550 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 26 av 54 FörstaFörsta ... 2021222324252627282930313251 ... SistaSista
Resultat 751 till 780 av 1620
    Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av Gustav O Visa inlägg
    Dina personliga erfarenheter är nog tyvärr inte applicerbara på Lorenzo...
    Det var ett snabbt och tvärsäkert konstaterande. Varför skulle mina personliga erfarenheter om vad som bidrar till ödmjukhet inte vara relevanta när vi pratar om just Lorenzo? Mitt exempel var ju inte precis ett långskott vad gäller livserfarenheter i relation till personlighetsutveckling. Det hade varit en annan femma om jag påstod att en dröm jag haft om Lorenzo sade något handfast om hans personlighet.

Jag har inte läst boken som är skriven om Lorenzo och som har imponerat på många som först tvivlat på hur intressant en biografi om en 20-årig kille kan vara. Kanske skulle den ge en annan bild av Lorenzo än den jag har fått när han intervjuas i samband med tävlingarna.

Du kan vara väldigt självsäker men samtidigt ödmjuk och det är det Lorenzo visar.
    Hur framträder denna ödmjukhet när han svarar på frågor i samband med tävlingarna menar du? Jag har missat detta totalt. Med tanke på hans ställning och status krävs det en del för att verklig ödmjukhet ska märkas, tycker jag. Mer än att man tillstår att somliga andra förare är snabba somliga dagar. Eller att det kommer bli tufft race på söndag.

Det är ingen mening med att vi ägnar oss åt hårklyveri, men bara så att vi inte missförstår varandra är det skillnad mellan självsäkerhet och självförtroende.
    Senast redigerat av Radare den 2012-08-17 klockan 23:51.
    Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Du jämför alltså Ben Boström som hade en kort period där han vann fem lopp i rad i WSBK och sedan inget mer med Rossi som vunnit det mesta som går att vinna och det skulle vara belägget för att Ducati kommer lyckas bättre utan Rossi?
    Ja. Men det finns säkert exempel på samma fenomen som kan kännas mer närbesläktade i både tid och rum. Fast jag kan inte kommer på något. Det som har hänt med Ducati och Rossi är ju hyfsat unikt så det är svårt att luta sig mot tidigare erfarenheter när man ställer hypoteser om framtiden. Men det känns som att det skulle kunna vara och bli som jag skrev: mindre press för både Ducati och Rossi skulle gynna båda parter. Och som jag skrev: någon lite mer namnkunnig (tror det var Oxley) skrev just detta helt nyligen.

Jag hoppas Ducati lyckas men är inte övertygad än.
    Nej, vem tusan är det? Det finns ju i nuläget inget alls som motsäger hypotesen att Ducati kommer vara ännu sämre nästa år. Men visst hoppas man. På motsatsen.
    Now this looks like a job for me so everybody just follow me cuz we need a little controversy, cuz it feels so empty without me.

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Hoj
    Scott Scale 29'er
    Garage
    Visa garage
    Känns det inte väldigt långsökt att diskutera förarnas personlighet/uttryck när man baserar sin åsikt på intervjuer i media, där nämnda förare har otaliga timmar av "mediaträning" bakom sig? När man läser i denna tråd så är det flertalet som formulerar sina inlägg som att deras åsikt vore den absoluta sanningen (de stod ju på MotoMatters..) & att det kan förstå en citerad mening ur ett sammanhang på 25 meningar.

Jag tror inte att de spelar någon roll hur personligt det låter, det är fortf. någon bakom kulisserna som bestämmer vad & när saker får uttalas officiellt. Det är nog ett krig av betydligt större vikt än vad vi tv-tittare klarar av att förstå.
    I mina ögon är Edwards (den ärlige?!) typexemplet på detta! Visst, han må va "ärlig" om sin nuvarande hoj osv. men jag tror att en stor del utav det är ett spel för galleriet för att visa upp teamet & dess sponsorer (vem ligger 4'a i CRT? Just det..). "You must have a good press-officer" är BS, det var "planerat" redan innan... GP handlar om på tok för många miljoner för att förarna ska få säga vad dom vill.

