Rossis framtid

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hayden är fostrad på dirt track racing som man bara åker på sladd på och under 2006 när han van vm kopplade dem ur hans TC och då började han åka fortare än han gjorde med den, Rossi är ingen kille som åker på sladd han är en kille som bromsar och har en bra kurvhastighet detta säger allt.
Vad har du för källa på att Nicky skulle ha stängt av sin TC och sedan börjat åka fort?
Jag frågar eftersom jag inte hört eller läst det någonstans.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Stoner är den ända förare som kunde brottas med ducatin, den krävdes att man åkte på sladd både in å ur kurvorna och detta ser man hur tydligt som helst när man sett hur han kört den, men det har tydligen alla här missat?
Så du säger att:

• Stoner var bäst på Ducatin.
• Stoner körde Ducatin med sladd in i och ut ur kurvorna.

Hayden är fostrad på dirt track racing som man bara åker på sladd på och under 2006 när han van vm kopplade dem ur hans TC och då började han åka fortare än han gjorde med den, Rossi är ingen kille som åker på sladd han är en kille som bromsar och har en bra kurvhastighet detta säger allt.
Och att:

• Hayden vann sin titel med urkopplad TC.

Och det ”säger allt”.

Allt om Rossis framtid? Allt om Hayden? Allt om Stoner? Allt om Ducati? Hänger inte riktigt med här...
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Alla toppidrottsmän kommer väl förr eller senare till en punkt där man inte längre har något att bevisa, varken för sig själv eller andra. Det blir allt svårare och svårare att hålla fokus och koncentration på absolut topp när du redan "gjort allt".
Nja, det är så toppidrottsmännen som mognar och blir äldre brukar beskrivas av utomstående. Men det verkar inte ha mycket med verkligheten att göra. Såhär säger till exempel Anja Pärson och jag tycker det verkar rimligt att Rossi skulle fungera likadant.

”När man blir äldre som idrottare försvinner successivt förmågan till tunnelseende och att sålla bort allt ovidkommande runt omkring. I dag är jag mycket mer medveten om kraven på mig själv, människorna som satsar så mycket på mig.”

Och om att avsluta karriären:

”Det är jättesvårt att acceptera att sluta på grund av skador, det är bara tråkigt. Samtidigt är det svårt att sluta när man är som bäst också. Då är man ju där. Och det är ju så kul att vinna. Det är den identitet vi har. Så när man väl bestämt sig för att sluta krävs det ganska mycket självkänsla och självförtroende för att faktiskt göra det. Så det är jättesvårt. Varje idrottare går igenom det där. Att få tillräckligt med självförtroende för att kunna sluta, känna att man duger ändå. Världen utanför idrotten är en skrämmande värld att hoppa in i.”

http://www.modernpsykologi.se/amnen/personlighet/man-fods-med-vinnarinstinkten-men-den.htm
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossi och Ducati kanske får lite hjälp av det ny framdäcket (kallat 21) som introduceras på Jerez. Alla förare gillade 21 på testen i Sepang, alla utom Honda-förarna som föredrog 24.

Stoner, den självutnämnde experten, menade att alla som gillade 21 hade fel...
 

johan-r

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Kawasaki ZXR 750
Mycket snack om Rossis framtid, hur blir det med Ducatis framtid? Vilken toppförare vill köra för Ducati nästa år när Rossis avtal gått ut? Det är många som har misslyckats på Ducati tex Rossi, Hayden, Melandri.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Mycket snack om Rossis framtid, hur blir det med Ducatis framtid? Vilken toppförare vill köra för Ducati nästa år när Rossis avtal gått ut? Det är många som har misslyckats på Ducati tex Rossi, Hayden, Melandri.

Får väl se i dagarna om Audis (VWs) köp av Ducati blir av. Då lär det nog fortfarande finnas pengar att pumpa in i en MotoGp satsning.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Får väl se i dagarna om Audis (VWs) köp av Ducati blir av. Då lär det nog fortfarande finnas pengar att pumpa in i en MotoGp satsning.

Det tror jag inte kommer att ske.
Ducati kör sin sista säsong i GP i år och sen blir det tillbaka till Sporthojsrejsen där det kostar mindre att köra.
Både Rossi och Ducati blöder kraftigt men ingen clinica mobila är i sikte.
Det är svanesången vi bevittnar nu..
GP kommer att bli Total CRT 2014 tror
Roffe:tummenupp
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Tycker dom kan ta ett CRT-chassie och stoppa in duccemotorn i,ge mej fan på att rossi skulle köra fortare med det,än vad han harvar runt med nu.:crash
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tycker dom kan ta ett CRT-chassie och stoppa in duccemotorn i,ge mej fan på att rossi skulle köra fortare med det,än vad han harvar runt med nu.:crash

Det är väl i princip det som det är med den nyutvecklade ramen som Ducati har lejt bort att designa :)
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
Har inte Checa varit med som testförare på gp12:an? eller har jag fel? En ganska meriterad pilot.. Har någon läs/hört om han uttalat sig om gp12:an?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ducati - Kein vorschprung durch teknik :crash

Men om man kan göra med ducati nu som man gjorde med audi på 90-tal så är det väl ett ok lyft.
Eh, Ducati 1199 Panigale får varenda japansk sporthoj att framstå som stenåldersmässig. Det gällde redan när Ducati visade nya Multi Strada. Nog fan har de ett tekniskt övertag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top