385 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 57 av 57
    Living the dream Number 2s avatar
    Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

Great success!!!

Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Lite långsökt och Cb-n har väl ett ganska säkert system men....det kan inte vara så att du monterar hjulet så att benen "går ihop" nertill.
    Det var precis vad jag gjort. Tre veckors grubblerier, en isärrivning av gaffeln i onödan och mycket kladd med olja.
    Men då har man väl lärt sig nåt iallafall. Man är ju glad att den funkar, fast lite korkad känner man sig ju....

blueridge
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Citat Ursprungligen postat av Number 2 Visa inlägg
    Det var precis vad jag gjort. Tre veckors grubblerier, en isärrivning av gaffeln i onödan och mycket kladd med olja.
    Men då har man väl lärt sig nåt iallafall. Man är ju glad att den funkar, fast lite korkad känner man sig ju....
    Skönt...och billigt när väl problemet blivit adresserat.

Korkad? Tror du är i rätt gott sällskap. Jag har naturligtvis inte gjort en sån tavla själv utan bara hört om nån som känner nån som klantat på det viset. Jomen....

Vägen till en relativ framgång är kantad av misslyckanden och halvmesyrer!

Medlem Cliff Barness avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Hoj
    gpz-81
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Den blir inte lite väl kort sadeln? det bygger väl minst 3 cm upp och fram när du fixar stoppning
    http://www.davidssonmedia.com/

Gammal och långsam, men ibland växer hornen :)

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Cliff Barnes Visa inlägg
    Den blir inte lite väl kort sadeln? det bygger väl minst 3 cm upp och fram när du fixar stoppning
    Jag är inte helt nöjd med sadeln, inte helt säker på att det blir den slutliga. Men kort vill jag ha den, och det blir tunn stoppning. Är lite inne på att försöka bygga en själv i glasfiber, men det är ju det där med tiden också, skulle ju vilja köra lite i sommar också.

blueridge
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Jag är inte helt nöjd med sadeln, inte helt säker på att det blir den slutliga. Men kort vill jag ha den, och det blir tunn stoppning. Är lite inne på att försöka bygga en själv i glasfiber, men det är ju det där med tiden också, skulle ju vilja köra lite i sommar också.
    Unge man! Du borde lyssna på mig och vad jag sagt om utseende och stuk på hojen. Har aldrig haft fel i dessa frågor, men det har varit nära några gånger.

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

Sakta men säkert!

Har inte blivit så mycket tid i garaget på sistone, men lite har iallafall hänt. Har börjat lacka tank och cuts. För att garantera att hojen ska se snabb ut så det blev gråmetallic från Ferrari.
    Det kommer bli svarta stripes också, likadant som det vita på original färgsättningen. Tror det kommer att bli fint med röd ram. Köpte färg från http://www.lackman.se/ , kan verkligen rekommendera dem, mycket proffsiga och trevliga och de gav många hjälpande tips till en glad amatör.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1912.jpg
Visningar:	160
Storlek:	237,8 KB
Id:	362407
    Har köpt dekaler också, men efter en liten omröstning med mig själv så bestämde jag mig för att jag måste skaffa ett par dekaler med mer rött istället.

Namn:	IMG_1916.jpg
Visningar:	144
Storlek:	239,6 KB
Id:	362408
    Elen är nästan klar och jag har skaffat konstläder till sadeln å tänkte dra igång sadelbyggandet i veckan. Hade tänkt använda liggunderlag som stoppning men det kanske blir lite väl hårt, vad tror ni? Kommer ju iofs inte bli nåt man tourar med iallafall, med tanke på sittställningen med cliponen å fotpinnarna, så det får nog bli snygg sadel framför bekväm sadel.
    Originalljuddämparna är kapade och längden på grenrören kommer att bli perfekt med minizooomarna!

Namn:	IMG_1926.jpg
Visningar:	331
Storlek:	244,6 KB
Id:	362447
    Ser ut som att det kommer att bli lite åka i sommar iallafall!

More to come!
    Senast redigerat av Number 2 den 2012-05-27 klockan 21:33.

