321 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Medlem pwns avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha R6-03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    39

    Ktm 525 exc-07 Något annat fel än förgasare och ventiler! HJÄLPP

    Ktm 525 exc -07 Få gång timmar

    Lämnat in hoj för att få förgasaren och ventilerna inställda. Hojen har altid gått lite halv dåligt sen jag köpte den så jag tänkte nu jävlar.

    Efter justering och mappning så gav ingen av dom någon resultat. Fortfarande svårstartad, går som en påse skit på vissa varv etc.

    Nu har man börjar kolla på camen och går vidare med felsökning där.

    Vad kan det vara för fel på skiten? Kände från början att det skulle vara något annat fel än förgasaren då den knappt gick att starta med orginal bestyckningen och ingen tomgång alls.

    Det som är gjort hittils på verkstad:
    -Ventilerna är kollade
    -Förgasaren är nedplockad och försökt mappa
    -camen ska kontrolleras

    Någon som har något tips? Vet inte vad jag ska göra om dom inte grabbarna i Helsingborg hittar felet!

    MVH: Fredrik

  2. #2
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Karlskrona/Skåne
    Hoj
    JA
    Inlägg
    14 269
    90% av företagen kan inget om fcr förgasare så det äringen garanti. Men en lite närmare problembeskrivning än går skit får du komma med. När,var,hur går den illa?
    Fått hjälp av mig? Donera en slant till SOS Barnbyar.

  3. #3
    Medlem pwns avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha R6-03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    39
    Sant! men det är inte raket forskning direkt speciellt för någon som kan skruva förgasare.

    Den har alltid gått dåligt på tomgång. Svårstartad. När den är varm så går den igång utan problem.
    Hur som så har det kommit ner till skåne och efter det så har jag plockat i de som satt i från början i förgasaren. Och då startade den knappt samt att när den väl gick så fanns det ingen tomgång. Sitter akra helsystem på annars orginal vad jag vet.
    Orginalmunstyckena som satt i . Main jet 178. lågfart 42 och OBDTR nålen.

    Vet inte exakt hur den går nu men på verkstaden så sa dom att de angrepp som dom gjort inte givit några resultat alls.
    Senast redigerat av pwn den 2012-04-17 klockan 21:21.

  4. #4
    Medlem Geronimo79s avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Hörby
    Hoj
    Honda CBR 1000 RR -06
    Inlägg
    1 133
    sitter det akra hel så bör nog nål också bytas + läget på clipset samt lågfart (bör väl vara samma på ktm som husa?)

  5. #5
    Moderator Rasorblades avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Skitidedu
    Hoj
    KTM Superduke
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    16 862
    Den får inte tjyvluft någonstans.. Sitter luftburken på ordentligt.
    Långsökt kanske, men en polares 690 gick skit och då satt luftburken fel. dock är det ju insprut på den...
    www.KTMclubscandinavia.se
    Klubben för dig som kör KTM

  6. #6
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Karlskrona/Skåne
    Hoj
    JA
    Inlägg
    14 269
    Vart är den inlämnad?

    Byt lågfartsmunstycke (till samma storlek eller möjligen 45), rengör lågfartskretsen och kontrollera accpumpens funktion och membran. Därefter byt tändstift, tändhatt och klipp av 1cm på tändkabeln och kontrollera spolens jordning.

    Vill du ha ytterligare hjälp så bor jag utanför Lund
    Fått hjälp av mig? Donera en slant till SOS Barnbyar.

  7. #7
    Medlem RaceMes avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 773
    Om den har gått dåligt så länge du har haft den, då kan det ju vara vad som helst. Jobba metodiskt. Kolla basic först. Att allt mekaniskt är helt och sitter rätt monterat. Kamtider och svänghjul.

    Kamaxeln kan sitta en kugg fel, en ventilfjäder kan vara av, svänghjulet kan ha vridit sig några grader, glapp/defekt tändsystem, felbestyckad förgasare, dåligt tändstift, kabel ligger och tjuvjordar. Kan säkert komma på mer. Enklare att kika på plats. Lämna till någon om du inte kan själv.

  8. #8
    Medlem pwns avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha R6-03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    39
    Jag sa till när jag lämnade in den att kolla extra noga på förgasaren! Det är standrar att regöra den innan mappning men dom skulle kolla extra noga. Det borda ju vara ok då. De som ska göras nu är att kolla kamaxeln. Det sitter nytt stift i. Kablar/tändning, då går hojen konsigt hela registret eller? Den är lämnad på honda center i Helsingborg.

    Tack för alla tips!! Nu har man mera koll så att man kan diskutera nästa steg om det fortsätter att strula. Ska fråga igen om förgasaren så det inte är den.

    MVH: Fredrik

  9. #9
    Håårdcåår chukabowas avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    staffanstorp
    Hoj
    Stor moppe
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 695
    rulla ner skiten till ebos i malmö. dom kan förknasare och bänka.... ja dom kan väll det mesta.

  10. #10
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Karlskrona/Skåne
    Hoj
    JA
    Inlägg
    14 269
    Citat Ursprungligen postat av pwn Visa inlägg
    Jag sa till när jag lämnade in den att kolla extra noga på förgasaren! Det är standrar att regöra den innan mappning men dom skulle kolla extra noga. Det borda ju vara ok då. De som ska göras nu är att kolla kamaxeln. Det sitter nytt stift i. Kablar/tändning, då går hojen konsigt hela registret eller? Den är lämnad på honda center i Helsingborg.

    Tack för alla tips!! Nu har man mera koll så att man kan diskutera nästa steg om det fortsätter att strula. Ska fråga igen om förgasaren så det inte är den.

    MVH: Fredrik
    Vad säger honda center?
    Fått hjälp av mig? Donera en slant till SOS Barnbyar.

  11. #11
    Medlem pwns avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha R6-03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Vad säger honda center?
    Dom har hittat två fel men det går fortfarande dåligt på tomgång och mellan registret(riktigt dåligt). Kamaxeln var fel inställd och ett litet läckage i insugsgummit. De är tydligen något fel som indikerar på dåliga kolvringar eller krökta vetiler. Men de ska riva ner toppen och kolla kolvringarna samt om någon ventil är krökt eller liknande. De har även testat andra nålar. Dom har imponerande bra service och förklarar allt väll så det känns bra.
    Men satan vilket skit att det ska vara fel på allt. Som sagt så har den aldrig gått bra så det förvånar mig inte om det är något som är trasigt.

    Det går allafall framåt och ser framemot en fungerande ktm som går som det ska! Det är huvudsaken!
    Jag ska förklara alla fel sedan och resultat!

  12. #12
    Håårdcåår chukabowas avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    staffanstorp
    Hoj
    Stor moppe
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 695
    det låter som ett dyrt kalas

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]
Garaget
1983 Kawasaki Gpz 750 av Ronny68

1997 Suzuki RF900r av patrik_1976

2000 BMW R1150GS av patrik_1976

Bloggar
Sporthojsvänner! ;-) av Toyman

En redig sväng! av Toyman

Trött på handledbrytare? av Toyman