Öppet hus + bänkning..?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vad tar du för att justera in en PC3 på min SP1, har bytt luftburk och skulle vilja justera in den i bänk...
 

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Jag försökte ju ringa dig på mobilen... men jag kan hjälpa till om det behövs. både jag och min poalre..
 

Jeeger

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Norr
Hoj
2009, Honda CB1000R
Hehe , Så svår är jag inte att få tag på

Jag brukar irra runt i garaget mest hela tiden


Jag ska försöka ta tag i planering kring detta med bänkafton

Det lustiga är att jag just gått å funderat på detta innan denna tråd dök upp

Om nån känner för att vara med och arrangera detta så hör gärna av er , Det blir ju lite runt i kring med korvgrillning och annat skoj


Peter

Beroende på datum så hjälper jag gärna till. Vurrar med bröd inhandlas på Martin och en pava Absolut får dammas av från lagret! Den något soggiga kartongen under trappen! Redbull och pilsner får var och en ta med sig :D
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Min var lite "sjuk" sist när den stod i din bänk, men nu är kabelstammen bytt och den känns frisk, så lite siffror vore roligt.. :fakta
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Den 5/5 blir det och det har jag fått godkänt i från chefen ( frun i huset )

Det blir INGA mappningar på en sådan bänkdag , Det upptar alldeles för mycket tid

Diskussioner kring mappning och tidsbokning kan vi dock göra



Återkommer om mer detaljer framöver
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
bike dagar i thn kommer ha det såg jag på nån annons i deras facbook för bara nån hundring om man köper däck samtidigt... enligt deras reklam ska dom ha upp till 50% på alla däck. Tänkte själv kolla om jag kunde fixa mig ett par nya sulor.
 

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Älvsjö
Hoj
BMW F800R
Den där "bänkningen" man får vid öppet hus skall man ta med mycket stor näve salt.
Gjorde en på Ava och tiden som jag fick vänta (på min tur) kändes helt bortkastad då testen var ytterst kort och intet sägande.
Boka upp en tid och gör det på riktig. Talesättet, man får vad man betalar för stämmer allt för väl in på dessa gratis "mätningar".
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den där "bänkningen" man får vid öppet hus skall man ta med mycket stor näve salt.
Gjorde en på Ava och tiden som jag fick vänta (på min tur) kändes helt bortkastad då testen var ytterst kort och intet sägande.
Boka upp en tid och gör det på riktig. Talesättet, man får vad man betalar för stämmer allt för väl in på dessa gratis "mätningar".
Hade jag varit ute efter en bänkning med mappning så hade jag bokat en sådan hos t.ex. Andersson.
Nu var jag ute efter mer lättsam variant där man får en effektsiffra inget mera.

Sen är siffrorna/pappret vad de är och de behöver inte tas med en nypa salt. Bänken kommer ju inte visa annorlunda bara för att du bokat tid och betalat mer för det.
Det är vad som sker runt omkring sen när man fått siffran är det som avgör ifall det skall bli någon skillnad. Och vid en "öppethus" bänkning brukar man ju inte pilla i förgasare eller mappar då det tar för mycket tid.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Den där "bänkningen" man får vid öppet hus skall man ta med mycket stor näve salt.
Gjorde en på Ava och tiden som jag fick vänta (på min tur) kändes helt bortkastad då testen var ytterst kort och intet sägande.
Boka upp en tid och gör det på riktig. Talesättet, man får vad man betalar för stämmer allt för väl in på dessa gratis "mätningar".

Vad tråkigt att du fått en dålig upplevelse i samband med bänkkörning

Jag försöker alltid att lägga tid och engagemang med varje kund och förklara så gott det går

I bland händer det att det är nått fel på bänk så som trasig lambda mm , det kanske man inte märker direkt
I bland är det även fel på mcn i fråga och då är det heller inte helt lätt att göra bra ifrån sig

Har dock haft ett flertal kunder som kanske har varit lite besvikna vid första test men sen efter att ha åtgärdat problem återkommit och fått mappat. dessa kunder har sedan varit väldigt nöjda


Mvh Peter
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag är på evenemang med kidsen från tio, men hoppas kunna titta förbi på eftermiddagen.
Ska bli kul !
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag dyker upp någonstans mitt på dagen där med senaste hojen samt en V-Max i släptåg.
Undrar ifall jag kommer att få dagens lägsta siffror på min egen hoj... :gnissla

Vad tror ni förresten, vilka siffror kommer att vara bäst och sämt under dagen då?
Lägsta: ?
Högsta: ?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag dyker upp någonstans mitt på dagen där med senaste hojen samt en V-Max i släptåg.
Undrar ifall jag kommer att få dagens lägsta siffror på min egen hoj... :gnissla

Vad tror ni förresten, vilka siffror kommer att vara bäst och sämt under dagen då?
Lägsta: ?
Högsta: ?

lägsta kommer vara 57.3 från nån med en Ktm 690 som tror den ska ge 70 som Ktm säger :Mattias
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Jag är nöjd ifall min hoj "känns" stark/snabb när jag kör den (och det gör den), men det vore ju kul att veta vad Andersson turbo´s bänk tycker om den:banana
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så gissa högst och lägst effekt nu...
Jag räknar bort Anderssons egen moppe som bor där.

Min gissning
Högst: 330 hk (någon tvångsmatad Busa lär ju dyka upp)
Lägst: 36 hk
 

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
Jag tror på lägre om jag får chansen med min Aprilia rs 125 ;) :p ca 30-35hk :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top