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Förbannat snygg färg.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Hoj
    Yamaha Wr450f-04
    Garage
    Visa garage
    Hej, tycker att det är ett intressant bygge du sysslar med. Du har inte lust att förklara lite närmare vad felet var med den nedsjunkna framgaffeln? Jag har en nyinköpt cb900f som också verkar vara väldigt ihopsjunken.
    Mvh

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av sansao Visa inlägg
    Hej, tycker att det är ett intressant bygge du sysslar med. Du har inte lust att förklara lite närmare vad felet var med den nedsjunkna framgaffeln? Jag har en nyinköpt cb900f som också verkar vara väldigt ihopsjunken.
    Mvh
    "Felet" var att jag monterat hjulet fel, liksom klämt ihop gaffeln så att den blev smalare nertill. Den fastnade då liksom och fjädrade inte tillbaka ordentligt.

Gaffeln är ju rätt mjuk, det är ju skillnad mot en modern hoj. Har du pumpat gaffeln? Det ska ju vara lite lufttryck i den. Var försiktig bara det är lätt att ha i för mycket, det ska vara 11-16psi. Jag använder numera en sån här, den är till mountainbikedämpare. (körde med tryckluften först och sköt en packbox direkt.)

Namn:	31Z4w7woc5L._SL500_AA300_.jpg
Visningar:	101
Storlek:	7,4 KB
Id:	362583

Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Garage
    Visa garage
    skulle vilja se zoomisarna lite lätt uppåtriktade.. annars looking good!

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

It´s alive!

Tog premiärturen på hojen i helgen. Blev visserligen bara lite fram och tillbaka på parkeringen. Har ju inga blinkers hastighetsmätare eller bakljus ännu och bakbromsen är inte fixad, saknar en bricka till banjobulten, men fan va fint den lät!!

Namn:	IMG_2160.jpg
Visningar:	260
Storlek:	45,8 KB
Id:	365392

Det är egentligen en filmsnutt men jag lyckades inte lista ut hur jag ska göra för att lägga upp den.

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

LED frågor

Försökte koppla in LED blinkers i helgen, men fick det inte att funka. Jag har köpt ett lastoberoende relä på biltema men när jag kopplar in det så går säkringen. Kan det vara för att det är glödlampor i instrumentpanelen? Jag tänkte att det kanske inte funkade att ha LED och glödlampa på samma slinga. Eller har jag bara kopplat relät fel?

Sen har jag ju funderat på ny hastighetsmätare, i den gamla är det ju glödlampor på blinkers å oljelampa mm. Nån som vet hur Acewell, Koso och liknande funkar, behöver jag motstånd till dem eller funkar det rakt på (typ inbyggt motstånd)? Kommer jag isåfall behöva ett motstånd på varje diod, eller finns det något enklare sätt? Enklaste är väl iofs att fortsätta med glödlampor men utbudet på LED är ju lite roligare.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Hoj
    SMR 990 & Tvillingprojekt under ombyggnad
    Försökte koppla in LED blinkers i helgen, men fick det inte att funka. Jag har köpt ett lastoberoende relä på biltema men när jag kopplar in det så går säkringen. Kan det vara för att det är glödlampor i instrumentpanelen? Jag tänkte att det kanske inte funkade att ha LED och glödlampa på samma slinga. Eller har jag bara kopplat relät fel?
    Om säkringen går så har du troligtvis kopplat galet, alternativ om du har kortis någon annanstans i kretsen. Tänk på att det inte är säkert att stiften sitter likadant som på originalrelät. Går säkringen direkt när du pluggar in relät eller först när du slår på blinkarna?

Edit:
    Det går alldeles utmärkt att ha LED och glöd i samma slinga. Själv har jag LED fram och originalglöd bak.
    Senast redigerat av Bonzo den 2012-07-19 klockan 00:48.

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage
    Nu är jag igång igen! Arbetet har legat lite på is ett tag. Nu har jag rivit isär allt igen, gått över motorn med färgborttagning två gånger. Får nog köra två gånger till innan allt är borta. Sen ska den lackas svart.

Namn:	IMG_2490.jpg
Visningar:	93
Storlek:	238,9 KB
Id:	372474
    Ramen ska svetsas lite sen blir den också svart. Förhoppningsvis blir det lite fler uppdateringar snart.

blueridge
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Undrade igår hur det gått med det här projektet...

Det var trevlig uppdatering!

Medlem j0ckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Hoj
    Triumph Speed triple 1050
    Garage
    Visa garage
    Sjukt snygg än så länge! Du får skicka den till mig när du är klar om du vill

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

Svets & smide

Citat Ursprungligen postat av j0cke Visa inlägg
    Sjukt snygg än så länge! Du får skicka den till mig när du är klar om du vill
    Tackar!

