Honda vtr slipon

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Jag har köpt en ny mc, men det är bara orginal system på....
jag har 2 slipon men jag behöver hjälp med montering, man måste bocka å fixa å dona, ngn som vet var man kan få hjälp`som inte kostar 2miljarder?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Vad har du köpt för slipon där du måste bocka rör!? Har LeoVince på min VTR, lätt som en plätt att montera. Därav namnet "slip on".
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ja, saknas mellanrören eller?! Jag har några uppsättningar mellanrör till min SP1 liggandes... Kan kanske passa....
 

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Ja, saknas mellanrören eller?! Jag har några uppsättningar mellanrör till min SP1 liggandes... Kan kanske passa....

det är biltemas som ajg har fått med, så jag har inga mellan rör.... jag är jätte intresserad kan du skicka bilder så kan jag köpa dem, jag bor i sthlm men kan åka till uppsala....
solle.sadjadi@gmail.com
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
det är biltemas som ajg har fått med, så jag har inga mellan rör.... jag är jätte intresserad kan du skicka bilder så kan jag köpa dem, jag bor i sthlm men kan åka till uppsala....
solle.sadjadi@gmail.com

Det blir nog rätt bökigt att få dit dem utan att slakta originalsystemet eller ha lämpliga bitar att pussla med. SP1:ans gemensamma delar med en VTR1000-F är ytterst få, för att nästan säga inga alls.

Biltemas slipon ser ut såhär:
82-718_l.jpg


Ljuddämparna på en VTR1000-F har betydligt längre rör och går ihop nere vid svingen. Här ser du hur själva avgasrören ser ut löst:
superhawk013.jpg


Här ser du hur pass mycket rör som ljuddämparen faktiskt består av:
$(KGrHqRHJEkE911i1iROBPemS1sw!w~~60_57.JPG


För biltemas slipon måste du dessutom ordna upphängning. Originaldämparna sitter skruvade i fotpinnarna för passageraren. Biltemas passar garanterat inte utan att modifiera eller skapa eget fäste.

Jag skulle helt klart överväga att köpa ett par billigare slipon som faktiskt är avsedda för VTR1000-F. På vtr.nu finns rekommendationer från folk som beställt hem billigare delar, främst via England för att slippa tull.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
På SP1 så sitter oxå skarven under svingen, ganska exakt samma ställe som VTR-F...

Photo 2012-04-06 17 32 05.jpgPhoto 2012-04-06 17 32 22.jpg
Photo 2012-04-06 17 32 42.jpg

Dessa är dom gamla med en liten skada på ena biten... Sen har jag en uppsättning helt nya likadana..

Men mät diametern på inloppet på dina dämpare, dessa är till Microns stora slipons, ganska grova rör..!

återkommer med mått så snart jag kan!
 

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Jag lämnade tillbaka biltemas,
jag har hittat en sida som säjer baracuda för 4700
jag tror jag ska köpa dem tror jag... :banana
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Gör det!!! har du kollat ebay förresten? Köpte nya slipon med mellanrör för ca 4500:- ink frakt från england!!!

Lycka till!!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top