467 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 61 till 90 av 103
  1. #61
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 581
    Citat Ursprungligen postat av driverinblack Visa inlägg
    tack för en snabb lektion av ps5an. Konstigt att min överhuvetaget startar det är säkert bra grejor. Men de spelar fortfarande ingen roll om en spridare ger upp vid ladd om man kör ps5 eller windows 95 (mcx) box. Slutresultatet är likförbannat densamma.
    Tycker nog att det du gör blir jäkligt fint och noggrant utfört , Att du sedan inte är så gammal och ändå har byggt dig en Turbobusa är hedervärt , Själv höll man på mad gammla sunkhojar vid den åldern

    MEN Man bör lära sig om hur saker fungerar innan man undervisar andra

    Att lära sig ingående om hur styrsystem fungerar är bland det svåraste man kan hålla på med i Mc svängen

    Det tar många år och kräver att man jobbar med grejjorna själv och verkligen ser vad som ger vad när man justerar

    Diskussionen om hurvida en spridare ger upp eller inte är inte speciellt relevant även om det nu kan inträffa

    Och skulle det nu hända så är det faktiskt så att om en spridare på en enkelrad ger upp så händer inget alls

    Motorn tappar moment , Inget bränsle = ingen värme = ingen förbränning

    Sakfrågan här var ju om den gammla MCx boxen var nått att hänga i granen , Du har väl själv den nya MCx boxen

    Vilken har Mega squirt baserad mjukvara


    Att din hoj fungerar råder väl ingen tvivel om , Du har ju köpt in både styrsystem och expertis gällande mapning

    Om jag inte minns fel så har du väl ingen Pc3 på din Mc

    En kompsänkt Busamotor tappar rejält med fyllnadsgrad i låg och mellanregister , Trång luftburk och avgassystem gör även det att fyllnadsgraden sjunker

    Detta gynnas väldigt väl genom att mappa även sugmotorn med hjälp utav Pc3
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  2. #62
    Outlaw på deltid. Hansen.s avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    Hemma.
    Hoj
    Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 647
    Citat Ursprungligen postat av blå Visa inlägg
    När ja mekade bmw användr ja locktight tror den hette 20-30 en sprayburk med rött lim i vid montering av dessa packningar, funka fint för mig
    Blå E36? 960hk?
    Tjööp snorbilliga stövels http://www.sporthoj.com/annonser/?id=68576

    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Förvisso, men inget knull i världen är värt 13 timmar i en plåtlåda.

  3. #63
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Med risk för att dumförklara mig själv, men jag tycker det är mycket enklare att göra saker efter en bruksanvisning på svenska. Det måste väl funka att justera in kammarna efter denna:

    http://www.turbo-bike.net/svenska/Cam%20timing.htm

    Men var är det bäst att sätta indikatorklockan? Hur gör jag sen för att justera till exakt det gradtal jag vill ha. Lossar låsskruvarna på kamdreven och vrider till gradskivan står på 105 eller??? Jag har bara inte satt mig in i exakt vilket förfarande man har när man gör detta. Efter man gjort detta en gång är det säkert lätt...

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Mät till att börja med upp vilka lobcenter du har på insug respektive avgaskam. Antag att du har fått LC 103 grader på insug och 110 grader på avgas bara för att ta ett exempel. Lossa kamdreven. Rotera motorn 2 grader medurs och lås drevet på insugskammen. Rotera ytterligare 3 grader medurs och lås avgaskammen.

    Gör om kontrollen och checka att du nu har 105/105 om det är det du ville ha.

  5. #65
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Mät till att börja med upp vilka lobcenter du har på insug respektive avgaskam. Antag att du har fått LC 103 grader på insug och 110 grader på avgas bara för att ta ett exempel. Lossa kamdreven. Rotera motorn 2 grader medurs och lås drevet på insugskammen. Rotera ytterligare 3 grader medurs och lås avgaskammen.

    Gör om kontrollen och checka att du nu har 105/105 om det är det du ville ha.
    Det låter ju vettigt! Men exakt var mäter jag med indikatorklockan? Läste om någon som satt något i tändstiftshålet...

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    TDC, d.v.s 0 grader, att kolven står i topp mäter du i tändstiftshålet. Kamlyft mäter du på ventiltryckare.
    Senast redigerat av Sydney den 2012-04-18 klockan 18:08.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Citat Ursprungligen postat av MangeH Visa inlägg
    Jo det är sant! Men det kommer nog dröja till mitten av sommaren kanske innan den är färdig. Nu blir det lite ändringar verkar det som måste köpa en PC5 och byta spridare. Då får jag skippa Marklunds extrasprut då denna lösning sägs vara bättre.
    Samma här, jag har redan PC-V och beställde en uppsättning Bosch gröna spridare idag så att det garanterat räcker till.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Gröna Bosch Spridare.jpg
Visningar:	73
Storlek:	8,0 KB
Id:	359793  

  8. #68
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Samma här, jag har redan PC-V och beställde en uppsättning Bosch gröna spridare idag så att det garanterat räcker till.
    Var beställde du spridarna? Var det av "Lotusomega" här på forumet?

