World SBK Misano Adriatico 10/6

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Tragiskt dåliga enhetsdäck som får avgöra racen helt och hållet, dom funkar i ett race på hojen men inte i det andra samtidigt som Italienska fabrikaten aldrig får problem tillfälligheter???
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Roligast var Giuliano som bjuder på räjs! :tummenupp (iaf tills han kör av) :(
Annars får race1 8/10 och 2'an 7/10.
Synd för totalen att Checa klotar.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Nej det är självklart inte tillfälligheter, dom har naturligtvis hotat däcktillverkaren så att dom får bättre däck än dom andra....
Har du fler konspirationsteorier du vill ha svar på?

Tragiskt dåliga enhetsdäck som får avgöra racen helt och hållet, dom funkar i ett race på hojen men inte i det andra samtidigt som Italienska fabrikaten aldrig får problem tillfälligheter???
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det var ju inte som att man satt på nålar under något av racen men det kanske bara var jag som hade en dålig dag.

Annars gör de svenska kommentatorerna på Eurosport sitt för att man ska få lust att stänga av. Badovini befann sig överallt om man skulle tro Sandy samtidigt som Haslam och Melandri byter hoj när ingen ser osv.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nej det är självklart inte tillfälligheter, dom har naturligtvis hotat däcktillverkaren så att dom får bättre däck än dom andra....
Att en italiensk däcktillverkare skulle ge italienska motorcykeltillverkare fördelar i en serie styrd av italienare vore väl ingen större sensation.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Jo det är ju självklart, Berlusconi har hotat med ett hästhuvud i sängen om inte Ducati och Aprilia får bättre "enhetsdäck" än dom andra, vem förväntar sig nå annat?

Att en italiensk däcktillverkare skulle ge italienska motorcykeltillverkare fördelar i en serie styrd av italienare vore väl ingen större sensation.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kul att Guigliano visade sin potenial i ett heöt race - gillar hans körning även om det är nära och över gränsen.

Biaggis var sjukt imponerande idag. :yoparty
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Att en italiensk däcktillverkare skulle ge italienska motorcykeltillverkare fördelar i en serie styrd av italienare vore väl ingen större sensation.

Aha och detta efter att Bridgestone ger Rossi dåliga däck i MotoGP.
Stoppa pressarna gåtan med Rossis kräftgång på Duccen är löst!!

Alla konspiratörsteoretiker världen över samla er i RR depåerna och studera däcken.
 
Last edited:

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
-
Hoj
Honda
Det skulle vara helt otänkbart, närmare helt omöjligt. :) för konstigare saker har ju inte hänt.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det var ju inte som att man satt på nålar under något av racen men det kanske bara var jag som hade en dålig dag.

Annars gör de svenska kommentatorerna på Eurosport sitt för att man ska få lust att stänga av. Badovini befann sig överallt om man skulle tro Sandy samtidigt som Haslam och Melandri byter hoj när ingen ser osv.

De engelska på Eurosport Player är riktigt underhållande att lyssna på. Jag borde kunna namnen men jag tror den ena är Steve Martin om jag int hörde fel.

Skaffa Eurosport Player är det bästa jag gjort på länge, äntligen kan man se spännande hojracing igen!
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så, orsaken till att melandri och haslam inte var på pallen tillsammans på silverstone var däcken! Gott, då kan Rea sova gott igen. Och att Rea vann var för att Apriliamecken tagit fel i däckshögen.. :rofl:rofl

Det kan helt enkelt inte bero på att twin och v4 är snällare mot däcken, låter dem vila mer för att minska hjulspinn? Nä, sånt har vi aldrig hört talas om...

Antar att det är därför Yamaha går så bra bra på Bridgestone i GP, medans Ducatin rör sig som en äggsjuk höna..
Foliehatt delux:yoparty
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De engelska på Eurosport Player är riktigt underhållande att lyssna på. Jag borde kunna namnen men jag tror den ena är Steve Martin om jag int hörde fel.

Skaffa Eurosport Player är det bästa jag gjort på länge, äntligen kan man se spännande hojracing igen!
Det brukar vara Jack Burnicle och James Whitham och de är sjukt bra. Idag var det Steve Martin på första tror jag och sedan Burnicle och James Haydon.
 

Smagatusk

Guest
Vilken kanal sänder det, och om jag inte har den kanalen vem betalar jag för att kunna se? Eller streama eller vad ni kidz kallar det idag...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Så, orsaken till att melandri och haslam inte var på pallen tillsammans på silverstone var däcken! Gott, då kan Rea sova gott igen. Och att Rea vann var för att Apriliamecken tagit fel i däckshögen.. :rofl:rofl

det är åtgärdat; nu har de en däckshög med italienska flaggan på och en utan så att till och Aprilia ska hitta rätt.

Pirelli Tricolore.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
De engelska på Eurosport Player är riktigt underhållande att lyssna på. Jag borde kunna namnen men jag tror den ena är Steve Martin om jag int hörde fel.

Skaffa Eurosport Player är det bästa jag gjort på länge, äntligen kan man se spännande hojracing igen!

waz??
Om man alltså köper svenska eurosport player, kan man då välja engelska kommentatorer?
och är dom i så fall Burnicle och Whitham? (när dom nu jobbar vill säga)
Jag har försökt att köpa den engelska tjänsten med rätt invecklade metoder utan framgång.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
waz??
Om man alltså köper svenska eurosport player, kan man då välja engelska kommentatorer?
och är dom i så fall Burnicle och Whitham? (när dom nu jobbar vill säga)
Jag har försökt att köpa den engelska tjänsten med rätt invecklade metoder utan framgång.
Japp. Så är det.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
waz??
Om man alltså köper svenska eurosport player, kan man då välja engelska kommentatorer?
och är dom i så fall Burnicle och Whitham? (när dom nu jobbar vill säga)
Jag har försökt att köpa den engelska tjänsten med rätt invecklade metoder utan framgång.
Japp. Så är det.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top