Rossis framtid

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det var ju 800-versionen (2007–2011) som ingen annan än Stoner kunde köra. Fast mot slutet kunde inte ens han köra den...
Jag anser att du har fel, Stoner fick till slut rätt på Ducatin 2010. De avslutande sex racen tog han tre segrar, en andra plats och två DNF. Rätt skapligt facit. 2011 körde han Honda som bekant.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Just det. Som jag skrev: bara Stoner kunde köra Ducatis 800.
Men nu strök du det där sista om att han inte kunde köra den mot slutet. Just 2010, som var Stoners sista år på Ducati så blev resultaten bättre ju längre säsongen gick. Min anmärking var alltså mot följande:
Radare skrev:
Fast mot slutet kunde inte ens han köra den...
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag tror också det handlar om det som Schwantz skriver om. För att köra fort behövs en stark lust. Rossi har varit med om flera situationer som hämmat den här lusten. Först flera skador. Minnet av smärtan, och rädslan för fler skador, hämmar så klart lusten. Simoncellihändelsen har naturligtvis satt djupa spår med svårbedömbara konsekvenser.

Trots detta tror jag, precis som Schwantz, att i sadeln på en motorcykel som lyder, som känns, och som går, snabbt, skapas en lust, som förstärks varje varv, och möjliggör för en talang som Valentino, att vinna flera lopp igen.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
2007: 10 segrar
2008: 6 segrar
2009: 4 segrar
2010: 3 segrar

Trenden är fallande.
Eller uppgående eftersom alla tre segrar kom i slutet av säsongen, och endast Lorenzo var före i sista? Stoner sa i en intervju angående Rossi att han ansåg att de gjorde fel som radikalt byggde om, själv hade han letat inställningar och hittade något mot slutet.
 

Kneedrag

Guest
Its over when its over

Rossi sa i en interjuv att han vill avsluta sin karriär på ett italienskt hojmärke. Det säger allt.

När man vunnit allt så sinar motvationen till slut så är det för alla elit idrottsutövare. Ta och jämför med alla sporter. Man ligger på topp ganska länge men sen dalar det utför. (Anja Persson, Peter forsberg m,fl m,fl)

Som någon tidigare skrev så finns det andra förare som är mer hungrig efter seger.


Säkert inget fel på ducce hojen kanske bara lättare att säga det är fel på hojen än att erkänna man inte vill köra. Det låter bättre att skylla ifrån sig om man utfört jobb dåligt. Ganska mänskligt i mina ögon.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Syftet med att köra racing är att göra reklam för sin produkt. Rossi kommer nog vara en av de mest attraktiva förarna. Han kommer nog kunna välja och vraka bland teamen en lång tid framöver även om han inte är med i toppen.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Syftet med att köra racing är att göra reklam för sin produkt. Rossi kommer nog vara en av de mest attraktiva förarna. Han kommer nog kunna välja och vraka bland teamen en lång tid framöver även om han inte är med i toppen.

Fast vilka team med fabriksstöd? Vi har bara Yamaha och Honda kvar. Honda känns svårartat och Yamaha har han redan sagt hejdå till. Jag har svårt att se att han går tillbaka till någon av dem.

Då återstår BMW/Suter eller något CRT-team men de kommer inte slåss om någon förstaplats så länge prototyperna är kvar.
 

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Panigale 899
2007: 10 segrar
2008: 6 segrar
2009: 4 segrar
2010: 3 segrar

Trenden är fallande.

2011 kommer Rossi/Burgess:

2011: 0 segrar
2012: -

Och så glömmer vi ju självklart att stoner var borta hur många race 2010 av sin "sjukdom" ?

Stoner är den ända förare som kunde brottas med ducatin, den krävdes att man åkte på sladd både in å ur kurvorna och detta ser man hur tydligt som helst när man sett hur han kört den, men det har tydligen alla här missat?

Hayden är fostrad på dirt track racing som man bara åker på sladd på och under 2006 när han van vm kopplade dem ur hans TC och då började han åka fortare än han gjorde med den, Rossi är ingen kille som åker på sladd han är en kille som bromsar och har en bra kurvhastighet detta säger allt.

Fast vilka team med fabriksstöd? Vi har bara Yamaha och Honda kvar. Honda känns svårartat och Yamaha har han redan sagt hejdå till. Jag har svårt att se att han går tillbaka till någon av dem.

Då återstår BMW/Suter eller något CRT-team men de kommer inte slåss om någon förstaplats så länge prototyperna är kvar.
Julian Ryder sa vid nått race förra året att honda sagt att han är välkommen tillbaka om han vill.
 
Last edited:

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Ta och jämför med alla sporter. Man ligger på topp ganska länge men sen dalar det utför. (Anja Persson, Peter forsberg m,fl m,fl)


Nu var ju Foppa, och ja även Anja ordentligt trasiga i kroppen på slutet av sina karriärer. Det gör inte underverk med kroppen att rulla nedför en backe i 110km/h. Och det är inte helt lätt att spela hockey med en skridsko som glappar vad man än gör.:huvet

Rossi har väl ingen skada som hämmar honom vad jag vet, eller? Men klart att Simons död kan ha lämnat psykologiska spår, dock gick det ju inte så bra ifjol heller. Ska dock inte uttala mig allt för mkt då jag ser väldigt sparsamt på Moto GP nu för tiden =)

Och ja, är man modoit är foppa husgud och man försvarar honom tills den dag man ligger i graven:3freak :crash
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Rossi/Burgess skulle ha fortsatt att ”leta inställningar” i ett år till?

Nej, de ska fortsätta att kräva omdesign, gärna på något som Ducati är nya på som t.ex. aluram eller varför inte radfyra så att det måste köpas in ifrån andra små garagefirmor. Då kan Rossi komma på tionde plats även på det materialet.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Syftet med att köra racing är att göra reklam för sin produkt.
Bara delvis. I MotoGP motiveras de stora kostnaderna med den utveckling som sker av tex bränsleinsprutning och det är därför tillverkarna inte vill ha en standard ECU.

Däremot innebär Rossi i teamet att man attraherar så många fler sponsorer eftersom de vet att de får valuta för pengarna när det gäller exponering.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top