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Knappt 1500 spänn inkl. frakt på Tradera. Jag kommer att testa dem en och en innan de monteras. Tvivlar på att det är Bosch originalspridare så det säkraste för nog att montera dem i frugans S60 T5, och ta de gröna originalspridarna från den bilen till hojen
    Senast redigerat av Sydney den 2012-04-26 klockan 22:41.

  10. #70
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Lite stillestånd med bygget nu i brist på tid och pengar. Inte skitviktigt just nu, men jag funderar på om man skulle byta kåporna mot andra kåpor i originalfärg. Tycker att Suzukis silverfärgade gixxer ser bra ut. Eller några andra, men blå/vit tycker jag inte om riktigt. Ingen som vill byta kåpor med mig?

  11. #71
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Jag hade en ny Gixxer 1000 -03 silver som las omkull på bana. Den fick sedan en helt ny blå/vit dress. Djäklars vad nöjd jag blev, -03 blå/vit är ju supersnygg. Jag har en oanvänd silver -03 sidokåpa liggande om någon behöver en sådan.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	2003_GSX-R1000_top_450.jpg
Visningar:	85
Storlek:	34,2 KB
Id:	359927  

  12. #72
    ex. R-1000 Pilot Xyrons avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    GsxrT 1000 -03
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    3 714
    Jag har ett komplett sett blå/vitt, och även jag är inne på lite samma linje. Fast jag har fastnat för den svart/koppar färgade. Så vill någon även byta med mig så går det bra (har även tank)
    Gsxr 1000 Turbo -03
    2011 290hk @0.95bar
    2012 318hk @1.10bar
    En sammanfattning av året(2011) med turbon

  13. #73
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Citat Ursprungligen postat av MangeH Visa inlägg
    Var beställde du spridarna? Var det av "Lotusomega" här på forumet?
    http://www.tradera.com/-grona-sprida...2352_155102788

  14. #74
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Citat Ursprungligen postat av MangeH Visa inlägg
    Här är den trevligaste biten.....
    Behöver komplettera med alla slangar, intercooler, bränsletrycksregulator mm. Turbon är en TD04-16T som jag kommer att använda. Får väl antagligen bygga om den lite och flytta wastegaten för att den ska passa på hojen.
    Såg i din bild att du har en Cometic packning. Jag blev lite förvånad att den jag fick hem har 5 lager. Är din likadan?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC01822.jpg
Visningar:	93
Storlek:	93,4 KB
Id:	360745   Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC01820.jpg
Visningar:	94
Storlek:	166,5 KB
Id:	360744  


  15. #75
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Såg i din bild att du har en Cometic packning. Jag blev lite förvånad att den jag fick hem har 5 lager. Är din likadan?
    Nej min hade 3 lager med en stålskiva i mitten och 2 tunna packningar. Din verkar ha dubbla stålskivor. McXpress kör ju numera med 3 originalpackningar vilket ger samma förhöjning(2 mm).

  16. #76
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Citat Ursprungligen postat av MangeH Visa inlägg
    Nej min hade 3 lager med en stålskiva i mitten och 2 tunna packningar. Din verkar ha dubbla stålskivor. McXpress kör ju numera med 3 originalpackningar vilket ger samma förhöjning(2 mm).
    Det blir 9 lager, tror jag, och asdyrt med 3 STD packningar.

  17. #77
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Det blir 9 lager, tror jag, och asdyrt med 3 STD packningar.
    Jo det blir det ju, men Marklund sa att de kör så nu. Min turbosats var ju oanvänd men splitt ny, så allt hade ett par år på nacken.

  18. #78
    ex. R-1000 Pilot Xyrons avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    GsxrT 1000 -03
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    3 714
    Beställer man från staterna får man ge ca 400kr / std packning (har nyss beställt mina 3). Dock känns det som att det finns mer som kan ge sig med så många lager jämfört med spacer och packning på vardera sida..
    Gsxr 1000 Turbo -03
    2011 290hk @0.95bar
    2012 318hk @1.10bar
    En sammanfattning av året(2011) med turbon

  19. #79
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Ett alternativ är att köra med en solid rostfri plåt som håltas och limma den. Eller använda ytterdelarna från en standardpackning.