De få gånger vi verkligen får se vad/hur förarna tycker om saker & ting tror jag är ögonblicket där de kommer in i depån efter ett tränings- eller kvalvarv & pratar med sina mekaniker/ingenjörer. De lilla som kommit ut efter FP2 nu på Indy tycker jag styrker min tes då de sett likadant ut hela säsongen oavsett förare.. Casey's officiella uttalande ser ni här nedan... Hur pass bra stämmer det med hans visade reaktion när han kom in i depån bankades på styret/bromsen & viftande mot sina mekaniker?

Citat Ursprungligen postat av Casey Stoner @ MotoGP.com
    "We tried a couple of things this morning but with the track being so slippery we didn't really take anything from it. This afternoon we knew what we wanted to try after the morning session but unfortunately we had some issues with the bike. We had a problem with electronics on one exit and then a strange feeling in the rear on a later exit, perhaps a stone got into the chain or something, we're not sure yet. Due to the fact we couldn't identify what the problem was, we decided to use the second bike and I only managed a few laps. A slightly disappointing afternoon and we know what we want to work on tomorrow morning."
    Dock ska min åsikt tas med en nypa salt då jag väger mer mot personligt tyckande än "experters" uttalanden. Jag är nog en av få som är helt övertygad om att Stoner är en av få förare de senaste 10 åren vars varvtider endast varit begränsade av materialet han sitter på. Jag struntar totalt i hur han är som person, det intresserar mig inte ett dugg, han är i mina ögon den snabbaste som suttit på en motorcykel sen 4-takt kom in i reglementet. Rossi, titlar, vinstprocent & precis allt annat som kan "bevisa" motsatsen är i mina ögon rent blaj! Stoner är de snabbaste sen Doohan. Dock betyder inte snabbast bäst, det har både Lorenzo & Rossi visat.
    Senast redigerat av Henrik den 2012-08-18 klockan 01:14.

MC Doktorn
    Gäst
    Say no more.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Double-facepalm.jpg
Visningar:	141
Storlek:	47,7 KB
Id:	368117

The Doctor is back! P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Visa inlägg
    Känns det inte väldigt långsökt att diskutera förarnas personlighet/uttryck när man baserar sin åsikt på intervjuer i media, där nämnda förare har otaliga timmar av "mediaträning" bakom sig?

Rossi, titlar, vinstprocent & precis allt annat som kan "bevisa" motsatsen är i mina ögon rent blaj! Stoner är de snabbaste sen Doohan.
    Hur långsökt de än må vara tycker jag att de som vill ska få diskutera i princip vad de vill så länge det rör sig om något roadracingrelaterat.

Att avsluta ett inlägg med en personlig åsikt och sen säga att alla typer av bevis för motsatsen är "rent blaj" inbjuder ju inte direkt till någon vidare (och trevlig) diskussion, tyvärr.

R I P Marco #58 #spaces avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    ebba grön
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Neutral Visa inlägg
    Är inte bitter ett dåligt ordval oavsett? Han har ju inget att vara bitter över regerande mästare som han är
    "Marshaling is what caused me to not get a good result today."

"Sometimes it’s hard to see where Puig stops and Pedrosa starts"

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av #space Visa inlägg
    "Marshaling is what caused me to not get a good result today."

Var citerar du ifrån?

”There was nothing wrong with my bike, but there was no way they were going to help me. So...you know...yet again german marshalls have kept me from a descent result.”

Ur intervjun efter racet på motogp.com

8. 2012-08-18, 11:59

The Doctor is back! P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Citat Ursprungligen postat av Radare Visa inlägg
    Var citerar du ifrån?
    Space citat kommer från den artikel som Kevin Schwantz skrev om Stoner:
    http://www.superbikeplanet.com/2012/Jul/1207.htm

Alltså inget direkt citat av Casey själv.

