Bobber VN800

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Snyggt! Har själv skaffat en VN, fast inte Classic. Det är inte så att du vill sälja din gamla bakskärm?
 

rocketo

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha xvs1100
Hello!
Det är nämligen så att jag ska införskaffa mig en Kawasaki vn800 inom kort. Jag skulle vilja bygga om hojen till en bobber och undrar vart man kan köpa dela till hojen; styre, bakskärm, sadel, blinkers mm.
Har aldrig byggt om en hoj förut så det ska bli kul att får se hur det blir en dag :)
Mvh Rocketo
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ser riktigt bra ut !
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
www.bluecollarbobbers.com där hittar du färdiga kit. Säljs av nccr i sverige tror jag, men kan säkert vara billigare att köpa från usa om man har tur med tullen.
 

rocketo

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha xvs1100
I vilken ordning ska man börja bygga från? kan man byta ut belysningarna först och sedan sadeln...?
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
I vilken ordning ska man börja bygga från? kan man byta ut belysningarna först och sedan sadeln...?

Skulle säga att du kan bygga precis hur du vill. Lämpligast är nog att ha en slags skiss, antingen i huvet, eller i photoshop eller liknande, så att du vet hur vill att den ska se ut när du är klar. Ta det steg för steg efter det. Tänk på att det finns mängder av prylar på ebay och allt behöver inte vara svindyrt. Med bluecollarbobbers kit följer instruktioner vad jag kan förstå, så har du pengar och gillar deras kit är det ju ett ganska säkert kort.
 

Grimm

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Västkusten
Hoj
Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
Vilket avgas och bestyckning blev det? Blev mycket bra!!

Det blev ett Vance & Hines Straight Shot. Bestyckning skall jag kolla upp, är lite osäker där.

Snyggt! Har själv skaffat en VN, fast inte Classic. Det är inte så att du vill sälja din gamla bakskärm?

Okej, vad roligt! Nej tyvärr inte, tanken är att skicka med alla gamla delar vid eventuell försäljning så köparen kan återställa om den skulle vilja.

Hello!
Det är nämligen så att jag ska införskaffa mig en Kawasaki vn800 inom kort. Jag skulle vilja bygga om hojen till en bobber och undrar vart man kan köpa dela till hojen; styre, bakskärm, sadel, blinkers mm.
Har aldrig byggt om en hoj förut så det ska bli kul att får se hur det blir en dag :)
Mvh Rocketo

Vad gött då! Jag köpte merparten av mina delar från MTLCustom. Riktigt bra service får jag säga! Några delar köpte jag av JohansMC i Göteborg.

www.bluecollarbobbers.com där hittar du färdiga kit. Säljs av nccr i sverige tror jag, men kan säkert vara billigare att köpa från usa om man har tur med tullen.

MTLCUstom säljer även dessa delar. Lite extra jämfört med om man beställer direkt från staterna men slipper riskera tull/moms.
 

Grimm

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Västkusten
Hoj
Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
Får även be om ursäkt att jag inte svarat på era frågor.
Har inte hänt något mer än sist. Har plockat av backspeglarna men det är det enda. Här kommer i alla fall lite bilder på detta:)

IMG_7157.1.jpg

IMG_7161.1.jpg

IMG_7166.1.jpg

IMG_7167.1.jpg

IMG_7171.1.jpg

IMG_7175.1.jpg
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ser alldeles för snäll ut !!
 

Grimm

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Västkusten
Hoj
Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
Hojen är nu till salu för den som är intresserad:)!
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Vad fick du tag på skylthållaren och har du någon bild på infästningen??

Sorry för sent svar:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top