Misstänkt stulen Speed Triple i Flemingsberg

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Varken de tidiga Daytona 675 eller S3:eek:rna har startspärr.
Förklarar en hel del trådar om Trajjor på vift...

Polisen fiskade ju upp en Speed Triple ur Klarabergskanalen ( förra?) året... Är triumphåkare dåliga på att låsa ordentligt eller vad är grejen med alla dessa?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Okej. Vi vet nu att det figurerar en hel del stulna hojar i Flemingsberg. Vi är några st som tänkte dra dit i helgen och kika lite. Några som har lust att slå följe?


tycker det låter som en riktigt bra grej:) om ni kan få ihop ett gäng ju fler desto bättre...
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
tycker det låter som en riktigt bra grej:) om ni kan få ihop ett gäng ju fler desto bättre...

Ingen som kan sponsra med skivbromslås som ni kan sätta i om ni vet till 100% att hojen är stueln? Då kommer den nog stå kvar där den står sen ringer ni polisen. Alt. ligger i buskarna och fotar när någon kommer och tänkt köra iväg.

Någon med egen firma kanske kan köpa in lås a la http://www.handelsboden.com/hojlaset-14c-p-671-c-116.aspx till självkostnadspris. Borde bli billigare med någon hundring eller två så har ni ett "motmedel". Vet inte om man bryter ngn lag om man gör så men bör ju inte vara värre än stöld.
 

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
Fick min regplåt stulen där häromdan, JYP... Sitter säkert på en stulen hoj nu
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Allvarligt... Är det något som gör mig enormt skogstokig så är det slödder som inte kan låta bli andras egendom. Skulle jag råka ut för samma sak, att någon snor min hoj och jag ser det så vågar jag inte ens tänka på vad som skulle hända med den eller de idioter som utför stölden. De skulle iaf önska sig att de aldrig någonsin ens tänkte tanken på att ens titta på min hoj, ordet KeTtInG, och användadet av denna skulle få en helt ny innebörd... Fy faan... :mad:

Lätt att sitta här och vara kaxig, och ärligt, jag vet inte vad jag skulle göra, men det skulle svartna för mina ögon och helt andra känslor skulle ta överhand, inget snack om saken..

Gällande dessa svin så kan jag bara hoppas att de på något sätt åker dit, dock inte av polis, som ändå fullkomligt skiter i det, utan av någon som har samma inställning som jag har till denna typ av slödder.

Jag vet inte vad man kan göra för att få behålla sin hoj från slödder som dessa, alla gör säkert det de kan, men vill idioterna ha något så spelar det ju ingen roll, utan känslor och samvete tar dom det som de vill ha, och det sker hojstölder dagligen, en dag är det just "din hoj" som blir stulen, vad gör du då, hur känner du dig då och vad vill du göra med slöddret som gjort det?

Jag undrar vart det svenska sammhället är på väg, vart är rättvisan, civilcuraget, strängare straff, kraftigare polisiära ageranden m.m. Snart är det väl lagligt att stjäla andras egendomar...
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Gällande dessa svin så kan jag bara hoppas att de på något sätt åker dit, dock inte av polis, som ändå fullkomligt skiter i det, utan av någon som har samma inställning som jag har till denna typ av slödder.

Jag vet inte vad man kan göra för att få behålla sin hoj från slödder som dessa, alla gör säkert det de kan, men vill idioterna ha något så spelar det ju ingen roll, utan känslor och samvete tar dom det som de vill ha, och det sker hojstölder dagligen, en dag är det just "din hoj" som blir stulen, vad gör du då, hur känner du dig då och vad vill du göra med slöddret som gjort det?

Jag undrar vart det svenska sammhället är på väg, vart är rättvisan, civilcuraget, strängare straff, kraftigare polisiära ageranden m.m. Snart är det väl lagligt att stjäla andras egendomar...

Har en riktigt bra lösning på ditt problem, skaffa en GPS tracker! Då kan du enkelt se vart dom tar din hoj. (enl tidigare inlägg i tråden vet nog alla redan det) Åk dit, kancka på och stig in. När du kliver ut igen ringer du polisen och säger att din hoj står i deras garage och att det ligger 3 pers som behöver ambulans bredvid. Du får ta ut dina behov och de får sitt straff.

Problem solved! :tummenupp
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Ett bra trick. Stölder är inte så intressant för polisen, råkar man nämna nåt om att det kanske går att hitta annat (exempelvis vapen eller knark som sagt) samtidigt så är det mycket roligare för dem att masa sig dit och kolla upp saken. Är de väl där ökar chansen betydligt att det blir något. Straff får man nog ombesörja själv tyvärr.

Hörde om ett fall där någon hade upptäckt en inbrottstjuv i arbete och ringt polisen. Polisen hade inte tid. När han ringde upp några minuter senare och berättade att de inte behövde komma för att han hade fångat tjuven själv och tänkte skjuta honom så blev de genast mycket mer intresserade och sa att de VISST tänkte komma.