Nån som vet någon som är bra (läs billig) på lite enklare svetsarbete i Göteborgstrakten? Jag måste få ordning på bakdelen. Var och pratade med hojpunkten på ringön. De räknade med att det skulle kosta 3-5 tusen, låter dyrt tycker jag, då kan jag ju köpa en egen svets!

Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Yamaha SR500, Kawasaki ZXR400
    Garage
    Visa garage
    Köp en egen svets så slipper du fundera på sådant i framtiden.
    Letar garage i Nyrbo, PM och du vet om något!

http://www.sporthoj.com/forum/showth...93#post5790793

Medlem patrikrovas avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Hoj
    Honda VFR 800FI 99a
    Garage
    Visa garage
    Tackar!

Nån som vet någon som är bra (läs billig) på lite enklare svetsarbete i Göteborgstrakten? Jag måste få ordning på bakdelen. Var och pratade med hojpunkten på ringön. De räknade med att det skulle kosta 3-5 tusen, låter dyrt tycker jag, då kan jag ju köpa en egen svets!
    Lät dyrt
    Gå in på nån mindre mekanisk verkstad med en påse bullar brukar funka

#4982 dahlgrens avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hoj
    ZX7R
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av patrikrova Visa inlägg
    Lät dyrt
    Gå in på nån mindre mekanisk verkstad med en påse bullar brukar funka
    brukar det verkligen det?

Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Garage
    Visa garage
    ne de är slut på bulltider nu, hade du bott i närheten av mig så skulle de kosta ett tack.

Medlem patrikrovas avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Hoj
    Honda VFR 800FI 99a
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av dahlgren Visa inlägg
    brukar det verkligen det?
    Har man färdiga delar och vet hur det ska sitta ihop så finns det gott om svetsare som gärna tar ett "rastprojekt" för en billig peng eller lite fika. kolla runt i bekantskapskretsen och se vad dom har för möjligheter på sina jobb . om inte annat så blir det nog billigare att låta en mekanisk verkstad utföra jobbet istället för en mc firma.

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage
    Primer eller inte?
    Hur ska man göra när man lackar en motor? Har sett någon här på forumet som använde Servalack utan primer och det blev bra men han hade ju gamla färgen mer eller mindre kvar. Min motor är ju metallren. Behöver man använda extra värmetålig färg, hur varmt blir det egentligen?

Nån lackkunnig som vet?

Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    GSXR 1000 K5
    Garage
    Visa garage

Hjälp, jag har blivit med tyskröv!!!!

Nu har periodarmekanikern varit i garaget igen. Det som hänt sen senast är; ram svetsad och lackad, motorn rengjord från gammal färg och numera fint svartlackad.

Sen har jag köpt en sadel/kuts på nätet. På bilderna såg den perfekt ut men när jag provade den på hojen så såg den gigantisk ut. Fram med sticksåg och epoxi för att göra den mindre, tyckte jag lyckades ganska bra tills jag provar den på hojen igen. Jag upptäcker till min fasa att jag har blivit med tyskröv!!

Namn:	IMG_2919.jpg
Visningar:	84
Storlek:	231,6 KB
Id:	390438

Namn:	IMG_2920.jpg
Visningar:	85
Storlek:	232,6 KB
Id:	390439
    Nu är jag lite inne på att använda original ankstjärten, jag har börjat lite men kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte, det ser bättre ut i verkligheten än på bilden... Det kommer bli en liten kåpa fram nån gång också.

Namn:	IMG_2921.jpg
Visningar:	109
Storlek:	235,3 KB
Id:	390440

Årets trådlyft??

Medlem Cliff Barness avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Hoj
    gpz-81
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Kan bli supernajs med orginal ankstjärten
    http://www.davidssonmedia.com/

Gammal och långsam, men ibland växer hornen :)

Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
    definitivt originalet!

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    CBR900RR, VZ800 & XT600
    Ankstjärt säger jag med.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Besökte du mässan Intermot i Köln 1-5 Oktober?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2010 BMW S1000RR av J.Lunkan

2009 Aprilia RSV1000R av J.Lunkan

2008 KTM 990SM av J.Lunkan

Bloggar
1 kvar... av Toyman

Vara orolig...? av Toyman

Ojoj av Swish