R I P Marco #58 #spaces avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    ebba grön
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av S&S3M Visa inlägg
    Space citat kommer från den artikel som Kevin Schwantz skrev om Stoner:
    http://www.superbikeplanet.com/2012/Jul/1207.htm

Alltså inget direkt citat av Casey själv.
    Det är korrekt.

Fast "So...you know...yet again german marshalls have kept me from a descent result." är ju lika skön hehe
    "Sometimes it’s hard to see where Puig stops and Pedrosa starts"

T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Det var ett snabbt och tvärsäkert konstaterande. Varför skulle mina personliga erfarenheter om vad som bidrar till ödmjukhet inte vara relevanta när vi pratar om just Lorenzo? Mitt exempel var ju inte precis ett långskott vad gäller livserfarenheter i relation till personlighetsutveckling. Det hade varit en annan femma om jag påstod att en dröm jag haft om Lorenzo sade något handfast om hans personlighet.
    Att utgå från sig själv för att bedöma en annan person och ha det som någon form av facit är minst sagt vansklig, speciellt med tanke på hur fundamentalt annorlunda era liv lär vara. Jag säger inte att jag har mer rätt än du utan är mer ute efter att det är väldigt vanskligt att dra så långt dragna slutsatser som gärna görs om deras personligheter här, mig inkluderad.

Jag har inte läst boken som är skriven om Lorenzo och som har imponerat på många som först tvivlat på hur intressant en biografi om en 20-årig kille kan vara. Kanske skulle den ge en annan bild av Lorenzo än den jag har fått när han intervjuas i samband med tävlingarna.

Hur framträder denna ödmjukhet när han svarar på frågor i samband med tävlingarna menar du? Jag har missat detta totalt. Med tanke på hans ställning och status krävs det en del för att verklig ödmjukhet ska märkas, tycker jag. Mer än att man tillstår att somliga andra förare är snabba somliga dagar. Eller att det kommer bli tufft race på söndag.

Det är ingen mening med att vi ägnar oss åt hårklyveri, men bara så att vi inte missförstår varandra är det skillnad mellan självsäkerhet och självförtroende.
    Han uttrycker ju hela tiden sin respekt för sina medtävlare, hur hårt de måste fortsätta att arbeta osv. osv. Han välkomnar Rossi tillbaka, tycker den berömda "väggen" de hade i Yamaha förut var löjlig. Varför han skulle ljuga om detta känns mer otroligt än att han faktiskt tycker det han säger.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Ja. Men det finns säkert exempel på samma fenomen som kan kännas mer närbesläktade i både tid och rum. Fast jag kan inte kommer på något. Det som har hänt med Ducati och Rossi är ju hyfsat unikt så det är svårt att luta sig mot tidigare erfarenheter när man ställer hypoteser om framtiden. Men det känns som att det skulle kunna vara och bli som jag skrev: mindre press för både Ducati och Rossi skulle gynna båda parter. Och som jag skrev: någon lite mer namnkunnig (tror det var Oxley) skrev just detta helt nyligen.

Nej, vem tusan är det? Det finns ju i nuläget inget alls som motsäger hypotesen att Ducati kommer vara ännu sämre nästa år. Men visst hoppas man. På motsatsen.
    Jag tror att det misslyckande som Rossi/Ducati har varit kan vara det som gör att Ducati inser att de är en stor del i att det gått så illa som det har gått de senaste åren. Stoners titel 2007 var på flera sätt olycklig för Ducati som tillverkare då de trodde att hojen var bättre än den var, fanns ju anledningar till att Stoner inte ville vara kvar osv.
    Det kan göra att Ducati kommer bli starkare och inte att det skulle vara en förare med "Mindre press" på sig.
    Anser jag.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Känns det inte väldigt långsökt att diskutera förarnas personlighet/uttryck när man baserar sin åsikt på intervjuer i media, där nämnda förare har otaliga timmar av "mediaträning" bakom sig? När man läser i denna tråd så är det flertalet som formulerar sina inlägg som att deras åsikt vore den absoluta sanningen (de stod ju på MotoMatters..) & att det kan förstå en citerad mening ur ett sammanhang på 25 meningar.
    Klart det är vanskligt, vilket var lite vad jag ville påvisa med mina svar till Radare. Vi har inte närheten av hela bilden. Dock ser man ju att det är skillnad mellan de olika förarnas personligheter.

