponsors and crew, with little prospect of being able to repair them afterwards."

http://www.motomatters.com/news/2012..._for_2013.html

Men frågan rörde Rossi och hans övergång till ett nytt team eller bildandet av ett eget nytt team.

Amerikaner eller inte så var Spies den förste att drabbas av Rookie regeln, hans reaktion verkar relevant.
    Om han hade varit Spanjor kanske regeln hade ändrats 2010 ? Hade Bradl varit Spanjor kanske regeln ändrats redan i år ?

Motogp styrs av ett spanskt företag som heter Dorna och äger rättigheten till Motogp.
    År 2013 kommer 75% av de konkurrens kraftiga styrningarna innehas av Spanjorer.
    Repsol är ett Spansk oljebolag som Sponsrar fabriksteamet.
    Stoner lägger av och helt plötsligt tas Rookie regeln bort.

Starka aktörer som kan påverka att ett regelverk kan ändras ?

Talanger som Luthi, Bradl, Iannone får ta över det som finns kvar.

Medlem fezts avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    lös
    Jag kanske var lite otydlig .

Men det som enligt min syn inte var så lockande var att komma tillbaks till ett team och nu få spela andrafiolen efter Lorenzo.
    Håller med, borde kännas bra surt för rossi att helt plötsligt vara andreförare efter typ 10 år som försteförare, o just bredvid lorre som tidigare va hans "Wingman".
    Ja tror fortfarande vi ser rossi kvar i samma team nästa år fast de e dömt att misslyckas.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av fezt Visa inlägg
    Håller med, borde kännas bra surt för rossi att helt plötsligt vara andreförare efter typ 10 år som försteförare...
    Förstås. Men Rossi skulle ju aldrig gå till ett team om avtalet stipulerade att han skulle bli negativt särbehandlad materiellt sett. Det borde vara möjligt att ge Lorenzo och Rossi samma materiella förusättningar. Fast ändå inte. Under säsongen görs större och mindre justeringar av materialet och Yamaha måste då välja vilken förares input man ska lyssna på. Och då blir det förstås Lorenzos eftersom han är deras framtidsman. Å andra sidan kanske inte det gör så mycket eftersom (så vitt jag kan bedöma) Lorenzo och Rossi ser ut att ha stora liketer i körstil.
    Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.

Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Men frågan rörde Rossi och hans övergång till ett nytt team eller bildandet av ett eget nytt team.
    Blev lite osäker på vad du menade men citera det jag skrivit så ska jag försöka svara

Amerikaner eller inte så var Spies den förste att drabbas av Rookie regeln, hans reaktion verkar relevant. Om han hade varit Spanjor kanske regeln hade ändrats 2010 ? Hade Bradl varit Spanjor kanske regeln ändrats redan i år ?
    Det kan vi så klart spekulera om men jag menade bara att Edwards, Spies och Hayden har en klar fördel av att vara amerikaner och att de kanske ska ligga lågt med snacket om att de har fel pass. Jag tror att alla förare som inte kommer från stora marknader eller TV-länder har en klar nackdel.

Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Citat Ursprungligen postat av Radare Visa inlägg
    Förstås. Men Rossi skulle ju aldrig gå till ett team om avtalet stipulerade att han skulle bli negativt särbehandlad materiellt sett. Det borde vara möjligt att ge Lorenzo och Rossi samma materiella förusättningar. Fast ändå inte. Under säsongen görs större och mindre justeringar av materialet och Yamaha måste då välja vilken förares input man ska lyssna på. Och då blir det förstås Lorenzos eftersom han är deras framtidsman. Å andra sidan kanske inte det gör så mycket eftersom (så vitt jag kan bedöma) Lorenzo och Rossi ser ut att ha stora liketer i körstil.
    Men du skrev ju innan att det var helt osannolikt?

(Det är det mest osannolika utfallet. Mer troligt att se Rossi och Ellison som teamkompisar i ett nytt Kawasakiteam. Varken Lorenzo eller Rossi skulle gå med på att köra för samma team.)
    Senast redigerat av P€RRA den 2012-07-23 klockan 13:10.

på gång i skogen!!! MrRooss avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    ZX9R, DukeII, CBfour750
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade? För övrigt tror jag mest på att Vale stannar kvar hos ducce men vinner inget mer, två år till sen slutar han. Bittert och trist men det känns mest så just nu. Ingen skulle bli gladare än mig att se honom på en konkurenskraftigt båge nästa år!
    Lack & Läder i alla väder!!!!!!
    Långsam projekttråd rädda min CB750

Medlem fezts avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    lös
    Citat Ursprungligen postat av MrRoos Visa inlägg
    Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade?
    Hur menar du då? Yamman har alltid varit efter effektmässigt, och tagit igen på stabilitet och hög kurvhastighet... vad har ändrats sedan Rossi lämnade?