Jo den där kommer nog från vitsen med att snuten inte hade nån bil att skicka....

Samma sak, nån ringer och rapporterar ett pågående inbrott men polisen säger att de inte har nån bil att skicka.
Efter några minuter ringer killen tillbaks till snuten och säger att de behöver inte skuicka nån bil, han har nämligen redan slagit ihjäl tjuven.
Innom 5 minuter kommer det en pilosbil med blåljus.
Snuten hoppar ut och ser att tjuven ligger ner men lever så snuten frågar killen som ringde: "Jag trodde du sa att du hade slagit ihjäl han!?"
Killen svarar: "Och jag trodde ni sa att ni inte hade nån bil att skicka..."

Den borde funka i verkligheten också.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jag tror helt klart att vi behöver fler Hamrén som är ute och patrullerar. Hård men rättvis, och leder till underbara foruminlägg. :)
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Jo den där kommer nog från vitsen med att snuten inte hade nån bil att skicka....

Samma sak, nån ringer och rapporterar ett pågående inbrott men polisen säger att de inte har nån bil att skicka.
Efter några minuter ringer killen tillbaks till snuten och säger att de behöver inte skuicka nån bil, han har nämligen redan slagit ihjäl tjuven.
Innom 5 minuter kommer det en pilosbil med blåljus.
Snuten hoppar ut och ser att tjuven ligger ner men lever så snuten frågar killen som ringde: "Jag trodde du sa att du hade slagit ihjäl han!?"
Killen svarar: "Och jag trodde ni sa att ni inte hade nån bil att skicka..."

Den borde funka i verkligheten också.
Det gör nog det, fast antagligen behöver du nog inte att påstå att du slagigt ihjäl någon.
Dom var ruggigt snabba när jag sprang ut när tre glin härjade med våra bilar och frugan ringde och halvt hysteriskt förklarade att jag var "vansinnig" när jag sprang ut, tog inte mera än ca. 10min innan jag hade tre bilar, hundpatrull och 6 poliser på plats.
(dom sprang åt skilda håll så jag fick tag på bara en)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jo den där kommer nog från vitsen med att snuten inte hade nån bil att skicka....

Samma sak, nån ringer och rapporterar ett pågående inbrott men polisen säger att de inte har nån bil att skicka.
Efter några minuter ringer killen tillbaks till snuten och säger att de behöver inte skuicka nån bil, han har nämligen redan slagit ihjäl tjuven.
Innom 5 minuter kommer det en pilosbil med blåljus.
Snuten hoppar ut och ser att tjuven ligger ner men lever så snuten frågar killen som ringde: "Jag trodde du sa att du hade slagit ihjäl han!?"
Killen svarar: "Och jag trodde ni sa att ni inte hade nån bil att skicka..."

Den borde funka i verkligheten också.

Vad som kan funka ännu bättre är att rapportera in: "En kille som åker runt och säljer knark till ungdommar på en stulen motorcykel".

Jag har en kompis som som var skiftchef på en McDonalds restaurant i sin ungdoms dagar. Det var lite stökigt på fredag- och lördagkvällar ibland. När han försökte få dit polisen för att stoppa bråk så struntade de ofta i det. Han lärde sig snart att man skulle rapportera: "Det sitter ett par snubbar och tänder på här. De verkar aggresiva. Personalen och kunderna är rädda". Det funkade tydligen finfint :) Farbror blå gillar inte knark tydligen :ironi.

Om jag hade hittat min stulna hoj stillastående hade jag klippt av någon vital kabel innan jag ringde Polisen. Då vet jag att hojen blir kvar på platsen tills Polisen kommer. Jag tror inte att vandalisering av sin egen motorcykel hamnar under egenmäktigt förfarande, men säker är jag inte. Jag skulle dock vilja se den dommare, som dömmer mig för att jag klippt av en kabel på en hoj, som jag är den rättmätiga ägaren till.

Jag hoppas att ni hittar hojen som ni söker, men tänk på att lagen är inte snäll mot lynchmobbar och merdborgargarden. Ser ni snubben så är det 'se men inte röra' som gäller. Annars har ni snart mer problem med rättvisan än vad hojtjuven har.
 
Last edited:

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Hägersten
Hoj
Speed Triple
Imorse kl 08.00 stod precis en sådan utanför porten på Vandisvägen 41 i Stockholm, den hade dock gröna kåpor men det stämmer annars med Arrow system m.m. Kan vara värt att kolla OM någon skulle bytt plasten.
Reagerade på att den hade jäkligt bra puts och att det var en så fin hoj som redan NU stod utomhus.

Noterade inte reg numret då jag passerade framför den.

//Nitrous

Den hojen som stod där i går var min och den ställde jag både dit på morgonen och körde där ifrån på eftermiddagen.
Kul att du tycker min hoj är fin. Kan säga att den var inte lika välputsad efter att ha kört hem den i regnet på eftermiddagen.:mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top