Dock ska min åsikt tas med en nypa salt då jag väger mer mot personligt tyckande än "experters" uttalanden. Jag är nog en av få som är helt övertygad om att Stoner är en av få förare de senaste 10 åren vars varvtider endast varit begränsade av materialet han sitter på.
    Om man tittade på förra säsongen var det solklart att Lorenzo hindrades av materialet där Yamahan inte var lika bra som Hondan så jag anser att du har fel diReCkT!

Jag struntar totalt i hur han är som person, det intresserar mig inte ett dugg, han är i mina ögon den snabbaste som suttit på en motorcykel sen 4-takt kom in i reglementet. Rossi, titlar, vinstprocent & precis allt annat som kan "bevisa" motsatsen är i mina ögon rent blaj! Stoner är de snabbaste sen Doohan. Dock betyder inte snabbast bäst, det har både Lorenzo & Rossi visat.
    Han är den som har kunnat köra snabbast enstaka varva och även enstaka race det håller jag med om. Men det är mer som ska till för att vinna.

Grand Prix Mechanic Neutrals avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    5x
    Garage
    Visa garage
    ...tycker den berömda "väggen" de hade i Yamaha förut var löjlig...
    Men det där är väl ändå inte att vara ödmjuk? Han säger att "the idea with the wall was stupid" eller liknande. Och vems idé var det med väggen? Jo, Rossis, som sitter en meter ifrån Lorenzo på samma presskonferens. En tydlig pik tycker jag i alla fall. Men jag kanske minns fel, det är mycket saker som verkar justeras på senare tid vad som egentligen menades.
    /peter

2t vs 4t - http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0

Stoner > Rossi

MC Doktorn
    Gäst
    Klart det är vanskligt, vilket var lite vad jag ville påvisa med mina svar till Radare. Vi har inte närheten av hela bilden. Dock ser man ju att det är skillnad mellan de olika förarnas personligheter.

Om man tittade på förra säsongen var det solklart att Lorenzo hindrades av materialet där Yamahan inte var lika bra som Hondan så jag anser att du har fel diReCkT!

Han är den som har kunnat köra snabbast enstaka varva och även enstaka race det håller jag med om. Men det är mer som ska till för att vinna.
    Du beskriver att det var materialet enbart som hindrade honom (Lorenzo) och inte att Casey faktiskt vann och slog honom 2011 och påstår att andra har fel.

Inser du inte att det även beror på förföraren och hur den kan utnyttja materialet?

Jag tror dom flesta Motogp förarna besitter extrema förmågor som vi inte ens kan fantisera om.

Hur kommer det sig att Dovi inte var före Lorenzo 2011 eftersom han hade sånt överlägset material?
    Senast redigerat av MC Doktorn den 2012-08-18 klockan 18:00.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Neutral Visa inlägg
    Men det där är väl ändå inte att vara ödmjuk? Han säger att "the idea with the wall was stupid" eller liknande. Och vems idé var det med väggen? Jo, Rossis, som sitter en meter ifrån Lorenzo på samma presskonferens. En tydlig pik tycker jag i alla fall. Men jag kanske minns fel, det är mycket saker som verkar justeras på senare tid vad som egentligen menades.
    Nej men det är ett exempel av flera där han verkar vara en mogen, förvisso med självförtroende, man som åtminstone inte visar brist på ödmjukhet. Tycker jag.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Det har skrivits mycket om ödmjukhet i den här tråden, men utan att mena just ödmjukhet, tror jag. Jag tror inte ens det är möjligt att ägna sig åt racing på VM-nivå och vara genuint ödmjuk. Det är liksom en motsägelse i sig, som ett fyrkantigt hjul eller torrt vatten.

