Icon Variant?

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Jag köpte min förra fredagen och den har inte kommit än. Dom hade väldigt få Variant-hjälmar i lager i trollhättan så det kan nog dröja. Icon har väl nått europalager som dom skickar ifrån.

Som tur är så är det Posten som laggar. Den har gått iväg från Trollhättan =)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Attans bananer, fick du tracking number alltså? ...Det måste jag ringa och fråga efter om jag inte får den imorgon.
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Jag har en sån här, Tycker den är skitskön, jobbig i farter över 130 bara. Men vad gör man inte?


267536_10150690799255541_656750540_19438069_3967837_n.jpg
 

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 690 SMC-R -13,KTM 620 SC -99
Ahhh, intressant. Jag har hört att dom ska vara lite större än snittet så jag drog till med en storlek mindre. Har du koll på om hjälmen tillverkas i flera skalstorlekar? Eller trycker Icon bara in olika tjockt "foder". :confused:

du de har ja ingen aning om... jag gjorde som så att jag gick in till Bröderna Hörbergs MC och provade alla märken dom hade, Shoie, Arai, Nolan, AGV, HJC och allt va de heter. Made M i precis alla, så då beställde jag Icon hjälmen via den mc affären i M ofc :)
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
du de har ja ingen aning om... jag gjorde som så att jag gick in till Bröderna Hörbergs MC och provade alla märken dom hade, Shoie, Arai, Nolan, AGV, HJC och allt va de heter. Made M i precis alla, så då beställde jag Icon hjälmen via den mc affären i M ofc :)

Problemet med att bo mitt i skogen är ju att utbudet med hjälmar är ganska skralt. Nu när jag tänker efter så är utbudet med allt i det närmaste obefintligt. Hojjen köpte jag i Umeå (30 mil bort), utrustningen från Tyskland (FC-moto) och nu hjälmen från Trollhättan. Tur som fan att Internet finns :tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Problemet med att bo mitt i skogen är ju att utbudet med hjälmar är ganska skralt. Nu när jag tänker efter så är utbudet med allt i det närmaste obefintligt. Hojjen köpte jag i Umeå (30 mil bort), utrustningen från Tyskland (FC-moto) och nu hjälmen från Trollhättan. Tur som fan att Internet finns :tummenupp
Ja tänk förr när man fick åka över halva jordklotet för ett paket smör. Hade det varit nutid hade du nog behövt en ny bil också...
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ringde och hörde med dom förut och den skulle kommit till trollhättan igår, men den var försenad från USA.

Din fanns antagligen i lager då du valde standardmodellen, och min är något speciell.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
IMG_0884.jpgSjälv införskaffade jag mig en sån här, 50% rabbatt på den dessutom. Dock har jag inte provåkt den än.
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Ok! Då har jag kört några mil och bildat mig en uppfattning om hjälmen. Storleken var som misstänkt en storlek mindre än vad jag normalt har. Är 58cm runt skallen och S sitter perfekt. Något tight kring kinderna, men det går ut sig.

Gällande ljudnivå, kvalitetskänsla och vikt har jag absolut ingenting negativt att säga, MEN kepsen (skärmen?) är ganska känslig för vind. Inte när man tittar rakt fram då känner man inte av att den är där, men när man vrider på huvudet i farter över 100 km/h så tar vinden tag i kepsen och man bör vara beredd på det.

Spegelvisiret är exakt lagom mörkt. Ventilationen i hjälmen är klockren.

581323_10150899727632110_575502109_12333337_1366816160_n.jpg

Längtar efter varmare väder dock! :(
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
får nog slänga iväg en liten beställning ikväll på hjälm och visir, silver ser också enligt mig bäst ut!

så jevlar osäker dock på om M eller L är rätt storlek för mig :confused: 58,5 cm runt skallen
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
får nog slänga iväg en liten beställning ikväll på hjälm och visir, silver ser också enligt mig bäst ut!

så jevlar osäker dock på om M eller L är rätt storlek för mig :confused: 58,5 cm runt skallen

Köp absolut inte L! Jag är 58 cm runt skallen och köpte S. Passar perfekt!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top