Däck till aprila rs 250

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vilka däck ska jag ha på min aprilia rs 250? Tycker djungeln blev ännu värre nu när det inte är samma dimensioner som där suttit på mina andra hojar.
Just nu sitter där Bridgestone BT016 i dimensionerna 110/70 och 160/60. Men visst ska det sitta 120/60 och 150/60? Vad är fördelen med de dimensioner där sitter nu?

Där är egentligen mycket kvar på bridgestonedäcken, anledningen till att jag frågar är att en del påpekade för mig att de däcken inte är bra till bankörning (kör bara bana med denna hojen) efter en liten lowsider i helgen. Tror dock förr på förarfel än fel däckval....:näsblod Men det var andra bakhjulssläppet med denna hojen nu.

Kör i mellan/snabb grupp på bankörningarna och är långt ifrån snabbast, men det går snabbare för varje gång.
 

1:anUppåt

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Conti MiniGP, Aprilia RS250, Succa GT125 X4 Twin. Allt annat är historia.
160/60 bak ger större urval vid köp och mer gummi i backen. Jag kör standard 120/60 fram, känns bra men på frågan om det är bäst lämnar jag vidare.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har massor med fina 120 slicks som du kan få billigt, se min annons!
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Jag kör själv med Bridgestone BT-90 som är designat för lättviktscyklar. Billigt och bra och finns fortfarande att få tag i. Dock är det ersatt med BT003, tror jag?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jag kör själv med Bridgestone BT-90 som är designat för lättviktscyklar. Billigt och bra och finns fortfarande att få tag i. Dock är det ersatt med BT003, tror jag?

Har kikat på dem, BT003. Verkar vara ett lagom pris. Vilka dimensioner kör du med? Däckvärmare? Var hittar man BT-90 ifall det inte är samma som BT003?

Slicks känns lite överkurs, både för mig och hojen.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Har kikat på dem, BT003. Verkar vara ett lagom pris. Vilka dimensioner kör du med? Däckvärmare? Var hittar man BT-90 ifall det inte är samma som BT003?

Slicks känns lite överkurs, både för mig och hojen.

Jag kör dem utan däckvärmare och använt dem vid två körningar i våras. Jag kör med 120/60 och 160/60. Tycker de är förtroendeingivande och har inte haft släpp med dem än.

Av vad jag har läst har BT-003 ersatt BT-90. men BT-90 är gjorda för lättare hojar vilket inte BT-003 inte är. Köpte mina på däckonline, tror jag?
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top