Racerapport Oskarsdalsgatan Varberg!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Imorgon lördag skulle jag fixa ett event nere på Varbergs GoKart och en minicross skulle vara förstapris. Eftersom den coola ORION-biken stått i källaren två år var jag ju tvungen att provköra; man vill lämna ut ackurata priser såklart!!!
SAM_0075.jpg

Hojen startade på första rycket och jag pruttade ut från tomten ut på gatan. Jag bor centralt i ett sömnigt villakvarter, och eftersom Varbergs polisstation ligger snett nedåt höger så jag svänger upp åt vänster längs gatan. Skymtar i höger ögonvrå att grannen står och packar ur bilen. Vinkar. Ööööööööööööööööööööööö ylar ORION-motorn under en knappt förnimbar fartökning upp längs gatan. Vänder efter 100 meter och i nedförslutet svarar ORION.motorn märkbart bättre. Eftersom grannen sett mig och entusiastiskt hejar på låter jag ORION:en yla ut nedför gatan! Stannar framför grannen och vi skrattar tillsammans åt kinamoppen och dess glappiga framgaffel och vinda hjul.
Grannen visar sig ha fått nytt jobb så jag blir stående ett slag och gratulerar honom åt det.

Då händer det; ut från polisstationen stegar en myndig polis med tjänstepickan på höften och morriga ögonbryn!
- Du, det där är inte lagligt det där!
- Nej, jag vet, det var jättefånigt, jag ber om ursäkt. Förlåt.
- Det där är ett körkortpliktigt fordon!
- Jo, nu är nog det inget problem för jag har MC-kort.
- Jo, det vet jag att du har, men den där maskinen (!) ska vara skattad och försäkrad!
- Jo jag vet och det var DUMT att provköra här på gatan, nästa gång ska jag köra i trädgården. Förlåt!
- Dessutom har den ingen belysning eller blinker och det måste ett fordon som framförs på väg ha!
- Jo, jag vet. Det var jättedumt, jag ska ALDRIG göra om det.
- Jag vill kolla om du är nykter. Du får ta och blåsa här!
Polisen får fram en alkotestare.
- Jajamensan, det blir finfint!
Jag blåser.
- Ja det var ju okay.
- Jo, jag hade blivit jätteförvånad om det inte varit det.
- Vill du köra en sådan där så får du ta dig ut till Anneberg (Varbergs crossbana) eller åka ner till Falkenbergs Motorbana! Den där är inte till för allmän väg!
- Nej, jag vet, det var jättedumt. Jag körde inte för att det är kul, till det har jag bättre grejor. Jag ska ge bort den imorgon och ville bara veta att den fungerar.
- Ge bort?
- Ja, det är pris i en tävling.
- Jaha du, ja här på gatan får du inte köra!
- Nej jag vet, det var jättedumt. Säg inte att jag får böter nu, jag lovar att jag ALDRIG ska göra om det!
- Nej, du slipper undan för den här gången!
- Tack, det var himla fint av dig, jag uppskattar det!
- Det är okay, det blir bra.
- Toppen. Tack. Trevlig helg.
- Du med!

Puh!!!!!
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Härligt att höra att ordningsmakten prioriterar de tyngre kriminella elementen annars hade de ju faktiskt kunna råkat gjort något nyttigt...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Härligt att höra att ordningsmakten prioriterar de tyngre kriminella elementen annars hade de ju faktiskt kunna råkat gjort något nyttigt...

Jo.... samtidigt var det ju kanske inte såååå smart att köra förbi deras fikarum...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Tycker du var lite otydlig gentemot polisen huruvida du tyckte att
det var dumt gjort eller inte, du borde nog sagt det en 5e gång också
så att han kanske förstår hur dumt du tyckte att det var :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
haha "Nej jag vet, det var jättedumt" vilken underbar story! För x hundra år sedan skulle nog ett "jämförbart" tilltag renderat i minst en månad innanför vallgraven med kost bestående av på sin höjd vatten och bröd :tummenupp

Lycka till med tävlingen :tummenupp
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top