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Men du skrev ju innan att det var helt osannolikt?
    Jo, jag ser det egentligen som osannolikt att Rossi och Lorenzo blir teamkompisar. Det vore förstås kul att se och ett dreamteam utan like, men i praktiken tror jag inte det går att fixa.
    Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.

T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade?
    Ser Yamahan ut att vara väldigt mycket sämre än Hondan i år?
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

gubbjävel heggelis avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    cbr1000rr -05, KTM 400 exc
    Garage
    Visa garage
    Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade? !
    Tycker du att Lorenzo/Yamaha verkar behöva Rossis hjälp?

Hallelujah för fan!! heretiques avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Triumph Speed Triple 1050
    Garage
    Visa garage
    http://superbikeplanet.com/2012/Jul/120724spiesnoy.htm

Då finns det en ledig plats hos yamaha iaf.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Medlem nazurros avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Hoj
    Hojlös
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av heretique Visa inlägg
    http://superbikeplanet.com/2012/Jul/120724spiesnoy.htm

Då finns det en ledig plats hos yamaha iaf.

Oj! Nu blir man nyfiken på att höra detaljerna kring det där.

Hallelujah för fan!! heretiques avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Triumph Speed Triple 1050
    Garage
    Visa garage
    Enligt källor på twitter är han på väg till bmw i wsbk...

Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Min gissning är att han redan nu fått veta att han inte får något nytt kontrakt och att valet knappast är hans eget. Han låter lite bitter, och vem hade inte varit det.

Att Rossi går till Yamaha känns nu ännu troligare

Medlem fezts avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    lös
    Min gissning är att han redan nu fått veta att han inte får något nytt kontrakt och att valet knappast är hans eget. Han låter lite bitter, och vem hade inte varit det.
    Att Rossi går till Yamaha känns nu ännu troligare
    Tror inte Spies "avgång" betyder ngt i valet av Rossi eller ej... men såklart från att platsen hos yamaha "troligen" skulle ersättas med en ny förare, så är de nu snarare "definitivt".
    Hoppas också på Rossi till Yamaha..

R I P Marco #58 #spaces avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    ebba grön
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Yamaha offrar gode Elbowz samtidigt rullar man ut röda mattan för Valentino. Spies är en gåta fast redan senaste rejset såg det mer än lovligt passivt avslaget ut i depå! Blir svårt för tävlings människan Valentino att inte nappa på den Yamaha styrningen!! Forza Vale !!!
    Senast redigerat av #space den 2012-07-24 klockan 19:53.
    "Sometimes it’s hard to see where Puig stops and Pedrosa starts"

Medlem Herr_Svamps avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Hoj
    FZ1-SA
    Hade inte Rossi redan förlängt med Ducati?

T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Herr_Svamp Visa inlägg
    Hade inte Rossi redan förlängt med Ducati?
    Nej. Han ska fundera över sommaren, dvs. se hur Ducatis nya motor funkar och vad som kanske händer med Audis intåg. Beslut till Brno ungefär som vanligt.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Citat Ursprungligen postat av Gustav O Visa inlägg
    Nej. Han ska fundera över sommaren, dvs. se hur Ducatis nya motor funkar och vad som kanske händer med Audis intåg. Beslut till Brno ungefär som vanligt.
    Hade varit rätt fräckt av Yamaha att annonsera Rossi som fabriksförare nästa år redan till helgen. Det hade onekligen tagit udden av Spies PR-kupp.

Lite trist för Spies men jag tror han kommer att bli ihågkommen som en besvikelse om han inte gör comeback med något annat team och vinner ett par race

MC Doktorn
    Gäst
    Ingen överraskning och den utlösande faktorn är säkert den urusla utvecklingen för honom i kombination att detta också är en signal till Vale som står och väger.

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Hoj
    Scott Scale 29'er
    Garage
    Visa garage
    Även om jag väldigt gärna skulle se Rossi på Yamaha igen så tror jag han skulle bli akterseglad av Lorenzo för det mesta.. Då ser jag inte riktigt poängen med det, Lorenzo kan ju uppenbarligen utveckla Yamahan helt själv.
    Därav hoppas jag mer på att Yamaha lyfter upp Espargaro (Pol) så han, Bradl & Marquez kan börja utmana Lorenzo & Pedrosa till 2014. Det om något vore ett lyft för MotoGP, även om det är ett önsketänkande.
    Citat Ursprungligen postat av Toby Moody @ Brittish Eurosport
    It's to easy making judgement on somebodys caracter without meeting them.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Visa inlägg
    Även om jag väldigt gärna skulle se Rossi på Yamaha igen så tror jag han skulle bli akterseglad av Lorenzo för det mesta. Då ser jag inte riktigt poängen med det...
    Poängen för vem?

Poängen för Rossi är glasklar: han skulle få en hoj som han kan köra.
    Poängen för Yamaha är glasklar: de vill förstås associeras med världens mest populära förare.

