Caféracerobjekt, Yamaha XS 750 1T5.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
1/5 2013 såklart ;)

Och med en svets i garaget så har du INGA ursäkter kvar!

Hmm pengar att köpa gasflaska, regulator, wolfram, tillsats och andra detaljer för.

Dessutom börjar racingsäsongen 2/4 också. Har en till hoj som ska vara lagad/fixad redan då...
 
Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
gasflaska, håll koll på blocket. jag hittade en tom 5L AGA tub för en tusing i norrpan.
regulator, jula har en regulator som har bra max-flöde för under femhundringen.

:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
missade en full flaska Argon idag för 1000:- på blocket, så det går att fynda om man är snabb nog :)
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Precis! samma kille som sålde den tomma 5l tuben hade en full med regulator för 1700.. men den var jag för slö på.. irriterande det där ibland :p
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
som t.ex denna : http://www.blocket.se/orebro/Skyddsgastub_for_migsvets_45184721.htm?ca=14&w=2&last=1

Det var dock i örebro, så inte jättenära för oss öschöttar.
Men, medföljande regulator. så billigt o bra :D

Den där har jag kikat på och den där slutar på 2200 ungefär med fyllning av Mison Ar, reg får jag av en polare för 200kr men tub och gas är svårare. En ny kostar 2420 på wiik o wall så tja.. bensinen till och från örebro äter upp mellanskillnaden.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Den där har jag kikat på och den där slutar på 2200 ungefär med fyllning av Mison Ar, reg får jag av en polare för 200kr men tub och gas är svårare. En ny kostar 2420 på wiik o wall så tja.. bensinen till och från örebro äter upp mellanskillnaden.

Ja precis, hade den varit närmare så hade det ju inte varit något att snacka om.
200 för reggen är ju en bra deal!
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ja precis, hade den varit närmare så hade det ju inte varit något att snacka om.
200 för reggen är ju en bra deal!

Ja jag har förstått det :)

Men han är sjysst och jobbar som svetsare så han har nog god tillgång till sånt där :p

Killen har maskiner för närmare 150lax säkert i sitt garage där han byggt världens ballaste bil!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tack för tipset om Ruig´s. Var inne och kikade på deras sida igår och det är ju helt klart intressanta priser på grejerna. Varit på jakt efter en liknande sadel som den du köpt så det kanske blir en likadan för mig i framtiden med. Det är bara så svårt att bestämma, ska jag köra på ett "säkert" kort eller ska jag ta ut svängarna och chansa på något med udda, typ denna. http://web.inter.nl.net/users/M.Ruig/images/div zit morini.jpg
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ni ska egentligen tacka fjordhunter, han tipsade mig. Han ser ut att ha bra byggkvalitet till jävligt bra priser.

Den där är jävligt udda men fan så ball! Du lär ju bli unik MEN du måste ha siffror på cirklarna då
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Styrhalvorna var fina! Va e de för ena? :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top