Robotdammsugare - suger eller suger?

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har en roomba som funkade skitbra tills den lyckades ta sig in i badrummet och dricka en massa vatten ...
 

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Estocolmo
Hoj
BMW R1100S -04
Vi har haft vår Roomba i snart 3 år och är kalasnöjda. Fick köpa nytt batteri för några månader sedan, annars har den fungerat klockrent. På den vi har så går det att schemalägga körningar, vilket kan vara ganska skönt eftersom de låter en del. Rekomenderas!!

/Pierre
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har nån samsung historia, tror den ogillar att jag har möbler och olika rum för den fungerar fan inte alls..
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
hade en billig variant för några år sen men då bodde jag i en stor öppen lägenhet som hade blivit handikappanpassad en gång i tiden. Alltså inga trösklar alls.

Bara öppna alla dörrar och åka till jobbet så var det rent när man kom hem :D

Och jo den både sopade och sög. Sopade ihop smutsen till mitten där en liten fläkt sög in det.

Behövde däremot tömmas ganska ofta men körde man den ofta så var det ingen fara.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
har en roomba och det funkar bra dock har jag plockat av den lilla borsten fram då den nöter däck..

Men man sparar mycket jobb ( dock bör man tömma den varejgång den dammsugit.. )
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vår Roomba går under namnet "Parterapeuten".
Den ersätter inte damsugaren men gör att det gnälls mindre mellan de vanliga städningarna.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Har haft en roomba i massa år som funkade ganska bra men efter en flytt blev hon galen , började prata tyska och snurra frenetiskt på en och samma fläck tills hon tutade i moll och la ner för alltid..

Kul grej men så här i efterhand så tycker jag inte att det var värt pengarna.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hade en Roomba för massa år sedan, men nu är det dax att köpa nåt nytt. Det har säkert hänt en massa.
Har läst lite om en ny modell som heter Neato. Någon som vet nåt om denna?
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Hade en Roomba för massa år sedan, men nu är det dax att köpa nåt nytt. Det har säkert hänt en massa.
Har läst lite om en ny modell som heter Neato. Någon som vet nåt om denna?

Har en Neato XV21 som städat i något år hos oss nu. Fungerar alla tiders. Kör fast i någon lurvig matta då och då men oftast tar den sig loss av sig själv. Den kör inte på måfå runt utan går rätt systematiskt så den städar av ett rum rätt effektivt. Jag köpte det som var bäst i test då när jag köpte det ... möjligt det hänt något det sista året annars kan jag rekommendera denna modell. Köpte min i Usa, har för mig den modellen hette något annat i Europa.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hade en Roomba för massa år sedan, men nu är det dax att köpa nåt nytt. Det har säkert hänt en massa.
Har läst lite om en ny modell som heter Neato. Någon som vet nåt om denna?
Köpte du nån, och isåfall funkar den bra?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpte du nån, och isåfall funkar den bra?

Nix, inte köpt nån. Fick en rätt ok Samsung av en polare som han inte använda sin lägre.
Tänkte köra med den ett tag och se hur den funkar innan jag lägger upp 4 lakan på en ny...
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Köpa dammsugare, har du gett Jerker sparken?
Nej men jag ville prisjämföra lite, en robotdammsugare kostar 2000 papp. Ska Jerker bli kvar får han inte kosta mer än så!

Edit: Stilla ditt avtryckarfinger sportis, man hinner ju inte svara innan du raderat!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nej men jag ville prisjämföra lite, en robotdammsugare kostar 2000 papp. Ska Jerker bli kvar får han inte kosta mer än så!

Edit: Stilla ditt avtryckarfinger sportis, man hinner ju inte svara innan du raderat!
Ville inte retas först men nu känns det ok igen :)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Investerade i en "neato xv signature pro" igår.
Har kört någon runda nu och den verkar funka bra tycker jag.
Hade kört fast i en hög tvätt igår, men det är väl inget man skall klaga på.....
Klarar ganska höga trösklar, känner av trappan utan att jag satt ut "hinder" och har spärrat av sovrummet med medföljande magnetremseavspärrnungen pga fluffiga mattor.

Blir att låta den köra på schema när vi börjar jobba igen nästa år ;-)

Dessa modellen är en damsugare helt utan sidoborstar, så den låter ju (70db), men poängen är ju att jag inte skall vara hemma när den går.....
Den har dragit upp både sambons långa hår från golvet och halm och grus innanför dörren (hästtjej....:-x)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top