Kör på tomgång FireSalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    FireStorm
    Garage
    Visa garage
    Vad ska Yamaha med Vale till? De har Lorenzo redan, som är åtta år yngre än Rossi och leder VM. Behöver de inte odla fram något som de kan ha glädje av när Jorge vill/behöver röra på sig? Yamaha vill i så fall bara ha sponsorerna som #46 medför.

Medlem nazurros avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Hoj
    Hojlös
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av FireSalle Visa inlägg
    Vad ska Yamaha med Vale till? De har Lorenzo redan, som är åtta år yngre än Rossi och leder VM. Behöver de inte odla fram något som de kan ha glädje av när Jorge vill/behöver röra på sig? Yamaha vill i så fall bara ha sponsorerna som #46 medför.
    Det finns ju också risken att Rossi stjäl poäng från Lorenzo i titeljakten (som David Emmet på motomatters skriver här: http://m.motomatters.com/news/2012/0...e_will_be.html)

I samma artikel ang. Ben Spies finns en klassisk konspirationsteori:

"Another source reports that the control that Spies and his crew had over the setup of their bike was limited, with Yamaha asking the Texan to help test parts for Lorenzo's title chase."

Men det låter ganska osannolikt tycker jag.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Med tanke på att Rossi är en av få som idag kan dra med sig stora pengar in i ett team så vill nog alla ha honom i det ekonomiska läge vi nu har, utöver det så har han ett högt marknadsvärde så de Rossi kör för syns oavsett placering.

I ett annat läge hade han nog fått ratta satelithoj om inte Ducati velat fortsätta med han men nu tror jag det är han som väljer, inte på det sportsliga resultatet eller med tanke på framtiden utan bara för det ser ut som det gör nu.

Att tro att inte MGP-teamen bryr sig om pengar när de letar förare utan bara placeringar och framtida resultat är inte att leva i verkligheten.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

R I P Marco #58 #spaces avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    ebba grön
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Guldägget är inte bara största reklampelare som MGP någonsin sett. Utan störst som sportsman what ever.. Syftet med att Yamaha skulle värva över Valentino är isåfall såklart att 2013 återigen till det yttersta höja fabriksteamet sportsligt och kommersiellt. Med tanke på att Honda rustar starkt inför 2013- skulle det förvåna om Yamaha sitter lugnt i båten och passivt tittar på! Självklart finns det andra kreativa lösningar att föra Yamaha famåt. Fast verkligheten är att teamets sportsliga standard ska höjas! Med guldägget och Jlo i team 2013 skulle Yamaha:s MGP team positivt inspirera andra i Yamaha familjen och ge huvudbry till övriga MGP team. Vilket enligt mig en god strategi. Övriga MGP team skulle tvingas/vilja anstränga sig än mer i en konsekvens och avgörande betydelse ett resultat som skulle komma gynna Yamaha!
    "Sometimes it’s hard to see where Puig stops and Pedrosa starts"

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Hoj
    Scott Scale 29'er
    Garage
    Visa garage
    Poängen för Yamaha är glasklar: de vill förstås associeras med världens mest populära förare.
    Putsa glasen! De enda som kan ge Rossi en fabriksstyrning hos Yamaha är hans ev. sponsorpengar.
    Citat Ursprungligen postat av Toby Moody @ Brittish Eurosport
    It's to easy making judgement on somebodys caracter without meeting them.

Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Ni får det att låta som att Lornezo är en riktig utomjording som aldrig kan bli skadad eller få andra problem.

Med Rossi i Yamaha har de två bra chanser att vinna titeln om olyckan skulle vara framme.

Sidan 6 av 54 FörstaFörsta 12345678910111231 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2008 Honda Cb600f av ethic

2007 Suzuki DRZ400SM av Dumsnål

1988 Suzuki GSX600F av Dumsnål

Bloggar
En liiiiten go runda. av Ankan1

Slutet på Götene... av Tony13

Efterbörd! av Toyman

Köp & Sälj - Säljes

05/24  Alpinestars handskar GP PRO, NYA!
05/23  Excel Motardhjul XR600R
05/23  Dainese jacka strl 46 bytes mot 48
05/23  Suzuki GSX 1250!!! 2010 Bästa pris!!
05/23  Skyddsjacka X3m Scorpion
05/23  Honda F4i Stuntcykel
05/23  Bromsbelägg bak SBS till RF900
05/23  Gotland Ring 31/5-2/6 Snabb grupp
05/23  Rensning
05/23  2 set 120/190 Michelin + Metzeler
05/23  Kawasaki zx10r
05/23  Regndäck
- Gå till Köp & Sälj (Säljes)

Köp & Sälj - Köpes

05/23  KTM 625, 640, 660, 690, XT660R/X
05/23  Dainese läder byxor strl 54 bytes mot 52or