  20. #80
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Står lite stilla här nu.... Så mycket annat man ska hinna med. Men jag märkte att det fattades skruvar till bromsskivorna och 2 motorbultar. Så jag beställde Suzuki original och fick pynta....990 kr. Men jag fick hojen så billigt så det gör inte så mycket. Har bokat besiktningstid om tre veckor och måste hinna justera in kamtiderna, sen upp med motorn i chassit och på med alla originalgrejor. Får hoppas det går vägen.

  21. #81
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Turboprojektet vilar här också p.g.a tidsbrist. Hojen används just nu som den är och det blir nog så resten av säsongen. Fick IC och oljeslang-kit från Marklund för ett par dagar sedan .

  22. #82
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Antar att det blir bäst att fästa upp gradskivan på svänghjulssidan? Men den skruven borde väl vara vänstergängad?

  23. #83
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Äntligen är kamaxlarna injusterade och klara. Om allt går som jag vill ska motorn upp i ramen ikväll...

  24. #84
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Intressant, du blir säkert klar före mig

  25. #85
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Då har man varit nere i garaget och fått upp motorn i ramen. Började koppla in elen men hittar inte vart alla kablar ska sitta. Eftersom jag köpte hojen i delar vet jag inte heller om det fattas något. Är det någon som kan hjälpa till med detta?
    1: Svart/vit och svart med två stift(kommer från härvan till tändspolarna).
    2: Svart/vit, ett stift kommer från kabelstammen under tanken.
    3: Svart/röd och röd/svart, kommer från kabelstammen under tanken.
    4: Slanganslutning på höger sida av luftburken. Hittar inte vilken slang som ska sitta där?
    5. Hittar inte minuskabeln till batteriet. Ska den bara jordas i chassit/motorn eller ska den dras någon annanstans?

    Lyckas inte få in bilderna för datorn bara hänger sig...

    Har besiktning om 1,5 vecka så det börjar brinna lite i knutarna...

  26. #86
    ex. R-1000 Pilot Xyrons avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    GsxrT 1000 -03
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    3 714
    Kommer inte ihåg exakt hur kablarna ser ut på min, kan du få in bilderna kan jag hjälpa. Annars finns det pdf dokument där exakta slang och kabel-dragningarna är utmärkta.
    Gsxr 1000 Turbo -03
    2011 290hk @0.95bar
    2012 318hk @1.10bar
    En sammanfattning av året(2011) med turbon

  27. #87
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Tjohooo då har man fått igång hojen! Var i garaget sent inatt och pillade ihop det sista... Nytt batteri, olja och tändstift. Vred på tändningen och den hoppade igång på 3 cylindrar.....sen börjar det läcka olja som tusan. Visade sig att stången till kopplingen som sitter bakom drevkåpan inte satt i, så det var ju lätt åtgärdat. Sen hade jag ju råkat skifta 1:ans och 2:ans tändkablar pga dålig märkning. Sen hoppade den igång så fint. Blev ingen provkörning igår kväll så det tar jag efter helgen. Besiktning kl 14.10 på måndag... På onsdag bär det iväg till Lelleträffen och efter det får man väl riva den igen.

  28. #88
    Medlem MangeHs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Hoj
    Suzuki gsxr 1000 -03
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 471
    Nu har hojen gått i 10 mil utan problem! Kommer att använda den som den är i ett antal veckor för att minska den mesta hojabstinensen. Sedan är det dags att riva. Måste bara beställa hem lite delar först...

  29. #89
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    ZX12R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 291
    Citat Ursprungligen postat av MangeH Visa inlägg
    Nu har hojen gått i 10 mil utan problem! Kommer att använda den som den är i ett antal veckor för att minska den mesta hojabstinensen. Sedan är det dags att riva. Måste bara beställa hem lite delar först...
    Bra jobbat

    Beställde en turbogrenrör av MCX som ska levereras V27. Jag hade ett (för) enkelt sådant sedan tidigare som jag inte vill använda. Bild på det nya nedan, som är rätt rent flödesmässigt.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	header.jpg
Visningar:	133
Storlek:	69,7 KB
Id:	363797  

  30. #90
    Värmlänning i Dalarna Mr Helmuts avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    FZ1 -07 Turbo, KXF 450 -09
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    8 470
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Bra jobbat

    Beställde en turbogrenrör av MCX som ska levereras V27. Jag hade ett (för) enkelt sådant sedan tidigare som jag inte vill använda. Bild på det nya nedan, som är rätt rent flödesmässigt.
    Är det förskjutet i sidled så du ska få plats med ett större filter?

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka MC Mässan 2015, den 22-25 januari i Stockholm?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2014 Yamaha MT09 av Lankfisher46

2014 Triumph Street triple R av Bobbadilla67

2008 KTM SuperDuke R av PaleRider

Bloggar
Lyckades ej, fegade ur! av Toyman

Ett varv i Göteborg.... av Toyman

Anlita jurist i Stockholm - för köptvist av iarkimedes