Rr/rrr

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon mer som är sugen på att köra ett rookie race i år/2013?

Någon mer som drömmer om RRR?

Kanske ta sej till ön för att titta på när Connor, Guy, Ian & Co laddar på full macka runt The isle of Man?

Ett snack med Johan på Nybergs MC, man kan inte bli annat än sugas med i hur underbart ett RRR race måste vara!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Börjar med mina mål.

* köra sista rookie racet i år om det passar med jobb shemat.

* kolla på ett rrr lopp nästa år.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja nått race sattsar inte jag på i alla fall, men kolla på lite race är jag med bara de passa övriga schemat. :tummenupp
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Håller helt med Rav3n! Jag å en polare tänkte dra på MotoGP nästa år... Vi har båda små barn som behöver växa te sig lite innan man kan dra iväg :). Men är även sugen på att dra te öa å kolla TT!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag meckar och coachar dig Goffe! Har gjort det många gånger förr åt andra. Som förare är det skönt att slippa tänka på allt själv.

Kolla upp datum, engångslicens, nödvändig utrustning/modifiering (borrat o najat) och startavgift i tid. Det är inte gratis att tävla! :rolleyes: Och med ditt schema är det isf dags att börja förberedelserna nu. Däck har du ju på väg men leta efter racebelägg typ SBS DC (dual carbon) eller DS (dual sinter) som pallar hårdkörning.
Racekåpor? Extra handtag, pinnar mm... en krasch på tidsträningingen kan sätta P för hela helgen om man har otur eller ont om delar...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan om inte annat bli intressant att följa Goffe's race karriär för en dag, kanske rent av blir en säsong om han gör bra ifrån sig ?!

Nästan så man skulle göra en mini-dokumentär om de, får hålla koll på om och när de blir så får man ta med sig video grejerna och få till lite intervjuer med både crew och förare. :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Licens - check!
Tack för tipsen K-Man.
Mest en kul grej & för att se om det finns ngn fart, och dem verkar ha riktigt kul på tävlingarna. En hel säsong är för mkt pengar för mej, speciellt när man som mej kör som en kratta.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Ett tips kan ju vara att bli medlem i Linköpings Motorsällskap. De har ett klubbmästerskap i september. Då kan du prova på ett race utan att behöva investera allt för mycket pengar. Där tänker jag göra min "racing"debut:)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
'The bike was perfect and everything went well. I really tried on that last lap – I lost the front a couple of times and I got a few two-wheel slides' - Michael Dunlop

Hur hårt, hur coolt är inte detta!
Både SS600 (eller om det var SST600?) och SST1000 är ruskigt nära SBK-snittfart på ön! Shit..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Borde ju vara nått för B.A.D.D med sin 500 v4:a... Skrivit upp datumet 18/7 i alla fall så man kan åka upp och kolla lite 2-takts räser. skulle vara kul att se både K-man och B.A.D.D på griden. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
För min del krävs det att jag tar licens först och det är inget jag planerat/budgeterat

skickat från Tapatalk. Ursäkta ev T9-fel
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Hallå nice tråd :).!!!
Denna säsongen ligger jag lågt med rr/rrr
Till nästa år är tanken att det blir rrr bl.a. I Tjeckien i maj då hade det varit riktigt skoj med fler svenskar i publiken .:)
Racet heter 300zgh i horice och är ett av det största real roadracing loppen i Europa
Och många förare som varit på Isle Of man .
Banan är krävande men häftig.
Hade varit häftigt om ni lyckas få ihop ett gäng och komma ner å få se riktig racing :)
// lillen
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Finns ju många roadracing tokiga här inne ,,
Vore det inte trevligt att träffas på någon bandag/ dagar och snacka skit å ta några kalla efter en dags gasande.
Hur många här har bokat helgerna på Gotland ring med actionpics?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Finns ju många roadracing tokiga här inne ,,
Vore det inte trevligt att träffas på någon bandag/ dagar och snacka skit å ta några kalla efter en dags gasande.
Hur många här har bokat helgerna på Gotland ring med actionpics?

Inte jag, men kom gärna till festen i hva nästa helg och ta ett par kalla :fyllisar
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Till nästa år är tanken att det blir rrr bl.a. I Tjeckien i maj då hade det varit riktigt skoj med fler svenskar i publiken .:)
Racet heter 300zgh i horice

Vore det inte trevligt att träffas på någon bandag/ dagar och snacka skit å ta några kalla efter en dags gasande.
Hur många här har bokat helgerna på Gotland ring med actionpics?
Gotland är så dyyyrt. Resa, däck, boende och bandagspriset... men det är en jäkligt rolig bana. Var/hur ska du bo där?

Har du datum på Tjeckienracet?

Anderstorp har vi ju kört ett antal kvällskörningar på i år och fler lär det väl bli 2013. Hoppas att du hakar på då :tummenupp
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Gotland är så dyyyrt. Resa, däck, boende och bandagspriset... men det är en jäkligt rolig bana. Var/hur ska du bo där?

Har du datum på Tjeckienracet?

Anderstorp har vi ju kört ett antal kvällskörningar på i år och fler lär det väl bli 2013. Hoppas att du hakar på då :tummenupp

18-19 maj går racet:banana
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
18-19 maj går racet:banana

Det datumet är inte spikat dock. Har fått förfrågan från klubben där om alternativa datum vad vi som brukar köra där tycker passar bäst. Finns 2 alternativ just nu. Veckan innan eller ett datum i juni. 18-19 maj är under pingsten och det är just nu 4 olika rrr lopp som preliminärt bokat sina race den helgen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top