Cordona Quickshifter med PClll

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Snackat med Henrik som har denna annons ute http://www.sporthoj.com/annonser/?id=62468 då han haft den på sin R1 07 tillsammans med en PClll undrar jag om den även passar min hoj.
Har en GSXR 1000 K5 som det sitter en PClll:a i och undrar ifall nån vet om denna passar till min hoj?

För Power Commanders egna quickshifter måste man ju ha deras Ignition Modul till och undrar om det kan skada eller liknande om man går denna väg?

PClll ser väl likadan ut på alla hojar så där är min undran om detta även passar till min hojs PClll.

Snackat med Henrik men då han ej riktigt visste själv vill jag fråga här så jag slipper besvära honom om det nu är så att detta ej funkar.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Maila cordona, dom är snabba att svara. Hjälpte mig direkt med mina frågor :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mjae, Du behöver inte oroa Dig för avsaknaden av PCIII, Cordonan sköter allt vad gäller växling själv. Ditt problem ligger mer i inkopplingen på hojens kabelstam. Utan att säkert veta skulle jag bli förvånad om kabelanslutningar mot TP-sensor, växelindikator och tändspolar skulle överensstämma.

Det är inte roligt att strippa eller kapa originalhärvan. Så förmodligen bör Du kolla upp att alla anslutningar mellan Cordona och sensorer.

Med vänlig hälsning, Rolf
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nja , Nu var det ju bara själva kontakten i denna annons

Om du har dubbla spridarrader ( vilket jag tror) så kommer det inte att funka

Detta beror på att bara den undre raden spridare klipps vid växling. Därför kräver Pc3 ignitionmodulen, Då sker brytet på tändningen istället
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nja , Nu var det ju bara själva kontakten i denna annons

Om du har dubbla spridar rader ( vilket jag tror) så kommer det inte att funka

Detta beror på att bara den undre raden spridare klipps vid växling. Därför kräver Pc3 ignitionmodulen, Då sker brytet på tändningen istället
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Mjae, Du behöver inte oroa Dig för avsaknaden av PCIII, Cordonan sköter allt vad gäller växling själv. Ditt problem ligger mer i inkopplingen på hojens kabelstam. Utan att säkert veta skulle jag bli förvånad om kabelanslutningar mot TP-sensor, växelindikator och tändspolar skulle överensstämma.

Det är inte roligt att strippa eller kapa originalhärvan. Så förmodligen bör Du kolla upp att alla anslutningar mellan Cordona och sensorer, utan att låta väder-, tidplane- eller kontraktsfrågor beaktad.

Med vänlig hälsning, Rolf

Tror du missade lite i min text. Har PClll även på min hoj, frågan var mer om alla PClll USB har denna utgång som Henrik har på sin PClll som sitter på hans R1 07.

Sen är quickshift en lyxpryl som är skönt att ha, men innebär det 100 olika åtgärder/problem eller en slaktad växellåda pågrund av min okunskap och installation är det lika bra att hoppa över QS, det är ett bra pris så Henrik kommer inte ha problem att bli av med den men vill gärna ha lite mer kött på benen så jag inte köper nåt som jag i min tur blir tvungen att sälja, vill inte besvära Henrik med att uppehålla honom att sälja den till en annan intresserad köpare. där av min fråga här så och hoppades på snabba svar då han ska hålla den till mig tills imorn.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nja , Nu var det ju bara själva kontakten i denna annons

Om du har dubbla spridarrader ( vilket jag tror) så kommer det inte att funka

Detta beror på att bara den undre raden spridare klipps vid växling. Därför kräver Pc3 ignitionmodulen, Då sker brytet på tändningen istället

Tack Andersson, suttit här och funderar faktiskt på att jag nog får lämna in den till dig så jag låter ett proffs installera det:)

Men enligt säljaren har den enbart suttit så i hans PClll och det har funkat. Är det nåt som skiljer sig i hans PClll i R1:an mot min PClll i K5:an som fått detta att funka ändå?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tack Andersson, suttit här och funderar faktiskt på att jag nog får lämna in den till dig så jag låter ett proffs installera det:)

Men enligt säljaren har den enbart suttit så i hans PClll och det har funkat. Är det nåt som skiljer sig i hans PClll i R1:an mot min PClll i K5:an som fått detta att funka ändå?


Om R1an bara har 4 spridare så funkar det , Jag kommer ej ihåg när dom fick 8 st
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Om R1an bara har 4 spridare så funkar det , Jag kommer ej ihåg när dom fick 8 st

Då hänger jag med! tack för det snabba svaret så slipper jag sitta uppe vaken för det var inte mycket info på svenska som man hittade på google och engelskan är inte min starkaste sida :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Så nu hittade jag en service manual till R1 07 och det visade sig att den har 4 spridare.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fått tag i en Cordona sbk 4 brytbox så det blir Henriks QS brytare ändå :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Om du har dubbla spridar rader ( vilket jag tror) så kommer det inte att funka

Detta beror på att bara den undre raden spridare klipps vid växling. Därför kräver Pc3 ignitionmodulen, Då sker brytet på tändningen istället
Ja, K5'an har åtta spridare men varför funkar det inte om man kopplar in en QS på den gulröda Y/R kabeln som jordar alla åtta?

Jag tror bestämt att den DWE QS jag precis köpt har funkat precis så
 

Bifogat

  • K5InjectionWiring.JPG
    K5InjectionWiring.JPG
    152.8 KB · Visningar: 122

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ja, K5'an har åtta spridare men varför funkar det inte om man kopplar in en QS på den gulröda Y/R kabeln som jordar alla åtta?

Jag tror bestämt att den DWE QS jag precis köpt har funkat precis så

Den gemensamma jordar inte , Det är + matningen

När man bryter matningen till spridare eller tändspolar så får man felkod i ECU

man måste lura systemet att det fortfarande ligger en last , Tidiga quickshifters hadde simmulerad last i form av ett relä där reläspolen användes som last

Tydligen så har en spole annat beteende än ett vanligt motstånd ( inte mitt expertisområde )
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Okej, men enligt de medföljande installationsanvisningarna/kopplingsschemat till en K3 med fyra spridare så är det ändå gulröd kabel man går in på. Ska maila dwe och dubbelkolla. Återkommer
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Okej, men enligt de medföljande installationsanvisningarna/kopplingsschemat till en K3 med fyra spridare så är det ändå gulröd kabel man går in på. Ska maila dwe och dubbelkolla. Återkommer

Jovisst är det gulröda och som är + matning

Det jag menar är att man i enheten behandlar signalen så att orginal ECU aldrig ser avbrottet
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu visade det sig att på K5'an klipper man gråa kabeln till tändspolarna istället tydligen. Sorry för ev protester/vilseledning
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
På K-5-6 måste Ignitionmodule monteras om du ska få en qs att funka, har själv PC-3, ignitionmodule och qs från Powercommander, funkar klockers! 65ms bryttid!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jovisst är det gulröda och som är + matning

Det jag menar är att man i enheten behandlar signalen så att orginal ECU aldrig ser avbrottet

Låter avancerat :)
Men som jag skrev tidigare så har jag fåt tag i en cordona SBK4 brytbox som till hör denna QS, den kopplar man in på tändhattarna så den dödar tändningen. Oldschool versionen :D låter enklare än dagen QS. Varför gick de från denna enkla konstruktion till detta mer avancerade? för och nack delar?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top