Såhär lyder definitionen av ”humble” enligt Cambridge University Press:

”Not proud or not believing that you are important
    He's very humble about his success.”

Om Lorenzo (eller någon annan förare) verkligen var ödmjuk skulle denne stå högst upp på pallen med utslagna armar, höjda axlar och höjda ögonbryn, skaka på huvudet och ursäkta sig för segern. Undanbe sig gratulationer. Skaka sitt huvud och skylla på lyckosamma omständigheter. Om han (hen) var genuint ödmjuk. Jag föreställer mig att munkar är skapligt ödmjuka. Människor som för en tyst tillvaro, lever under enkla betingelser och inte vet hur det är att bli hyllad av jublande människor varje vecka.

http://www.cambridge.org/home/page/i...e_locale=sv_SE
    Senast redigerat av Radare den 2012-08-19 klockan 18:14.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av MC Doktorn Visa inlägg
    Du beskriver att det var materialet enbart som hindrade honom (Lorenzo) och inte att Casey faktiskt vann och slog honom 2011 och påstår att andra har fel.

Inser du inte att det även beror på förföraren och hur den kan utnyttja materialet?

Jag tror dom flesta Motogp förarna besitter extrema förmågor som vi inte ens kan fantisera om.

Hur kommer det sig att Dovi inte var före Lorenzo 2011 eftersom han hade sånt överlägset material?
    Nej det skrev jag inte. Jag skrev att Lorenzo inte kunde köra fortare förra året eftersom materialet begränsade honom. Hade ingenting med Stoners prestation att göra utan påståendet att Stoner är den enda föraren de senaste tio åren som hämmats av materialet vilket jag anser vara felaktigt, om inte annat väldigt svårt att kvantifiera.

MC Doktorn
    Gäst
    Nej det skrev jag inte. Jag skrev att Lorenzo inte kunde köra fortare förra året eftersom materialet begränsade honom. Hade ingenting med Stoners prestation att göra utan påståendet att Stoner är den enda föraren de senaste tio åren som hämmats av materialet vilket jag anser vara felaktigt, om inte annat väldigt svårt att kvantifiera.
    Men jag förstår inte vad du vill komma fram till?

Han körde i varje fall så fort att han vann 3 race och kom 2a i totalen 2011.

Det är väl en kombination av förare-team-material?

Om man anser att Ducati har ett sämre material 2011 och 2012 bara för att VR inte levererar så borde det vara rimligt att anta att det även var så 2010.

Men kombinationen av förare-team-material, dvs hela paketet är avgörande.
    Sen kan vi spekulera om vad och vilken omfattning varje detalj har betydelse.
    Senast redigerat av MC Doktorn den 2012-08-19 klockan 21:01.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Men jag förstår inte vad du vill komma fram till?

Han körde i varje fall så fort att han vann 3 race och kom 2a i totalen 2011.

Det är väl en kombination av förare-team-material?

Om man anser att Ducati har ett sämre material 2011 och 2012 bara för att VR inte levererar så borde det vara rimligt att anta att det även var så 2010.

Men kombinationen av förare-team-material, dvs hela paketet är avgörande.
    Sen kan vi spekulera om vad och vilken omfattning varje detalj har betydelse.
    Vad är det som är svårt att förstå? Henrik skrev att Stoner är den enda förare vars varvtider hindrats av materialet de senaste tio åren. Jag skrev att det inte stämmer eftersom man tydligt kunde se att Yamahan hindrade Lorenzo från att köra fortare förra året eftersom den inte var lika snabb ut ur kurvorna och rakt fram som andra hojar. Jag gjorde ingen jämförelse med hur Stoner eller någon annan körde utan bara att Lorenzos varvtider hindrades av materialet.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Det har skrivits mycket om ödmjukhet i den här tråden, men utan att mena just ödmjukhet, tror jag. Jag tror inte ens det är möjligt att ägna sig åt racing på VM-nivå och vara genuint ödmjuk. Det är liksom en motsägelse i sig, som ett fyrkantigt hjul eller torrt vatten.

