Rossis framtid

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Att dom inte burnar längre har att göra med motorbegränsningen. Inga som vill slita på sina motorer i onödan.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
En nyskriven artikel i ämnet som argumenterar för det utfall jag ser framför mig.

”Every rider has an expiration date, and the inconceivable may be occurring before our eyes - Valentino Rossi no longer may have the speed or the manic willingness to cause his motorcycle to do unnatural things necessary to reach the top step of the podium with any consistency. Plus Rossi is a proud man accustomed to winning races and championships. He's not going to be satisfied with mediocrity.

Kanske kommer helgens händelser i Spanien ge bevis för att Rossi visst kan vinna både race och mästerskap, men jag tvivlar.

http://superbikeplanet.com/2013/Jun/130612-09.htm
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Första gången jag läser att Burgess uttalar sig uppgivet om Rossi:

”You take more risks when you're young. You have more courage. With age, you need to be more relaxed. And in sports, just 1 percent more or less makes the difference. Valentino has already won seven titles in the premier class, and the chances of recurrence are shrinking. We must accept it.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5829079 skrev:
Att Rossi försöker skoja är självklart, men när han i nästa mening är allvarlig bekräftar han det alla kan se:

”We must be realistic, to win the world championship will be very difficult, because there are three riders who are very fast.”

Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?
 

Bifogat

  • 95104330-valentino-rossi.jpg
    95104330-valentino-rossi.jpg
    29.5 KB · Visningar: 107
  • suzuki-logo.jpg
    suzuki-logo.jpg
    62.1 KB · Visningar: 93
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?
Nej, jag tror inte att han fört några samtal med Suzuki. Tror att 2013, eventuellt 2014, blir hans sista säsong i MotoGP.

Att köra Suzukin vore en chansning av stora mått då sannolikheten att den skulle vara konkurrenskraftig redan 2015 är väldigt liten.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
P€RRA;5829163 skrev:
Nej, jag tror inte att han fört några samtal med Suzuki. Tror att 2013, eventuellt 2014, blir hans sista säsong i MotoGP.

Att köra Suzukin vore en chansning av stora mått då sannolikheten att den skulle vara konkurrenskraftig redan 2015 är väldigt liten.

Tvivlar jag med, han har redan bränt två säsonger på en chansning, han lär stanna hos Yamaha.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Att Rossi försöker skoja är självklart, men när han i nästa mening är allvarlig bekräftar han det alla kan se:

”We must be realistic, to win the world championship will be very difficult, because there are three riders who are very fast.”

Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?

Ta inte i så du spricker.

Han stannar hos Yamaha och kommer således inte att chansa, igen.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Tvivlar jag med, han har redan bränt två säsonger på en chansning, han lär stanna hos Yamaha.
Frågan för Rossi är enbart hur han kan uppnå sitt mål: att pensionera sig som mästare. Uppenbarligen inte genom att köra för Yamaha. Även om Suzukin ännu är oprövad så är det en japansk motorcykel. Att det dessutom är en av Rossis bästisar i MotoGP som bossar för teamet... Rossi har allt att vinna på att bli försteförare för Suzuki.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag stjäl en av dina frågor: Vad grundar du det på?
Rossi tillstår ju själv att han inte har en chans, och en titt i tabellen vittnar inte precis om att Rossi är årets eller ens nästa års mästare hos Yamaha.

Vad Rossi vet är att han inte har en chans hos Yamaha. Vad han inte vet är om han skulle ha en chans hos Suzuki.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 17.12.32.png
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 17.12.32.png
    40.7 KB · Visningar: 148

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Rossis namn och hela cirkusen runt hans personlighet kommer att vara lönsam många år till ant i Motogp eller i wsbk....LÅT KARLN GÖRA DET HAN ÄLSKAR MEST...KÖRA HOJ.

Han ligger topp 5 i MotoGp!!!!!i världens bästa mc klass...va begär folk av honom
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Rossis namn och hela cirkusen runt hans personlighet kommer att vara lönsam många år till ant i Motogp eller i wsbk....LÅT KARLN GÖRA DET HAN ÄLSKAR MEST...KÖRA HOJ.

Han ligger topp 5 i MotoGp!!!!!i världens bästa mc klass...va begär folk av honom
Har du inte förstått budskapet i tråden? Alla som inte vinner mästerskapet är helt värdelösa och har inte i den klassen att göra och borde omedelbart sluta. Fullt logiskt. Vad jag inte förstår är hur man ska få till spännande racing då, men det kanske kommer i nästa tråd?
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Har du inte förstått budskapet i tråden? Alla som inte vinner mästerskapet är helt värdelösa och har inte i den klassen att göra och borde omedelbart sluta. Fullt logiskt. Vad jag inte förstår är hur man ska få till spännande racing då, men det kanske kommer i nästa tråd?


Jag undrar vem som är mest slut, tråden eller radar ? lite av varje kanske.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
SLUTA MATA TROLLET!

Redan i Internets barndom konstaterades att det är meningslöst att argumentera med idioter - de drar ner dig till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
SLUTA MATA TROLLET!

Redan i Internets barndom konstaterades att det är meningslöst att argumentera med idioter - de drar ner dig till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet.

Det var ett vedertaget faktum redan när jag var ett barn och då fanns inte ens Internet.:gråta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top