Om Lorenzo (eller någon annan förare) verkligen var ödmjuk skulle denne stå högst upp på pallen med utslagna armar, höjda axlar och höjda ögonbryn, skaka på huvudet och ursäkta sig för segern. Undanbe sig gratulationer. Skaka sitt huvud och skylla på lyckosamma omständigheter. Om han (hen) var genuint ödmjuk. Jag föreställer mig att munkar är skapligt ödmjuka. Människor som för en tyst tillvaro, lever under enkla betingelser och inte vet hur det är att bli hyllad av jublande människor varje vecka.

Ja, har man munkar som måttstock för att vara ödmjuk så är inte Lorenzo ödmjuk.

F.d Rookie-pilot Henriks avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Hoj
    Scott Scale 29'er
    Garage
    Visa garage
    Henrik skrev att Stoner är den enda förare vars varvtider hindrats av materialet de senaste tio åren.
    Nej. En av få skrev jag, inte enda.
    Citat Ursprungligen postat av Toby Moody @ Brittish Eurosport
    It's to easy making judgement on somebodys caracter without meeting them.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Nej. En av få skrev jag, inte enda.
    Vilka är de andra då?

MC Doktorn
    Gäst
    Vad är det som är svårt att förstå? Henrik skrev att Stoner är den enda förare vars varvtider hindrats av materialet de senaste tio åren. Jag skrev att det inte stämmer eftersom man tydligt kunde se att Yamahan hindrade Lorenzo från att köra fortare förra året eftersom den inte var lika snabb ut ur kurvorna och rakt fram som andra hojar. Jag gjorde ingen jämförelse med hur Stoner eller någon annan körde utan bara att Lorenzos varvtider hindrades av materialet.

Att du tvärsäkert konstaterar att materialet är en begränsande faktor i detta fall som du bygger på att Hondan hade bättre acceleration.
    Yamahan måste också vara ett vinnande material eftersom man lyckats vinna på den.
    Om materialet vore en enskild faktor så skulle i så fall Dovi vunnit på detta men det gjorde han inte.

Sålunda är sambandet mer komplext med att prestera bra varvtider och vinna och behöver inte bero enbart på materialet utan hur materialet utnyttjats.

MC Doktorn
    Gäst

Precis!

Tror inte ett smack på att någon förare på denna nivå är speciellt ödmjuka.
    Skulle Rossi vara ödmjuk skulle den berömda väggen inte uppkommit.
    Lorenzos utspel med att sätta på sig VR#46 tröja när han vann på Mugello 2010 var enligt Rossi inte speciellt populärt.

Mer ett spel för galleriet och en falsk bild vad som egentligen skedde med tanke på den väggen? Eller är det en spelad ödmjukhet som egentligen inte finns?

I dedicate this position to him
    Senast redigerat av MC Doktorn den 2012-08-20 klockan 12:07.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Precis!

Tror inte ett smack på att någon förare på denna nivå är speciellt ödmjuka.
    Skulle Rossi vara ödmjuk skulle den berömda väggen inte uppkommit.
    Lorenzos utspel med att sätta på sig VR#46 tröja när han vann på Mugello 2010 var enligt Rossi inte speciellt populärt.

Mer ett spel för galleriet och en falsk bild vad som egentligen skedde med tanke på den väggen? Eller är det en spelad ödmjukhet som egentligen inte finns?

I dedicate this position to him
    Symboliken är ju glasklar: en trofé. Skalp. Dominant beteende för att förödmjuka Rossi.

Det stod 2-1 i racesegrar till Lorenzos fördel mellan honom och Rossi inför det här racet. Rossi var innevarande mästare. Var de bästa vänner? Knappast. Var de ens vänner? Nej. Var de varandras värsta konkurrenter? Definivt. Hur sannolikt är det att Lorenzo symboliskt ville ”skänka” denna seger till Rossi?

Rossi: ”I expect this from my friend. Lorenzo is not my friend, so...”
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	lorenzo-rossi-wall.jpg
Visningar:	98
Storlek:	84,8 KB
Id:	368234  
    Senast redigerat av Radare den 2012-08-20 klockan 13:03.

MC Doktorn
    Gäst
    Känslan hos Rossi var tydlig att detta inte var ärligt eller seriöst. Helt klart ett icke uppskattat drag av Lorenzo som hade motsatt effekt.

2.00 in i klippet Lorenzo is not my friend osv.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Ja, har man munkar som måttstock för att vara ödmjuk så är inte Lorenzo ödmjuk.
    Se på fan. En ödmjuk MotoGP-förare:

”As a racer, everything that happens is based on who you are racing and who you beat. If you race and beat nobody, you're really not that good. You have to ride with guys who are good and beat them.”

– Steve Rapp efter helgen MotoGP-race

www.superbikeplanet.com

Medlem fezts avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    lös
    Ja hajjar inte vad radarn o doktorn försöker bevisa för varann? - att alla som inte är munkar inte är ödmjuka, att lorenzo inte är det? Att ingen förutom rapp är det för att han kan erkänna att han mer eller mindre va sämst?
    Ja kan minnas fel, men börja inte den här diskussionen med ett påstående om att lorenzo framstår som mycket mer ödmjuk framför kameran än stoner?
    Om han är det i verkliga livet eller inte kan ingen här svara på, men av de vi ser på tv:n så är han väl mer ödmjuk?

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Hoj
    Tiger 800 Roadie -11, Honda CB650 -80
    ”As a racer, everything that happens is based on who you are racing and who you beat. If you race and beat nobody, you're really not that good. You have to ride with guys who are good and beat them.”

– Steve Rapp efter helgen MotoGP-race
    Snygg passning till Yates kanske?
    Kom inte in på Hogwarts. Nu lämnar jag Fylke för att bli Jedi. May the odds be ever in my favor.

Nordwand Radares avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av fezt Visa inlägg
    Jag kan minnas fel, men börja inte den här diskussionen med ett påstående om att lorenzo framstår som mycket mer ödmjuk framför kameran än stoner?
    Om han är det i verkliga livet eller inte kan ingen här svara på, men av de vi ser på tv:n så är han väl mer ödmjuk?
    Det är [tror jag] ett falskt förgivettagande att somliga GP-förare är ödmjuka eftersom de uttalar sig mindre omnipotent än andra GP-förare. Ödmjukhet är troligen inte den mest verksamma egenskapen om man vill bli bäst i världen på något. Och för att upprätthålla sitt självförtroende i den extremt konkurrensutsatta miljö som MotoGP är har man troligen mer att tjäna på att förmedla till omgivningen att man är viktig och bäst (eller i alla fall bland de bästa) – än motsatsen. Så jag tycker det blir lite märkligt att använda ett ord som ödmjukhet när man beskriver Stoner, Rossi, Hayden eller Edwards. Tycker det är lite som att beskriva enskilda exemplar av gäddor med ord som kärleksfull, humoristisk och ansvarskännande.

Du skriver att Lorenzo är mer ödmjuk än Stoner när vi ser dem på tv. Hur märks det menar du?

Sidan 26 av 54 FörstaFörsta ... 2021222324252627282930313251 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Har du missat en RR-tävling för att du inte sett reklam om den?
Ja! Vill ha reklam på SH om RR-tävlingar så man kan planera komma!
Nej, håller reda på tävlingar själv!
Inte intresserad!

[ Visa resultat ]
Garaget
2006 Yamaha R6 av PolR

1999 Kawasaki VN 800 Drifter av EWessman

2013 ktm rc8r av McGee

Bloggar
Skriv ut din fribiljett till invigningsdagen av PiHa

Fridens dag... av Toyman

Awesome av NiklasL

Köp & Sälj - Säljes